SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Isobar Polska z 11 mln zł straty, bo Dentsu zmieniło zasady rozliczeń

Agencja marketingowa Isobar Polska (należy do koncernu Dentsu) w ub.r. zwiększyła przychody o 1,2 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21 proc. jej strata netto pogłębiła się z 631 tys. zł do 10,7 mln zł. Firma tłumaczy to zmianą rozliczania usług przez Dentsu Polska.

Przychody Isobar Polska z usług reklamowych zmalały z 49,86 do 48,34 mln zł, a te z usług konsultingowych zwiększyły się z 43,36 do 46,01 mln zł. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że „świadczyła usługi zarówno bezpośrednio na rzecz podmiotów niepowiązanych, jak również była podwykonawcą usług świadczonych przez pozostałe spółki z grupy Dentsu Polska”.

W ramach koncernu Dentsu osiąga jedną trzecią swoich przychodów - w ub.r. było to 28,96 mln zł, a rok wcześniej 29,17 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 16,14 mln zł od Dentsu Polska, 6,66 mln zł od Iprospect Polska i 2,05 mln zł od rumuńskiego Merkle Technologies

Przychody krajowe Isobar Polska wzrosły z 65,48 do 66,75 mln zł, a zagraniczne spadły z 27,87 do 27,77 mln zł.

250 pracowników w Isobar Polska

Koszty operacyjne Isobar Polska sięgnęły w ub.r. 105,24 mln zł, co wobec 87,05 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 20,9 proc. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które poszły w górę z 67,12 do 79,21 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 14,39 do 20,62 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze - z 3,34 do 4,49 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 250 pracowników.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na zakupy usług w ramach Dentsu agencja przeznaczyła 37,66 mln zł, z czego 17,01 mln zł trafiło do Dentsu Polska, a 10,6 mln zł do Propeller Film.

Rentowność firmy zmalała mocno poniżej zera, mimo że nie obciążyła jej strata z rozchodu aktywów trwałych, która w 2020 roku wyniosła 6,86 mln zł. Wynik operacyjny poszedł w dół z 446,1 tys. zł zysku do 10,17 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 631 tys. zł do 10,7 mln zł.

Isobar Polska tłumaczy, że „z uwagi na pandemię Covid oraz zmianę modelu pracy na hybrydowy od 2021 roku nastąpiła zmiana modelu rozliczania usług świadczonych przez Dentsu Polska w ramach umowy serwisowej, co głównie wpłynęło na stratę”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Isobar Polska z 11 mln zł straty, bo Dentsu zmieniło zasady rozliczeń

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A Damczyk
trzeba sie pakowac czy jeszcze cukier może zamias kasy będa dawać?
odpowiedź
User
mi
cukier to tylko trzcinowy, białego w sklepie nie ma
odpowiedź
User
Maciej
Przerost zatrudnienia ogromny jak na agencję :)
odpowiedź