SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GfK rozszerza działalność na kraje bałtyckie

W połowie sierpnia Grupa GfK uzyskała pakiet kontrolny akcji w łotewskim instytucie badania rynku InMind w Rydze, który od tej pory będzie działać na rynku pod nazwą GfK Custom Research Baltic.

W lipcu powstał również instytut GfK Marketing Services Baltic z siedzibą w Rydze. Nowe łotewskie jednostki będą koordynować projekty GfK we wszystkich krajach bałtyckich.

17 sierpnia Grupa GfK zakupiła 51 proc. udziałów w łotewskim instytucie badań rynku InMind, spółce z siedzibą w Rydze, obecnej na rynku od 2003 roku. InMind, czwarta pod względem wielkości firma w tym sektorze, będzie odtąd prowadzić działalność pod nazwą GfK Custom Research Baltic, oferując szeroki zakres usług badawczych i doradczych, zwłaszcza w sektorach finansów, telekomunikacji, handlu, mediów i rynku farmaceutycznego. Do głównych klientów firmy należą m.in. Hansabanka, Laima, Aldaris, Latvijas Balzams i Latfood. GfK Custom Research Baltic prowadzi również projekty finansowane ze środków strukturalnych Unii Europejskiej i zlecone przez Ministerstwo Polityki Społecznej oraz badania dla międzynarodowej organizacji zwalczającej korupcję Transparenty International.

Petra Heinlein, Członek Zarządu Grupy GfK odpowiedzialna za dział Custom Research wyjaśnia: „Nowy oddział w jednym z krajów bałtyckich wypełni lukę w Europie Środkowej i Wschodniej, w której do tej pory nie zaistnieliśmy pod własną marką. Pomoże to wzmocnić naszą wiodącą pozycję dostawcy usług badania rynku w tym regionie Europy.”

W chwili obecnej InMind zatrudnia 16 stałych pracowników, a wypracowany przez nią zysk ze sprzedaży usług w bieżącym roku podatkowym szacowany jest na poziomie ok. 0,5 miliona Euro. GfK Custom Research Baltic kierować będzie Iluta Skruzkalne, dotychczasowa szefowa InMind.


GfK Marketing Services Baltic, dział Retail and Technology 
GfK jest obecna na rynkach estońskim, łotewskim i litewskim od 2005 roku za pośrednictwem swojego szwedzkiego oddziału GfK Sverige, dostarczając klientom informacji na temat rynku technologii konsumpcyjnych. Nowy oddział GfK Marketing Services z siedzibą w Rydze, spółka, w której Grupa GfK ma 95-procentowy udział, przejmie ten obszar działalności. Wśród głównych klientów GfK Marketing Services Baltic są Sony, Philips, Canon oraz Electrolux.
Dr. Gérard Hermet, Członek Zarządu Grupy GfK odpowiedzialny za dział Retail and Technology, wyjaśnia: “Kraje bałtyckie należą do rosnących młodych rynków przez co naturalnie leżą w kręgu zainteresowań naszych klientów. W związku z tym już wcześniej prowadziliśmy na nich działalność za pośrednictwem naszych oddziałów zlokalizowanych w krajach sąsiednich, co pozwoliło dostarczać naszym klientom interesujących ich informacji. Jako światowy lider badań rynku technologii konsumpcyjnych, mamy przed sobą jasny cel: obecność na wszystkich ważnych rynkach a w otwierając nowy oddział w regionie bałtyckim z pewnością ten cel osiągnęliśmy.”
Dyrektorem Zarządzającym GfK Marketing Services Baltic jest Ingemar Erlandsson.
Działalność GfK w Europie Środkowej i Wschodniej GfK prowadzi działalność w Europie Środkowej i Wschodniej od 17 lat. Firma otworzyła pierwszy oddział na Węgrzech już w 1989 roku, jeszcze przed upadkiem Żelaznej Kurtyny. Obecnie GfK rozwija się dynamicznie rozszerzając działalność we wszystkich 18 krajach regionu gdzie zapewnia klientom usługi badawcze i doradcze. W pierwszej połowie 2006 roku GfK osiągnęła  łączny dochód 29,3 milionów Euro ze sprzedaży usług co stanowi niemal 30-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Z rozległą siecią oddziałów zarządzaną przez FESSEL- GfK w Austrii, GfK jest niekwestionowanym liderem w Europie Środkowej i Wschodniej.

Dołącz do dyskusji: GfK rozszerza działalność na kraje bałtyckie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl