SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Leo Messi odchodzi z reprezentacji Argentyny. Ucierpi na tym jego wizerunek reklamowy?

Po nieudanym finale Copa America argentyński napastnik Lionel Messi ogłosił, że kończy karierę reprezentacyjną. Eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl o wpływ tej decyzji na pozycję Messiego na rynku reklamowym mają różne opinie. Podkreślają jednak, że  z punktu widzenia marketerów kluczowa wciąż jest kariera klubowa Messiego.

Po niestrzeleniu karnego w finałowym meczu Copa America przeciwko Chile i porażce argentyńskiej reprezentacji Lionel Messi ogłosił, że kończy karierę w drużynie narodowej. - To mój koniec w kadrze Argentyny, to nie dla mnie. Zmarnowałem bardzo ważnego karnego. Tak będzie lepiej dla wszystkich. Nie jestem zadowolony z dotarcia do finału, skoro go przegraliśmy. Naprawdę bardzo się starałem, żeby zostać mistrzem z Argentyną - mówił piłkarz niedługo po zakończeniu meczu.
 
 
Lionel Messi jest jednym z najlepszych piłkarzy na świecie. To najskuteczniejszy strzelec reprezentacji Argentyny w historii - w 113 spotkaniach seniorskiej kadry narodowej strzelił 55 bramek. Jest również drugim najlepiej zarabiającym piłkarzem na świecie. Magazyn „Forbes” ocenia, że w 2015 roku Messi za grę w FC Barcelona oraz kadrze narodowej zarobił 53,4 mln dol., a jego przychody z tytułu współprac reklamowych wyniosły 28 mln dol.
 
- Pogłoski o reprezentacyjnej śmierci Messiego są moim zdaniem przesadzone. Decyzja o zakończeniu kariery w kadrze była podjęta w niezywkłych emocjach i może jeszcze ulec zmianie. Zapewne cały świat będzie teraz prosił Messiego, żeby jednak się rozmyślił, bo wszyscy chcemy zobaczyć Argentynę z Messim na najbliższym Mundialu - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, CEO Sport Management Polska. 
 
Dla marketerów ten cały rejwach wokół decyzji Messiego tylko potwierdza jego wartość reklamową. Jedynie on jest w stanie jedną wypowiedzią informacyjnie „przykryć” całe Euro 2016. W pierwszej połowie dnia to jest dzisiaj temat numer jeden. Nie sądzę też, aby zakończenie kariery reprezentacyjnej wpłynęło negatywnie na wizerunek Messiego w oczach reklamodawców, ponieważ z ich punktu widzenia kariera klubowa tego piłkarza jest nadal imponująca i widowiskowa, a na tym polu na razie nic się nie zmienia - dodaje Kita.
 
- Należy zadać sobie pytanie, jaka jest podstawa jego decyzji. Możemy mieć do czynienia z próbą ratowania nadszarpniętego wizerunku. Celem takiego działania jest wyeliminowanie negatywnych komentarzy wobec Messiego jako reprezentanta Argentyny. Wówczas, faktycznie bilans zysków i strat przemawia za taką decyzją, ponieważ nadal będzie mógł budować wizerunek najwybitniejszego piłkarza w historii rozgrywek klubowych, a jego kolejne sukcesy w drużynie Barcelony dość szybko złagodzą niesmak, jaki wynika z decyzji o odejściu z kadry - komentuje natomiast w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Sosnówka, PR manager w agencji 2PR.
 
- Druga strona medalu jest taka, że w przypadku porażek Argentyny w przyszłości, na Messim może ciążyć odpowiedzialność jako na tzw. wielkim nieobecnym. Niezależnie od tego, czy decyzja była świadoma, czy podjęta pod wpływem impulsu, najważniejszym wyzwaniem będzie zmierzenie się z zarzutem „złożenia broni” i poddania się bez walki. Z perspektywy sponsorów, wizerunek ambasadora marki powinien być nie tylko spójny i nienaganny, ale także reprezentować uniwersalne wartości, np. lider, waleczność, zwycięstwo - zaznacza menedżer.
 
- Wizerunek Messiego w oczach sponsorów będzie można ocenić dopiero po wdrożeniu „planu naprawczego”. Jeśli plan okaże się skuteczny, jego wartość marketingowa nie powinna być zagrożona. Marketerzy wybaczają częściej niż kibice - dodaje Sosnówka.
 
Na wizerunek Messiego może mieć negatywny wpływ jego konflikt z prawem. Zawodnik oraz jego ojciec są oskarżani o unikanie płacenia podatków Hiszpanii, nazwisko napastnika pojawiło się w również w kontekście ujawnionych wiosną br. „kwitów z Panamy”. Jak wynika z ujawnionych dokumentów, Messi miał korzystać z usług firm optymalizujących rozliczenia podatkowe za pomoc tzw. offshoringu. Piłkarz pozwał wszystkie gazety publikujące „kwity z Panamy”, w tym „Gazetę Wyborczą”.
 
 
Messi współpracuje reklamowo m.in. z markami Adidas, Lays, Pepsi, Gillette czy Turkish Airlines. Od marca br. jest globalnym ambasadorem marketingowym Huawei.
 

Dołącz do dyskusji: Leo Messi odchodzi z reprezentacji Argentyny. Ucierpi na tym jego wizerunek reklamowy?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Issem
Messi zachowuje sie jak dzieciak. Nie wygrał Copa America to strzela focha, bierze zabawki i wychodzi z piaskownicy. Lej onej, lej!
0 0
odpowiedź
User
@Issem
Messi zachowuje sie jak dzieciak. Nie wygrał Copa America to strzela focha, bierze zabawki i wychodzi z piaskownicy. Lej onej, lej!
Tez bys opuscil ten team, nikt nie potrafi sie utrzymac przy pilce. Nasza reprezentacja jest nawet pod tym wzgledem lepsza. 4 tytuł stracony z rzedu-nikt by tego nie przetrzymał, a u nas Lewy nie strzela - oj tam oj tam, przeciez pracuje! w Argentynie Messi nie strzela, mimo harówku-frajer i nie przydatna gwiazda, ot cała roznica
0 0
odpowiedź
User
Bobek24
Messi zachowuje sie jak dzieciak. Nie wygrał Copa America to strzela focha, bierze zabawki i wychodzi z piaskownicy. Lej onej, lej!
Tez bys opuscil ten team, nikt nie potrafi sie utrzymac przy pilce. Nasza reprezentacja jest nawet pod tym wzgledem lepsza. 4 tytuł stracony z rzedu-nikt by tego nie przetrzymał, a u nas Lewy nie strzela - oj tam oj tam, przeciez pracuje! w Argentynie Messi nie strzela, mimo harówku-frajer i nie przydatna gwiazda, ot cała roznica
0 0
odpowiedź