SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich – cz. I: kryteria wyboru sieci afiliacyjnej

Zapraszamy na kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich przygotowany przez Affiliando.pl. Na wstępie tekst o tym, jak wybrać sieć afiliacyjną.

Na początku należy zaznaczyć, że nie ma idealnych sieci afiliacyjnych zaspokajających oczekiwania wszystkich stron. Oczywiście największe i najstarsze sieci afiliacyjne w Polsce zdążyły wyrobić sobie pozycję liderów, lecz osobnym tematem jest to, czy dobrze ją wykorzystują. Coraz więcej średnich i małych sieci pojawia się na rynku, wabiąc wydawców innowacyjnością, świeżością i nowymi programami partnerskimi.

Wybierając sieć, można oczywiście polegać na rankingach i opiniach z forów internetowych, jednak przy wielu odbiegających od siebie ocenach poszczególnych sieci ciężko podjąć trafną decyzję. To tak jak z nowym filmem w kinie – opinie na jego temat mogą być łagodnie mówiąc nieciekawe, a my i tak sami chcemy się o tym przekonać na sali kinowej. Według pracowników Affiliando w tym, jak wybierać sieć afiliacyjną, może pomóc nam kilka kryteriów:

1.    Należy wziąć pod uwagę profile sieci afiliacyjnej oraz własnej strony internetowej. Brak dopasowania sieci afiliacyjnej do tematyki strony jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na sukces. Jest to  też jeden z najczęściej popełnianych błędów przez Wydawców. Mając stronę motoryzacyjną szukajmy takich sieci, specjalizują się na przykład w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jazdach próbnych czy kredyty samochodowe.

Posiadanie przez daną siec afiliacyjną wielu produktów finansowych związanych z samochodami daje wydawcy możliwość zaoferowania swoim użytkownikom większej palety produktów związanych z motoryzacją.

2.    Okres obecności na rynku danej sieci afiliacyjnej jest też istotnym czynnikiem. Nowopowstałe sieci, które nie mają zabezpieczeń finansowych lub zewnętrznych inwestorów, są obciążone większym ryzykiem niewypłacalności i zamknięcia z dnia na dzień. Niestety tego dowiedzieć się możemy dopiero po wygenerowaniu prowizji.

I w tym przypadku warto przeczytać opinie umieszczane na forach internetowych. Nie są one zawsze rzetelne i wiarygodne, ale pozwalają ocenić ryzyko.

3.    Kolejnym kryterium mało znanym, lecz nie mniej istotnym jak staż danej sieci afiliacyjnej jest to, kiedy wypłacana jest prowizja dla wydawcy. Czy prowizja wypłacana jest dopiero wówczas, kiedy reklamodawca przeleje należność do sieci? Czy musi upłynąć jakiś regulaminowy okres?

Te z pozoru błahe sprawy mogą powodować często zawirowania w wypłatach i opóźnienia sięgające kilku tygodni. Jest to też dobry pretekst danej sieci by nie wypłacić na czas prowizji z różnych innych powodów. Dla wydawcy oznacza to brak płynności finansowej jego firmy, opóźnienia w wypłacaniu wynagrodzeń dla pracowników czy kontrahentów.
Warto sprawdzić, czy sieć afiliacyjna, z którą współpracujemy, ma na tyle duże zasoby finansowe, aby wypłacając nam prowizję, nie musiała czekać na przelew od reklamodawcy.

4.    Przy wybieraniu sieci afiliacyjnej powinniśmy się kierować również systemem trackingowym, jaki dana sieć afiliacyjna oferuje swoim wydawcom. Im bardziej przejrzysty system, tym mniejsza szansa, że pogubimy się w gąszczu statystyk i zbędnych funkcji. Jeśli kontrolujemy na bieżąco statystyki, to zmniejszamy ryzyko niespodzianek przy wypłacie prowizji oraz będziemy świadomi tego. czy dana reklama sprawdza się na stronie.

5.    Z funkcjonalnością i przejrzystością wiąże się istotne kryterium, czyli ilość zatwierdzonych wniosków, akcji czy formularzy. Nawet najwyższe stawki w danym programie nie zrekompensują nam anulowanej „sprzedaży”. Oczywiście nie musi to oznaczać, że jesteśmy oszukiwani i wszystko zależy od skali zjawiska, lecz na pewno powinno nas to wyczulić oraz motywować do zadawania pytań.

6.    Nikt nie lubi być stawiany w roli petenta i dlatego jakość kontaktu z wydawcą jest kolejnym kryterium mogącym pomóc w wyborze. Czynnik ten nie może być decydujący, lecz w końcowym rozrachunku klika złotych mniej może być mniej bolesne niż skołatane nerwy i koszty rozmów telefonicznych czy zmarnowany czas.

7.    Istnieją na rynku sieci starające się edukować i podnosić świadomość swoich wydawców zarówno na tematy afiliacji, jak i budowania strony czy zamieszczania reklam tak, by zapewniały największą konwersję. Każdy wydawca powinien wychodzić z założenia, że optymalizacja strony internetowej to niekończący się proces. Stąd warto zwrócić uwagę, czy dana sieć stara się inwestować swój czas i środki w edukację wydawców. Nawet w przypadku, gdy nie jesteśmy tym zbytnio zainteresowani, świadczy to o poważnym traktowaniu własnego „kapitału”, jakim są wydawcy w sieci afiliacyjnej.

Biorąc pod uwagę te wszystkie kryteria, najlepszym rozwiązaniem są po prostu testy poszczególnych sieci afiliacyjnych. Również trzymanie ręki na pulsie, co dzieje się w innych sieciach nawet, kiedy nie ma tam aktualnie produktów, dla nas może okazać się opłacalne. Nic nie daje większej pewności dokonania dobrego wyboru niż przekonanie się na własnej skórze, co jest dla nas najbardziej korzystne.

Warto też zastanowić się nad obowiązującym w Unii Europejskiej przepisem jasno mówiącym o potrzebie posiadania transparentnych danych kontaktowych do właściciela serwisu na stronie internetowej. Jest to minimum internetowej etykiety, do której powinniśmy się stosować.


Marlena Gref, affiliate manager, i Jacek Serwin, affiliate junior manager, z sieci afiliacyjnej Affiliando.pl

Powyższy tekst to pierwsza część cyklu Affiliando.pl poświęconego zarabianiu w internetowych programach partnerskich. Kolejne artykuły będą ukazywać się mniej więcej co miesiąc.
 

Dołącz do dyskusji: Kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich – cz. I: kryteria wyboru sieci afiliacyjnej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Nie za bardzo zgadzam się z pierwszym punktem. Nasze sieci dzielą się generalnie na ogólne i finansowe, więc nie widzę tu za dużego podziału tematycznego. Według mnie ważniejsza jest szeroka oferta programów. Jeżeli sieć posiada dużo różnorodnych programów, to jest większa szansa, że znajdę tam coś pasującego do mojej witryny. W 100% zgadzam się z pkt. 6. Złym przykładem jest Novem, które na odpowiedź na maila potrzebuje czasami kilka tygodni!
Tak na marginesie, znalazłem ostatnio nową ciekawą siec afiliacyjną - Afiliant.com. Na pierwszy rzut duży plus za przejrzysty i funkcjonalny interfejs.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Szkoda, żę affiliando tak szybko się zwineło (; Polecam stabilniejszą i pewniejszą sieć afiliacyjną Velgid.com
0 0
odpowiedź
User
Ania
Zapraszamy do przeczytania poradnika na temat programów partnerskich.Poradnik jest darmowy i znajduje się na stronie: https://poradnik-novacash.pl
0 0
odpowiedź