SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu

Wprowadzone do sprzedaży pod koniec marca lody Koral Ekipa szturmem zdobywają rynek. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Pod koniec marca do sprzedaży trafiła nowa linia lodów Koral pod marką Ekipa, której ambasadorami marketingowymi są youtuberzy z kanału Ekipa, którego główną gwiazdą jest Karol "Friz" Wiśniewski.

Lody momentalnie znikały ze sklepowych zamrażarek - media pisały, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień. Lody trafiły do największych sieci dyskontowych - Biedronki i Lidla.

W związku z ogromnym zainteresowaniem lodami, Koral podjął w tym tygodniu decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki czemu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę.

- Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji - mówił Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Koral zaskoczony sukcesem lodów Ekipa

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral, mówi że sukces produktu zaskoczył firmę. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich. Jak już wielokrotnie zostało wspomniane, wzrosty nowości mamy na poziomie 300%, co stanowi absolutny ewenement. Niech o naszym zaskoczeniu świadczy konieczność uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, a także poszerzenie dystrybucji tak, żeby lody można było kupić praktycznie w każdym miejscu w Polsce - deklaruje szef marketingu Koral.

Z czego wynika tak olbrzymia popularność lodów Ekipy? Zdaniem Piotra Gąsiorowskiego, kluczowa jest siła marki Ekipy Friza.

- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego - utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski - od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce - mówi nam menadżer.

Piotr Gąsiorowski ujawnia też, że kolejne działania marketingowe wokół lodów Ekipy będą planowane na bieżąco. - Na ten moment będziemy bacznie obserwować to, co będzie się działo z produktem. Oprócz linii klasycznej, powstała linia XL – damy teraz popracować trochę temu wariantowi i poczekamy na rozwój sytuacji. Z działań marketingowych – obrandowane ciężarówki, billboardy, sponsor audycji radiowych i programu "Dance, Dance, Dance" są chyba najbardziej istotne - opowiada nam szef marketingu firmy Koral.

Ekipa znakomicie promuje własne lody

O kulisy współpracy z Ekipą Friza zapytaliśmy agencję GetHero, na co dzień obsługującą jej aktywności marketingowe. - Koral bardzo dojrzale podszedł do współpracy, zostawiając Ekipie dowolność w tworzeniu końcowego produktu, ale też w komunikacji, jaką członkowie Ekipy będą prowadzili na swoich profilach w ramach promocji lodów. Przedstawiciele Ekipy są zaangażowani w każdy aspekt projektu – od smaku lodów, przez plan komunikacji, do sposobu obrandowania ciężarówek. Tylko dzięki temu w całości mogą podpisać się pod tym projektem. Ważne jest również to, że każda ze stron ufa sobie w stu procentach, co przekłada się na płynność współpracy i w rezultacie taki olbrzymi sukces - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Białek, new business sales manager agencji GetHero.

- Ekipa miała pełną decyzyjność co do smaku lodów oraz wyglądu opakowań, a klient był bardzo responsywny. Myślę, że ta współpraca może posłużyć za wzór dla innych projektów - zdradza Białek.

Menadżer mówi, że pierwotnie plan współpracy z Koralem zakładał wsparcie linii produktowej marki.  

- W trakcie spotkań pojawił się pomysł stworzenia autorskiego produktu z największymi influencerami w Polsce. Samo wykorzystanie influencerów przez markę pozwala na wykorzystanie ich kanałów dotarcia i oparcie o nich ciężaru komunikacji. Mając do czynienia z tak kreatywnymi osobami, nie było żadnego problemu w dopracowaniu szczegółów komunikacji. Również pozostałe elementy mixu mediów zaproponowanych przez firmę Koral szybko zostały wspólnie zaakceptowane - opowiada nam Białek.

Friz z milionem złotych zysku w marcu

W tym tygodniu Karol "Friz" Wiśniewski" ogłosił na Twitterze, że zysk netto kierowanej przez niego spółki Ekipa Holdings tylko w marcu przekroczył milion złotych.

W drugiej połowie listopada ub.r., niedługo po jej rejestracji w KRS, Ekipa Holding podpisała list intencyjny z JR Holding w sprawie potencjalnej współpracy mającej wprowadzić ją na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.

Na początku lutego Ekipa zaczęła negocjacje dotyczące połączenia się z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym notowanym na bocznym rynku giełdowym NewConnect. Równocześnie JR Holding objął akcje serii C Ekipy.

Pod koniec stycznia zapowiedziano, że Ekipa wyda przynajmniej dwie gry, które przygotuje notowane na giełdzie studio T-Bull, tworzące głównie gry mobilne. Firmy podpisały ramową umowę o współpracy.

Ponadto w połowie grudnia ub.r. Ekipa zaczęła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo.

Współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej Ekipy jest youtuber Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz. Jego kanał ma 4,3 mln subskrybentów, a opublikowane na nim ponad 540 materiałów zanotowało łącznie 1,75 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią Get Hero.

Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Publikują je na wspólnym kanale.

Dołącz do dyskusji: Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pokazali miejsce
Gdzieś czytałem coś o kontroli policji, dużej prędkości jazdy coś w ten deseń. Do tego jaki zaskoczony że go policja nie zna, coś podobnego.
0 0
odpowiedź
User
Graco
Dziwnie brzmi ten gość z marketingu, który bardziej chwali youtuberów niż własną firmę. Chyba pierwszy raz coś takiego widzę.
0 0
odpowiedź
User
Uk bat
Kapitalny przykład na to, jaki wpływ potrafi mieć influencer na młodych. Jak to się może przełożyć na konkretne zyski Korala...
0 0
odpowiedź