SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z maja: NK.pl w dół, Facebook coraz bliżej

W maju br. NK.pl straciła ponad 750 tys. użytkowników, przez co została wyprzedzona przez YouTube’a oraz strony Gazeta.pl i Allegro.pl. Od zasięgu Facebooka dzieli ją już tylko niecałe 550 tys. real users.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w maju br. strony Google odwiedziło ok. 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Onetu zyskały prawie 100 tys. real users, a witryny WP i Orange straciły niecałe 40 tys.

Z kolei NK.pl - zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl - zanotowała ponad 750 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu, w efekcie czego spadła z czwartego na siódme miejsce. Serwis wyprzedziły strony Gazeta.pl i Allegro.pl (po prawie 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej) oraz YouTube - mimo spadku liczby polskich użytkowników o prawie 300 tys.

Strony Interii odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Facebooka - ok. 50 tys. więcej. Natomiast w drugiej połowie zestawienia spore wzrosty liczby real users - po ok. 300 tys. - osiągnęły serwisy Polskapresse i Ringier Axel Springer. Za to Groupona odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 182 184 90,99%  
2 Grupa Onet.pl 13 931 003 73,77% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 772 801 67,64% tak
4 Grupa Gazeta.pl 12 007 908 63,59% tak
5 youtube.com 11 798 800 62,48%  
6 Grupa Allegro.pl 11 751 169 62,23% tak
7 Grupa Nk.pl 11 584 627 61,35%  
8 Grupa Interia.pl 11 453 935 60,66% tak
9 facebook.com 11 034 903 58,44%  
10 Grupa O2.pl 10 143 622 53,72% tak
11 Grupa Wikipedia 9 388 269 49,72%  
12 Grupa Mozilla 8 025 697 42,50%  
13 Grupa GG Network 5 449 365 28,86% tak
14 Grupa Microsoft 5 234 921 27,72%  
15 Grupa Polskapresse 5 221 744 27,65% tak
16 Grupa Ringier Axel Springer 5 183 884 27,45% tak
17 Grupa Next Infor 4 840 085 25,63% tak
18 Grupa Murator 4 779 049 25,31% tak
19 Grupa Money.pl 4 741 076 25,11% tak
20 groupon.pl 4 602 500 24,37%  


Wśród stron objętych audytem site-centric serwisy Ringier Axel Springer przeskoczyły o jedno miejsce w górę, wyprzedzając strony Next Infor. Taki sam awans zanotowały witryny Muratora, które odwiedziło ok. 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl 73,77% 13 931 003
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 67,64% 12 772 801
3 Grupa Gazeta.pl 63,59% 12 007 908
4 Grupa Allegro.pl 62,23% 11 751 169
5 Grupa Interia.pl 60,66% 11 453 935
6 Grupa O2.pl 53,72% 10 143 622
7 Grupa GG Network 28,86% 5 449 365
8 Grupa Polskapresse 27,65% 5 221 744
9 Grupa Ringier Axel Springer 27,45% 5 183 884
10 Grupa Next Infor 25,63% 4 840 085
11 Grupa Murator 25,31% 4 779 049
12 Grupa Money.pl 25,11% 4 741 076
13 Grupa Spolecznosci.pl 21,48% 4 055 759
14 Grupa Panorama Firm 20,02% 3 781 107
15 dobreprogramy.pl 19,84% 3 746 202
16 filmweb.pl 16,13% 3 046 569
17 Grupa Pkt.pl 15,17% 2 863 841
18 Grupa Spilgames 14,89% 2 811 343
19 Grupa TVN 14,66% 2 768 480
20 nokaut.pl 14,47% 2 731 679


Adres google.pl odwiedziło ok. 100 tys. polskich użytkowników mniej niż wcześniej, za to onet.pl - ok. 100 tys. więcej. Natomiast domena google.com zanotowała ponad 550 tys. polskich real users więcej, dzięki czemu awansowała z szóstego na czwarte miejsce. Youtube.com stracił w skali miesiąca prawie 300 tys. polskich użytkowników, a nk.pl - ok. 750 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl          16 480 057    87,27%  
2 onet.pl          12 432 894    65,84% tak
3 youtube.com          11 798 800    62,48%  
4 google.com          11 600 882    61,43%  
5 nk.pl          11 573 394    61,29%  
6 allegro.pl          11 198 709    59,30% tak
7 facebook.com          11 034 903    58,44%  
8 wp.pl          10 970 018    58,09% tak
9 wikipedia.org            9 307 829    49,29%  
10 gazeta.pl            8 457 962    44,79% tak
11 interia.pl            8 010 503    42,42% tak
12 mozilla.com            7 856 904    41,61%  
13 chomikuj.pl            5 305 380    28,10% tak
14 zumi.pl            5 015 815    26,56% tak
15 groupon.pl            4 602 500    24,37%  
16 wrzuta.pl            4 547 862    24,08% tak
17 blogspot.com            4 497 621    23,82%  
18 ceneo.pl            4 490 332    23,78% tak
19 o2.pl            4 327 976    22,92% tak
20 blox.pl            4 187 420    22,17% tak


Strony Allegro zanotowały ok. 65 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej. Z drugiej strony w serwisach Onetu wykonano prawie 300 mln odsłon więcej, a na stronach WP i Orange - ponad 100 mln więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 930 050 848 11 751 169
2 Grupa Onet.pl 3 108 576 535 13 931 003
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 399 206 252 12 772 801
4 Grupa Gazeta.pl 1 150 480 886 12 007 908
5 Grupa Interia.pl 1 115 879 995 11 453 935
6 Grupa O2.pl 1 036 199 949 10 143 622
7 Grupa Spolecznosci.pl 708 239 837 4 055 759
8 Grupa Spilgames 228 211 020 2 811 343
9 filmweb.pl 159 272 610 3 046 569
10 Grupa GG Network 154 968 915 5 449 365


Tak jak we wcześniejszych miesiącach polscy internauci najwięcej czasu - zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na jedną osobę - spędzili na stronach Onetu oraz WP i Orange. Obie grupy serwisów przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 18 minut dłużej niż miesiąc wcześniej. Natomiast kilkuminutowe wzrosty pod tym względem zanotowały m.in. strony Interii, O2.pl, Gazeta.pl i GG Network. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl          75 995 669    05:27:19 13 931 003
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange          72 231 046    05:39:18 12 772 801
3 Grupa Allegro.pl          52 626 944    04:28:42 11 751 169
4 Grupa Interia.pl          40 943 019    03:34:28 11 453 935
5 Grupa O2.pl          28 454 614    02:48:19 10 143 622
6 Grupa Gazeta.pl          26 655 514    02:13:11 12 007 908
7 Grupa GG Network            9 254 675    01:41:54 5 449 365
8 Grupa Spolecznosci.pl            9 036 228    02:13:41 4 055 759
9 Grupa Murator            6 748 017    01:24:43 4 779 049
10 Grupa Spilgames            5 917 731    02:06:18 2 811 343
11 Grupa Eurozet            4 176 428    05:53:04 709 726
12 Grupa TVN            2 471 710    00:53:34 2 768 480
13 wyspagier.pl            2 455 044    01:31:01 1 618 467
14 Grupa Targeo.pl            1 968 336    01:14:36 1 583 034
15 joemonster.org            1 935 199    01:26:29 1 342 576
16 Grupa Polskapresse            1 802 332    00:20:43 5 221 744
17 filmweb.pl            1 476 832    00:29:05 3 046 569
18 nokaut.pl            1 286 835    00:28:16 2 731 679
19 Grupa Money.pl            1 171 692    00:14:50 4 741 076
20 Grupa Ringier Axel Springer            1 133 685    00:13:07 5 183 884


Gadu-Gadu straciło w porównaniu do kwietnia ponad 300 tys. użytkowników, a Skype, Winamp i Ipla - po ponad 100 tys. W czołowej dziesiątce aplikacji niewielki wzrost pod tym względem zanotowało tylko Google Desktop. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 33,36% 6 298 728 tak
2 Komunikator Skype 22,53% 4 253 724  
3 Windows Media Player 21,46% 4 052 044  
4 Winamp 11,36% 2 145 448  
5 Ipla 10,14% 1 913 886  
6 OpenFM 4,55% 858 339  
7 RealPlayer 3,06% 578 554  
8 Aplikacja Google Desktop 2,25% 424 468  
9 Windows Live Messenger 2,02% 381 839  
10 VLC media player 2,02% 381 678  
11 Google Earth 1,94% 367 121  
12 Komunikator Tlen.pl 1,77% 334 253 tak
13 Komunikator AQQ 1,11% 209 583  
14 iTunes 0,99% 186 810  
15 BestPlayer 0,93% 175 793  
16 QuickTime 0,83% 157 143  
17 AIMP 0,63% 118 339  
18 KMplayer 0,55% 103 464  
19 Komunikator Xfire 0,37% 69 416  
20 Foobar2000 0,35% 65 404  


 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 515. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z maja: NK.pl w dół, Facebook coraz bliżej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nowy
żal mi Was - "fejsbók" to najzwyklejsze g****
20 12
odpowiedź
User
zezeze
Co za głupi tekst Nowy. To tak jakbyś mówił, że komórka jest g*** albo Skype.
Facebook to narzędzie, platforma, od Ciebie zależy, jak ją wykorzystasz.
20 12
odpowiedź
User
Nowy
posłuchaj zezeze: kiedyś każdy inteligentny człowiek mógł założyć stronę o sobie w sieci (lub blog) i nikomu nie było nic do tego. Oczywiście można było taki serwis łatwo znaleźć via Google. Teraz ludzie w owczym pędzie zarejestrowali się na jakimś serwisie o nazwie facebook i myślą, że są fajni. Tylko nie widzą, że ten serwis nie ma przedstawicielstwa w Polsce a jakikolwiek logiczny kontakt z personelem "fejsa" jest praktycznie niemożliwy. NIE MACIE TAM ŻADNYCH PRAW. To smutne, ilu mamy tępych ludzi (a za tym również firm, których Ci ludzie są "kapitałem") na Świecie... .
0 0
odpowiedź