IKEA ogłasza przetarg na budżet reklamowy
IKEA uruchomiła przetarg na swój globalny budżet reklamowy.
Obecnie warty około 200 milionów funtów budżet szwedzkiej sieci obsługiwany jest przez należące do holdingu reklamowego WPP Group domy mediowe Mediaedge:cia i MediaCom.
IKEA podzieliła pomiędzy te dwie firmy swój budżet w 2005 roku, kiedy rywalizację z nimi przegrał OMD. Mediaedge:cia obsługuje sieć m.in. w USA, Kanadzie, Chinach, Belgii, Finlandii, Holandii, Rosji i Szwecji, podczas gdy MediaCom w Danii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Proces przetargowy nadzorują menedżer sieci Anders Bille oraz analityk biznesowy Eija Nordkvist. Jego rozstrzygnięcie planowane jest nie wcześniej niż we wrześniu tego roku.
IKEA posiada obecnie 296 sklepów w 36 krajach Europy, Ameryki Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy sieć otworzyła kolejne placówki m.in. w Austrii, Belgii, Włoszech, Francji, Chinach i Japonii.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: IKEA ogłasza przetarg na budżet reklamowy