SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Škoda, Opel i Volkswagen najmocniej reklamowymi samochodami, w dół Toyota i Citroen (TOP 10)

Od stycznia do lipca br. cennikowe wydatki na reklamy samochodów osobowych (bez internetu) zmalały o 0,5 proc. Zdecydowanie najwięcej wydała Volkswagen Group Polska, za to zmniejszyły się budżety Toyota Motor Poland i Renault Polska. Producenci coraz więcej inwestują w telewizję i radio kosztem innych mediów.

Cennikowe wydatki reklamowe producentów samochodów osobowych (bez uwzględnienia internetu) w pierwszych siedmiu miesiącach br. wyniosły 610,55 mln zł, o 3,24 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 0,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najwięcej na reklamy wydaje Volkswagen Group Polska, producent i dystrybutor aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda i Porsche. Inwestycje firmy wzrosły w skali roku o 45,12 mln zł (czyli o 39,6 proc.), do 159,07 mln zł.

Zmalały natomiast cennikowe budżety Toyota Motor Poland i Renault Polska. Wydatki pierwszej firmy zmniejszyły się o 11,82 mln zł (spadek o 17,6 proc.), a drugiej - o 18,88 mln zł (czyli o 32,4 proc.).

Wydatki reklamowe producentów samochodów osobowych

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2013

I-VII 2014

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

113 951 029 zł

159 071 894 zł

TOYOTA MOTOR POLAND

67 145 871 zł

55 322 984 zł

GENERAL MOTORS POLAND

44 490 118 zł

47 446 005 zł

RENAULT POLSKA

58 293 747 zł

39 413 712 zł

PEUGEOT POLSKA

-

39 224 518 zł

wszyscy reklamodawcy

613 792 579 zł

610 554 498 zł


Jeśli chodzi o poszczególne marki, to na pozycję lidera awansowała Škoda, której cennikowy budżet reklamowy zwiększył się w skali roku o 7,88 mln zł (czyli o 14,4 proc.), do 62,52 mln zł. Wzrosty zanotowały również Opel (o 2,95 mln zł, czyli 6,6 proc.) i Volkswagen (o 6,39 mln zł - to 15,7 proc. w górę).

Jeszcze bardziej zwiększył się cennikowy budżet reklamowy Peugeota - o 9,53 mln zł, czyli 32,1 proc. Natomiast wydatki na reklamy Nissana urosły o 2,4 mln zł (7,8 proc. w górę), a Hyundaia - o 2,67 mln zł (9,6 proc. w górę).

Za to zajmująca przed rokiem pierwsze miejsce Toyota zanotowała spadek o 12,56 mln zł (czyli o 21,6 proc.) i przesunęła się na czwartą pozycję. Z kolei budżet Renaulta zmalał aż o 24,02 mln zł (to 46,6 proc. w dół).

Wydatki na reklamy samochodów osobowych

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2013

I-VII 2014

ŠKODA

54 634 229 zł

62 516 620 zł

OPEL

44 490 118 zł

47 446 005 zł

VOLKSWAGEN

40 769 426 zł

47 161 902 zł

TOYOTA

58 257 004 zł

45 693 626 zł

PEUGEOT

29 691 151 zł

39 224 518 zł

CITROEN

40 287 861 zł

35 672 164 zł

NISSAN

30 806 402 zł

33 211 148 zł

HYUNDAI

27 839 558 zł

30 508 137 zł

KIA

-

29 471 813 zł

RENAULT

51 533 587 zł

27 511 374 zł

wszyscy reklamodawcy

613 792 579 zł

610 554 498 zł


Ponad 80 proc. budżetów reklamowych producentów aut osobowych od stycznia do lipca br. trafiło do telewizji i radia. Wydatki w telewizji wyniosły 359,24 mln zł (co stanowi 58,8 proc. wszystkich inwestycji, o 2,6 pkt proc. więcej niż rok wcześniej), a w skali roku urosły o 14,51 mln zł (4,2 proc. w górę). Natomiast inwestycje na reklamę radiową zwiększyły się o 35,8 mln zł (czyli o 31,6 proc.), dzięki czemu jej udział wzrósł o 5,9 pkt proc., do 24,4 proc.

Za to nakłady na reklamy w gazetach zmalały przez rok o 19,17 mln zł (to spadek aż o 63,4 proc.), a w magazynach - o 18,22 mln zł (w dół o 29,4 proc.). W efekcie udział pracy w wydatkach producentów samochodów osobowych zmniejszył się o 6 pkt proc., do 9 proc.

Mocno skurczyły się też wydatki na outdoorze (o 7,1 mln zł, czyli 25,6 proc.) oraz w kinach (o 9,11 mln zł, czyli 25,5 proc.).

Wydatki reklamowe producentów samochodów osobowych

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2013

I-VII 2014

Telewizja

344 724 945 zł

359 237 864 zł

Radio

113 378 983 zł

149 182 461 zł

Gazety

30 256 592 zł

11 087 051 zł

Magazyny

62 033 639 zł

43 814 307 zł

Outdoor

27 726 343 zł

20 622 991 zł

Kina

35 672 077 zł

26 561 914 zł

Indoor

 

47 910 zł

Dołącz do dyskusji: Škoda, Opel i Volkswagen najmocniej reklamowymi samochodami, w dół Toyota i Citroen (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl