SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kwejk, Facebook i YouTube w górę, NK.pl w dół (Megapanelowy raport z 2011)

W ciągu ub.r. zasięg serwisu Kwejk.pl wzrósł prawie od zera do ponad 4 mln real users, natomiast Facebook zyskał 2,5 mln, a YouTube 1,5 mln polskich użytkowników. Za to zasięg NK.pl spadł o milion real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w 2011 roku żaden z głównych polskich wydawców internetowych nie osiągnął sporego wzrostu zasięgu swoich serwisów. Najwięcej - odpowiednio ponad 300 tys. i prawie 200 tys. real users - użytkowników miesięcznie zyskały WP i Orange i Gazeta.pl, przy czym w przypadku WP i Orange wynika to częściowo z połączenia obu grup w jeden węzeł w badaniu. Większe wzrosty w internecie zanotowali za to wydawcy bardziej kojarzeni z prasą - strony Polskapresse zyskały ponad 750 tys. użytkowników, a witryny Muratora - aż 1,5 mln.

Natomiast rekordowo zwiększyła się odwiedzalność serwisu Kwejk.pl, który w grudniu 2010 roku miał tak mały zasięg, że nie został ujęty w badaniu, a w styczniu 2011 roku zanotował zaledwie 265 tys. użytkowników. Jednak w marcu ub.r. było ich już 1,6 mln, a w grudniu - prawie 4,3 mln. Spory wzrost zasięgu - wynoszący ok. 930 tys. real users - zanotowały też Demotywatory.

Grupy stron i strony niezgrupowane według zasięgu miesięcznego
serwis XII.2011 XII.2010
real users zasięg real users zasięg
Grupa Google 17 442 901 91,27% 16 750 457 91,47%
youtube.com 13 407 200 70,15% 11 873 997 64,84%
Grupa Onet.pl 13 366 360 69,94% 13 343 696 72,87%
Grupa Wirtualna Polska - Orange* 12 436 177 65,07% 12 117 416 66,17%
facebook.com 12 134 763 63,49% 9 582 619 52,33%
Grupa Gazeta.pl 11 722 520 61,34% 11 522 912 62,93%
Grupa Allegro.pl 11 672 618 61,08% 11 622 009 63,47%
Grupa Interia.pl 11 360 232 59,44% 11 319 686 61,82%
Grupa Nk.pl 11 188 685 58,54% 12 253 764 66,92%
Grupa O2.pl 9 922 380 51,92% 10 198 214 55,69%
Grupa Wikipedia 9 139 607 47,82% 8 809 387 48,11%
Grupa Polskapresse 5 401 987 28,27% 4 632 174 25,30%
Grupa Microsoft 5 088 489 26,63% 5 696 380 31,11%
Grupa GG Network 5 063 553 26,49% 6 009 998 32,82%
Grupa Ringier Axel Springer 4 990 494 26,11% 5 109 382 27,90%
Grupa Next Infor 4 981 166 26,06% 4 729 461 25,83%
demotywatory.pl 4 703 448 24,61% 3 776 319 20,62%
Grupa Murator 4 601 883 24,08% 3 076 477 16,80%
kwejk.pl 4 284 233 22,42%  -  -
Grupa Money.pl 4 259 488 22,29% 4 213 534 23,01%
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwis real users zasięg
Grupa Google 692 444 -0,20%
youtube.com 1 533 203 5,31%
Grupa Onet.pl 22 664 -2,93%
Grupa Wirtualna Polska - Orange 318 761 -1,10%
facebook.com 2 552 144 11,16%
Grupa Gazeta.pl 199 608 -1,59%
Grupa Allegro.pl 50 609 -2,39%
Grupa Interia.pl 40 546 -2,38%
Grupa Nk.pl -1 065 079 -8,38%
Grupa O2.pl -275 834 -3,77%
Grupa Wikipedia 330 220 -0,29%
Grupa Polskapresse 769 813 2,97%
Grupa Microsoft -607 891 -4,48%
Grupa GG Network -946 445 -6,33%
Grupa Ringier Axel Springer -118 888 -1,79%
Grupa Next Infor 251 705 0,23%
demotywatory.pl 927 129 3,99%
Grupa Murator 1 525 406 7,28%
Grupa Money.pl 45 954 -0,72%



W skali roku zyskały również w Polsce największe serwisy globalne. Zasięg procentowy stron Google co prawda minimalnie spadł, ale w grudniu ub.r. odwiedziło je prawie 700 tys. więcej polskich użytkowników niż rok wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w ciągu roku ok. 1,5 mln polskich użytkowników, a Facebook -  ok. 2,5 mln. Za to zasięg NK.pl spadł o ponad milion real users. Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników straciła Interia.pl - prawie 950 tys., a najwięcej zyskała Gazeta.pl - ponad 750 tys.

Domeny według zasięgu miesięcznego
serwis XII.2011 XII.2010
real users zasięg real users zasięg
google.pl 16 835 062 88,09% 15 966 017 87,19%
youtube.com 13 407 200 70,15% 11 873 997 64,84%
onet.pl 12 411 898 64,94% 12 054 537 65,83%
facebook.com 12 134 763 63,49% 9 582 619 52,33%
google.com 11 985 597 62,71% 11 776 056 64,31%
nk.pl 11 181 296 58,51% 12 241 196 66,85%
allegro.pl 10 855 254 56,80% 11 050 639 60,35%
wp.pl 10 817 466 56,60% 10 820 892 59,09%
wikipedia.org 9 017 835 47,19% 8 605 711 46,99%
gazeta.pl 8 335 875 43,62% 7 573 374 41,36%
interia.pl 7 066 198 36,97% 8 004 790 43,71%
chomikuj.pl 5 848 739 30,60% 5 178 102 28,28%
blogspot.com 5 266 162 27,55% 4 351 234 23,76%
ceneo.pl 5 110 068 26,74% 4 981 651 27,20%
demotywatory.pl 4 703 448 24,61% 3 776 319 20,62%
wrzuta.pl 4 438 609 23,22% 5 024 774 27,44%
Kto zyskał, kto stracił
serwis real users zasięg
google.pl 869 045 0,90%
youtube.com 1 533 203 5,31%
onet.pl 357 361 -0,89%
facebook.com 2 552 144 11,16%
google.com 209 541 -1,60%
nk.pl -1 059 900 -8,34%
allegro.pl -195 385 -3,55%
wp.pl -3 426 -2,49%
wikipedia.org 412 124 0,20%
gazeta.pl 762 501 2,26%
interia.pl -938 592 -6,74%
chomikuj.pl 670 637 2,32%
blogspot.com 914 928 3,79%
ceneo.pl 128 417 -0,46%
demotywatory.pl 927 129 3,99%
wrzuta.pl -586 165 -4,22%


Wszystkie grupy serwisów, w których wykonywanych jest najwięcej odsłon, zanotowały ich mniej niż rok wcześniej. Przy czym te spadki mogą wynikać z uproszczenia struktury niektórych stron.

Grupy stron i strony niezgrupowane według miesięcznej liczby odsłon
serwis XII.2011 XII.2010
odsłony real users odsłony real users
Grupa Allegro.pl 5 026 328 180 11 672 618 5 413 975 768 11 622 009
Grupa Onet.pl 2 827 790 131 13 366 360 3 072 486 079 13 343 696
Grupa Wirtualna Polska - Orange* 2 387 722 691 12 436 177 2 430 969 814 12 117 416
Grupa Gazeta.pl 1 130 979 784 11 722 520 1 142 464 856 11 522 912
Grupa Interia.pl 1 129 726 892 11 360 232 1 245 008 138 11 319 686
Grupa O2.pl 1 058 600 421 9 922 380 1 175 352 281 10 198 214
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwis real users zasięg
Grupa Allegro.pl -387 647 588 50 609
Grupa Onet.pl -244 695 948 22 664
Grupa Wirtualna Polska - Orange -43 247 123 318 761
Grupa Gazeta.pl -11 485 072 199 608
Grupa Interia.pl -115 281 246 40 546
Grupa O2.pl -116 751 860 -275 834


Serwisy TVN - przede wszystkim za sprawą uruchomionemu we wrześniu ub.r. TVN Playerowi - przyciągały swoich użytkowników na zdecydowanie dłużej niż rok wcześniej. Spory wzrost pod tym względem zanotowała Grupa Interia.pl, za to nieznaczne spadki - Grupa Onet.pl i Grupa o2.pl. 

Grupy stron i strony niezgrupowane według miesięcznego czasu
serwis XII.2011 XII.2010
czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s]
Grupa Wirtualna Polska - Orange* 74 212 992 05:58:03 71 593 163  05:54:30
Grupa Onet.pl 73 883 271 05:31:39 77 528 125 05:48:36
Grupa Allegro.pl 59 238 748 05:04:30 59 331 181 05:06:18
Grupa Interia.pl 46 770 283 04:07:01 41 896 061 03:42:04
Grupa O2.pl 29 578 018 02:58:51 31 954 036 03:08:00
Grupa Gazeta.pl 25 311 216 02:09:33 25 119 227 02:10:48
Grupa TVN 21 297 592 05:33:20 2 176 320 00:53:03
Grupa Murator 8 655 889 01:52:51  -  -
Grupa GG Network 8 566 747 01:41:31 10 280 325 01:42:38
Grupa Eurozet 5 648 278 07:04:10 5 218 378 06:45:43
wyspagier.pl 3 258 293 01:53:49 4 177 954 02:12:18
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwis czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s]
Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 619 829 00:03:33
Grupa Onet.pl -3 644 854 -00:16:57
Grupa Allegro.pl -92 433 -00:01:48
Grupa Interia.pl 4 874 222 00:24:57
Grupa O2.pl -2 376 018 -00:09:09
Grupa Gazeta.pl 191 989 -00:01:15
Grupa TVN 19 121 272 04:40:17
Grupa GG Network -1 713 578 -00:01:07
Grupa Eurozet 429 900 00:18:27
wyspagier.pl -919 661 00:18:29


Wśród aplikacji spore spadki liczby użytkowników zanotowały Gadu-Gadu, Winamp i Ipla. Natomiast popularność Skype’a zmieniła się minimalnie.

Aplikacje według zasięgu miesięcznego
aplikacja XII.2011 XII.2010
aktywne programy zasięg aktywne programy zasięg
Komunikator Gadu-Gadu 5 853 063 30,63% 6 629 449 36,20%
Komunikator Skype 4 290 664 22,45% 4 203 209 22,95%
Windows Media Player 4 286 831 22,43% 4 387 182 23,96%
Winamp 1 685 014 8,82% 2 421 016 13,22%
Ipla 1 585 510 8,30% 2 237 705 12,22%
OpenFM 873 689 4,57% 1 075 572 5,87%
RealPlayer 608 682 3,18% 681 069 3,72%
VLC media player 378 292 1,98% 427 427 2,33%
Windows Live Messenger 324 939 1,70% 437 779 2,39%
Aplikacja Google Desktop 279 185 1,46% 423 221 2,31%

 

Kto zyskał, kto stracił
aplikacja real users zasięg
Komunikator Gadu-Gadu -776 386 -5,57%
Komunikator Skype 87 455 -0,50%
Windows Media Player -100 351 -1,53%
Winamp -736 002 -4,40%
Ipla -652 195 -3,92%
OpenFM -201 883 -1,30%
RealPlayer -72 387 -0,54%
VLC media player -49 135 -0,35%
Windows Live Messenger -112 840 -0,69%
Aplikacja Google Desktop -144 036 -0,85%

 

 

Dołącz do dyskusji: Kwejk, Facebook i YouTube w górę, NK.pl w dół (Megapanelowy raport z 2011)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl