SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Frisco ma 80 tys. klientów, sprzedaż urosła o 47 proc.

W zeszłym kwartale przychody sprzedażowe internetowego supermarketu Frisco (należącego do Eurocashu) poszły w górę o 47 proc. do 84,9 mln zł. Korzystało z niego 80,2 tys. klientów, z czego 55,9 tys. w Warszawie.

W prezentacji Eurocashu podano, że rok do roku liczba klientów Frisco w Warszawie zwiększyła się z 48,5 do 55,9 tys., a w pozostałych miastach - z 7,5 do 24,3 tys.

W minionym kwartale przeciętna wartość koszyka zakupowego wynosiła 297 zł (nie podano, ile to było rok wcześniej).

Frisco ekspansję poza Warszawę prowadzi od dwóch lat: w październiku 2020 roku pojawiła się we Wrocławiu, w kwietniu ub.r. w Poznaniu, we wrześniu - w Krakowie, a w czwartym kwartale ub.r. - w Trójmieście, Katowicach, Myślenicach i Sosnowcu.

Frisco do 2025 r. ma mieć 1 mld zł sprzedaży

W ub.r. platforma zanotowało 294 mln zł przychodów, a w Warszawie sprzedaż w ujęciu porównywalnym zwiększyła się o 16 proc.

Wśród celów w opublikowanej w sierpniu strategii na lata 2023-25 Eurocash wskazał osiągnięcie przez Frisco poziomu 1 mld zł przychodów do końca 2025 r.

Cały pion Projekty holdingu, oprócz Frisco obejmujący m.in. sieć sklepów alkoholowych Duży Ben (na koniec września liczył 277 placówek, wobec 204 na koniec ub.r.), osiągnął wzrost przychodów o 52 proc. do 186 mln zł. Jego strata EBITDA pogłębiła się z 11,8 do 17,9 mln zł.

Sieć Big Ben zanotowała wzrost wpływów o 73 proc. do 80,6 mln zł (w ujęciu like-for-like dynamika wyniosła 25,7 proc.).

Natomiast w trzech kwartałach br. pion Projekty przy 549,36 mln zł przychodów miał 100,59 mln zł straty operacyjnej, wobec 386,27 mln zł wpływów i 71,33 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej.

Eurocash z rekordowym zyskiem EBITDA

Zysk EBITDA grupy Eurocash w trzecim kwartale 2022 roku wyniósł 284,9 mln zł wobec 235,8 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. To najwyższy kwartalny wynik EBITDA w historii grupy Eurocash. Konsensus PAP zakładał 269 mln zł zysku EBITDA.

Zysk netto jednostki dominującej wyniósł w III kwartale 34,1 mln zł wobec 34,3 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 27,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 41,8 mln zł wobec 31,1 mln zł zysku w III kwartale 2021 r.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2022 r. wzrosła o 17,6 proc. rdr do 8,268 mld zł. Konsensus wynosił 8,224 mld zł.

Łączna sprzedaż zewnętrzna w segmencie Hurtu w trzecim kwartale 2022 r. przekroczyła 6 mld zł i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2021 r., natomiast EBITDA segmentu wzrosła o 25 proc. rdr do 238 mln zł.

Sprzedaż segmentu detalicznego przekroczyła 2 mld zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. Jak podano, 182 mln zł dodała konsolidacja sieci sklepów Arhelan. W ujęciu like-for-like, sprzedaż Inmedio wzrosła 21 proc., a sklepów własnych sieci Delikatesy Centrum 16 proc. EBITDA segmentu detalicznego w trzecim kwartale wyniosła 102 mln zł wobec 85 mln zł rok wcześniej.

"To kolejny kwartał poprawy wyników Eurocash. Z końcem sierpnia ogłosiliśmy strategię do roku 2025i teraz skupiamy się na jej realizacji. Te wyniki potwierdzają słuszność podjętych przez nas działań – zarówno finansowo, jak i operacyjnie. Widzimy to w rosnącej liczbie sklepów pod naszymi markami i zintegrowanych w ramach Innowacyjnej Platformy Handlu. A przede wszystkim – w historycznie najwyższym wyniku EBITDA za kwartał: 285 mln zł" – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

"W minionym kwartale obserwowaliśmy znaczący wzrost rynku żywności w Polsce, napędzany wysoką inflacją. W otoczeniu szybko rosnących cen konsumenci coraz częściej szukają lepszych ofert, tańszych produktów. Tym słuszniejsze jest zmniejszania różnicy pomiędzy cenami w handlu niezależnym a cenami w dyskontach" – dodał prezes.

Po trzech kwartałach grupa Eurocash miała 22,64 mld zł przychodów (wzrost o 16,7 proc. rdr), 692,2 mln zł EBITDA (wzrost o 57,9 proc. rdr) i 10,6 mln zł zysku netto wobec 134,3 mln zł straty przed rokiem.

Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) na koniec września wyniósł 1,48x.

Dołącz do dyskusji: Frisco ma 80 tys. klientów, sprzedaż urosła o 47 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
żbik
Zakupy spożywki przez internet to norma. Ja kupowałem we frisco ale teraz wolę produkty wyższej klasy z Deli2. W sumie każdy ma te same produkty ale jak chcesz kupić mięso, sery, czy owoce morza, to musi to być pewny sklep.
odpowiedź