SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

HBO Max zyskał 900 tys. polskich użytkowników. WP Pilot i Polsat Box Go ze spadkami, Netflix daleko z przodu

W styczniu większość czołowych platform streamingowych odwiedziło mniej polskich internautów niż miesiąc wcześniej. Bezkonkurencyjny pozostaje Netflix, HBO Max po dużym wzroście zbliżyło się do Disney+, natomiast sporo zmalały wyniki WP Pilot i Polsat Box Go.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Netflixa, jako serwis www i aplikację, odwiedziło 12,9 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po 7 godzin, 13 minut i 51 sekund. Z platformy skorzystało 43,47 proc. wszystkich polskich internautów.

Ponad trzy razy mniej użytkowników miały dwie inne globalne platformy. Disney+, obecny u nas od czerwca ub.r., przyciągnął 4,16 mln internautów (14,01 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 godziny, 6 minut i 52 sekundy, a HBO Max, który w marcu ub.r. zastąpił HBO GO - 4,02 mln użytkowników (13,56 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 31 minut i 31 sekund.

Z globalnych platform w zestawieniu jest jeszcze Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi subskrypcyjnej Prime. Odwiedziło go 2,63 mln użytkowników (co dało 8,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 17 minut i 53 sekundy.

Player (TVN Warner Bros. Discovery) zanotował 3,77 mln odwiedzających, 12,69 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania. TVP VOD przyciągał użytkowników na dłużej - każdy z 3,17 mln internautów (10,67 proc. zasięgu) spędził tam średnio 3 godziny, 21 minut i 28 sekund.

Canal+ online miał 2,51 mln użytkowników, 8,46 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, a Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) - 1,84 mln odwiedzających, 6,2 proc. zasięgu oraz godzinę, 28 minut i 24 sekundy średniego czasu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na najkrócej użytkowników przyciągały CDA Premium i WP Pilot (stanowi sekcję WP.pl w kategorii streamingu wideo). Pierwszą platformę odwiedziło 2,41 mln internautów (8,13 proc. zasięgu), spędzając średnio po 46 minut i 5 sekund, a druga zanotowała 1,96 mln użytkowników, 6,6 proc. zasięgu oraz 61 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Ilu subskrybentów mają Netflix, Player i CDA?

Globalne platformy streamingowe nie podają, ilu mają płacących użytkowników w poszczególnych krajach poza USA. Według nieoficjalnych danych liderem w Polsce jest Netflix z ponad 2 mln subskrybentów.

Natomiast spośród polskich platform takie dane regularnie są podawane jedynie w przypadku CDA Premium, którego właściciel od trzech lat jest obecny na warszawskiej giełdzie. Na koniec września na platformie było wykupionych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 379 tys. rok wcześniej.

Pozostali polscy wydawcy o tym milczą. W marcu ub.r. nieoficjalnie ustaliliśmy, że z Playera, który na model całkowicie subskrypcyjny przeszedł dwa lata temu, korzystało 1,5 mln płacących użytkowników.

Miesiąc do miesiąca nieznacznie zmieniła się odwiedzalność Netflixa (liczba użytkowników zmalała o 18,3 tys., czyli 0,1 proc., a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 4 sekundy, 0,7 proc.) oraz Disney+ (spadek o 152,4 tys. odwiedzających, czyli 3,5 proc., wzrost o 14 minut i 26 sekund średniego czasu, a więc 8,4 proc.).

Pod względem zasięgu do Disney+ zbliżył się HBO Max, zyskując 890,2 tys. użytkowników (to 28,4 proc. w górę). Przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 58 minut i 55 sekund (28 proc.).

Na TVP VOD ubyło 125,4 tys. internautów (3,8 proc.), a średni czas korzystania wydłużył się o 51 minut i 24 sekundy (34,2 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch kolejnych platform: Prime Video zanotował spadek liczby użytkowników o 253,4 tys. (8,8 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 41 minut i 41 sekund (115,2 proc.), a Canal+ Online - spadek o 303,4 tys. użytkowników (10,8 proc.) i wzrost o 32 minuty i 55 sekund średniego czasu (26 proc.).

WP Pilot stracił natomiast 164,6 tys. odwiedzających (7,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 21 sekund (5,2 proc.). Większy spadek zanotował Polsat Box Go: o 342,8 tys. użytkowników (15,7 proc.) oraz 15 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (14,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: HBO Max zyskał 900 tys. polskich użytkowników. WP Pilot i Polsat Box Go ze spadkami, Netflix daleko z przodu

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vod
Wszyscy „znafcy” wieszczyli koniec Netflixa, a ten mimo wszystko trzyma się nieźle. HBO Max i Disney+ wbrew pozorom wcale nie są w takiej świetnej kondycji finansowej (Disney m.in. rozważa sprzedawanie licencji na część swoich produkcji konkurencyjnym VOD, żeby spiąć finansowo swój biznes… pisał o tym Bloomberg).
0 0
odpowiedź
User
Seba
Spoko Maroko, wystarczy że TVP parę razy przypomni o swoim GO i VOD i będzie czołówka.
Netflixa trzyma przy życiu nachalna reklama, gdzie serial/film streszczają ... niby przypadkiem.
Jak to mówią kto smaruje ten jedzie ...i te reklamy w social mediach gdzie nawet nie swoje produkcję mają ich "N" na początku lub końcu.
N to niestety pożeracz czasu no i pieniędzy.
0 0
odpowiedź
User
kolis
To pokazuje, że niczym jest jeden dobry serial (HBO - The last of Us), w porównaniu do tysięcy przeciętnych treści Netflix, z których każdy coś dla siebie może znaleźć. Niby HBO wzrosło (choć niewiele w skali Netflixa), to jak skończy się serial wrócą do stanu z grudnia.
0 0
odpowiedź