SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Lion" nie naśladował "Snickersa" w reklamie

Produkująca batony "Snickers" firma Mars oskarżyła kontrolującą markę "Lion" spółkę Nestle o plagiat jej spotu reklamowego. Jednak Komisja Etyki Reklamy uznała, że animacja pokazująca opakowanie wypełniające się orzeszkami może występować w obu filmikach.

Skarga złożona do Komisji Etyki Reklamy przez firmę Mars produkującą batony "Snickers" dotyczyła spotu reklamowego marki "Lion Peanut" kontrolowanej przez Nestle. Oba filmiki przedstawiają młode osoby uprawiające sporty ekstremalne, a kończą się animacjami pokazującymi opakowanie batonu, które wypełnia się orzeszkami, po czym zaczyna drgać i chwilowo się powiększa. Mars uznał, że spot "Lion Peanut" bez istotnego wkładu twórczego powtarza w tej sekwencji filmik promujący "Snickersa", będąc w związku z tym niedozwoloną reklamą naśladowczą. Na tej podstawie firma oskarżyła tą kampanię o naruszanie zasad uczciwej konkurencji i dobrych obyczajów, a nawet ocieranie się o plagiat.

W odpowiedzi na te zarzuty Nestle zauważyło, że do sportów ekstremalnych mogą nawiązywać reklamy wielu marek, a animacja pokazująca opakowanie "Lion Peanut" wypełniające się orzeszkami została przygotowana bez znajomości reklamy "Snickersa", o czym zapewniła agencja Lowe GGK przygotowująca tą pierwszą kampanię. Firma zauważyła też, że według danych Mediaedge spot "Lion Peanut" zaczął być nadawany w telewizji cztery miesiące wcześniej niż reklama "Snickersa", więc nie mógł zawierać pochodzących z niej pomysłów.

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do tych wyjaśnień, uznając, że wykorzystywanie w komunikacji marketingowej motywu sportów ekstremalnych nie może być zarezerwowane tylko dla jednej firmy. Instytucja nie oceniła, czy spot "Lion Peanut" plagiatuje reklamę "Snickersa", ponieważ zajmuje się treścią przekazów promocyjnych, a nie ich prawami autorskimi. Jednak w opinii komisji filmik reklamujący "Lion Peanut" nie narusza kodeksu branżowego, nie będąc tym samym reklamą naśladowczą.

Dołącz do dyskusji: "Lion" nie naśladował "Snickersa" w reklamie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl