SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IAB podaje specyfikacje techniczne dla wydawców dot. RODO

IAB Europe i IAB Tech Lab po 30-dniowych konsultacjach publicznych opublikowały specyfikacje techniczne dla Transparency & Consent Framework. Mają one ułatwiać wydawcom internetowym dostosowanie się do RODO.

Technologia wykorzystywana w Transparency & Consent Framework jest oparta na API JavaScript i umożliwia wybór stron trzecich, przechowywanie wyborów użytkownika i przekazywanie informacji o zatwierdzonych stronach trzecich, aby uczestnicy ekosystemu reklam internetowych rozumieli, które strony zostały zatwierdzone przez wydawców i użytkowników.

Kluczowym elementem ram jest unikalny rejestr, znany jako Globalna Lista Sprzedawców / Global Vendor List, będąca listą zarejestrowanych i zatwierdzonych stron trzecich, którym wydawca może zezwolić na dostęp do informacji o urządzeniach użytkowników lub przetwarzanie danych ich użytkowników do określonych celów. Ramy ułatwiają również zarządzanie sygnałami.

Według IAB ramy są szczególnie istotne dla wydawców i innych dostawców usług internetowych (czyli tzw. first parties), którzy współpracują ze sprzedawcami (czyli tzw. third parties), aby umożliwić im przetwarzanie danych użytkowników w oparciu o jedną z podstaw prawnych określonych w rozporządzeniu (w tym zarówno uzasadniony interes, jak i zgoda).

- RODO będzie stosowane od 25 maja 2018 r. Grzywny za nieprzestrzeganie nowego rozporządzenia mogą sięgać nawet 4 proc. rocznego globalnego obrotu przedsiębiorstw. Dlatego zachęcamy firmy do zaangażowania się w projekt Transparency & Consent Framework i przyjęcia ram - stwierdza Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

- Dzięki RODO europejscy użytkownicy uzyskają więcej informacji i kontrolę nad tym, kto przetwarza ich dane. Powinno to w perspektywie zwiększyć ich zaufanie w internecie - jest to więc zarówno wyzwanie, jak i szansa dla branży internetowej. Uważam, że oddolna inicjatywa biznesu jaką są ramy Transparency & Consent Framework dowodzi, że przedsiębiorcy poważnie i z zaangażowaniem podeszli do wdrożenia RODO i zależy im na przejrzystych rozwiązaniach - dodaje Schmidt.

Dołącz do dyskusji: IAB podaje specyfikacje techniczne dla wydawców dot. RODO

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl