SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Folx kończy działalność na polskim rynku, 2 miesiące na przeniesienie numeru

Folx, wirtualny operator komórkowy działający w modelu subskrypcji poinformował o zakończeniu działalności. Firma nie podaje przyczyn swojej decyzji, użytkownicy korzystający z usług Folx mają 2 miesiące na przeniesienie wykupionych numerów licząc od początku nowego okresu rozliczeniowego.

Folx rozpoczął w Polsce działalność zimą ub.r., jednak była ona ograniczona. Pełną dostępność usług operator rozpoczął na początku lutego br. Swoje działanie Folx opierał na infrastrukturze sieci Play.

Folx miał być pierwszym w Polsce operatorem działającym na zasadzie subskrypcji. Wszystkie kwestie związane z połączeniami i rachunkami można było załatwić w aplikacji, a karta SIM po jej zamówieniu była dostarczana do użytkownika kurierem. Folx podkreślał na starcie, że oferowane przez niego rozwiązanie to nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y, 20 GB internetu i roaming w UE bez dodatkowych opłat. Miesięczna subskrypcja kosztowała w Folx 29,99 zł miesięcznie.

Zapowiadając wejście oferty na rynek przedstawiciele kierownictwa Folx nie kryli swoich ambitnych planów. Zapowiadali, że dzięki otrzymanemu finansowaniu mają duży potencjał i w ciągu kilku lat zamierzają zdobyć w Polsce kilkaset tysięcy użytkowników. Były też plany rozszerzenia oferty Folx na zagraniczne rynki jeszcze w 2018 r.

Teraz Folx niespodziewanie poinformował na swojej stronie internetowej o zakończeniu działalności. W krótkim komunikacie operator zapowiedział, że od 12 lipca br. nowi użytkownicy nie mogą już zamawiać numerów i związanych z nimi usług.

Firma nie podaje przyczyn decyzji o wycofaniu się z rynku. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wynika, że w II kwartale br. Folx stracił 213 numerów, pozyskał zaś 578 numerów przeniesionych od innych operatorów, co dawało mu dodatni bilans na poziomie 365 numerów. Pozostałe wyniki operatora nie są znane.

Folx zapowiada, że każdy z obecnych użytkowników usługi po rozpoczęciu nowego okresu rozliczeniowego będzie miał 2 miesiące na przeniesienie swojego numeru do innego operatora. W wypadku gdy tego nie zrobi, po 60 dniach numer zostanie wyłączony.

Dołącz do dyskusji: Folx kończy działalność na polskim rynku, 2 miesiące na przeniesienie numeru

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grażynka
NO cóż. To nie było trudne do przewidzenia. Nabrałam się jak dziecko... przenoszę się do vikingów.
0 0
odpowiedź
User
mozambi
Ja się ewakuowałem w porę i jestem w A2Mobile. Transfer na social media mają za darmo a tu nie było.
0 0
odpowiedź
User
bibi
Ja się ewakuowałem w porę i jestem w A2Mobile. Transfer na social media mają za darmo a tu nie było.

Na jake sociale? FB i TT czy coś jezcze?
0 0
odpowiedź