SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w 7 kategoriach.

Kultura i rozrywka

YouTube’a w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 2 mln polskich użytkowników więcej niż rok wcześniej, a demotywatory.pl – ok. 1,5 mln więcej. Za to serwisy z Grupy Spilgames straciły ok. 600 tys. real users, a strony Google z tej kategorii – prawie 1,4 mln mniej. Natomiast serwisy Onetu dotyczące kultury i rozrywki zanotowały wzrost liczby użytkowników, ale spadek liczby odsłon.

Kultura i rozrywka
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
youtube.com 11 873 997 - 64,84 9 727 236 1 166 822 369 56,51
Grupa Onet.pl 7 339 712 825 099 972 40,08 6 937 635 1 334 185 379 40,30
Grupa O2.pl 6 985 856 454 492 853 38,15 6 331 359 510 288 549 36,78
Grupa WP 6 219 976 379 342 694 33,97 5 774 873 406 339 764 33,55
Grupa Interia.pl 4 424 144 298 585 567 24,16 4 230 482 322 847 584 24,58
demotywatory.pl 3 776 319 - 20,62 2 257 927 278 958 020 13,12
Grupa Spilgames 3 532 750 - 19,29 4 142 702 463 401 837 24,07
filmweb.pl 3 079 365 169 648 891 16,82 3 046 326 143 411 855 17,70
Grupa Gazeta.pl 2 773 374 49 939 530 15,15 3 090 434 54 852 801 17,95
Grupa Google 2 547 983 - 13,91 3 944 525 83 575 528 22,92

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
youtube.com 2 146 761 - 8,33
Grupa Onet.pl 402 077 -509 085 407 -0,22
Grupa O2.pl 654 497 -55 795 696 1,37
Grupa WP 445 103 -26 997 070 0,42
Grupa Interia.pl 193 662 -24 262 017 -0,42
demotywatory.pl 1 518 392 - 7,50
Grupa Spilgames -609 952 - -4,78
filmweb.pl 33 039 26 237 036 -0,88
Grupa Gazeta.pl -317 060 -4 913 271 -2,80
Grupa Google -1 396 542 - -9,01


 

Społeczności

Zasięg Facebooka w Polsce wzrósł w ub.r. o prawie 6,5 mln real users, czyli jedną trzecią wszystkich internautów w naszym kraju! Natomiast po ponad 1 mln użytkowników zyskały NK.pl oraz serwisy społecznościowe Onetu i Interii.

Społeczności
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa nasza-klasa.pl 12 253 764 - 66,92 10 894 626 8 479 642 025 63,29
facebook.com 9 582 619 - 52,33 3 122 409 711 214 943 18,14
Grupa Onet.pl 6 574 653 132 945 361 35,90 5 096 131 85 430 298 29,61
Grupa Gazeta.pl 6 396 580 384 828 105 34,93 5 969 251 345 433 776 34,68
Grupa Interia.pl 5 850 261 132 937 180 31,95 4 602 561 150 309 475 26,74
Grupa WP 5 163 677 49 351 304 28,20 4 538 515 51 429 216 26,37
Grupa Google 4 480 048 - 24,47 4 544 272 43 027 291 26,40
Grupa GG Network 4 258 435 96 851 356 23,25 4 117 964 111 785 184 23,92
Grupa O2.pl 3 414 516 63 641 983 18,65 3 285 920 67 658 150 19,09

  

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa nasza-klasa.pl 1 359 138 - 3,63
facebook.com 6 460 210 - 34,19
Grupa Onet.pl 1 478 522 47 515 063 6,29
Grupa Gazeta.pl 427 329 39 394 329 0,25
Grupa Interia.pl 1 247 700 -17 372 295 5,21
Grupa Wirtualna Polska 625 162 -2 077 912 1,83
Grupa Google -64 224 - -1,93
Grupa GG Network 140 471 -14 933 828 -0,67
Grupa O2.pl 128 596 -4 016 167 -0,44


Sport

Bez większych zmian w tej kategorii – żaden z serwisów nie stracił ani nie zyskał w ub.r. przynajmniej 500 tys. użytkowników. Największy wzrost zanotowały serwisy sportowe Wirtualnej Polski, a spadek – strony Gazeta.pl. Natomiast liczby odsłon witryn Onetu i o2.pl spadły o ponad 15 mln.

Sport
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa WP 3 948 359 127 522 077 21,56 3 590 318 123 558 897 20,86
Grupa Onet.pl 3 599 108 131 326 330 19,65 3 617 341 148 226 069 21,01
Grupa Gazeta.pl 2 711 458 63 160 678 14,81 3 013 405 56 057 761 17,51
Grupa Interia.pl 1 473 702 65 907 560 8,05 1 643 576 82 308 567 9,55
Grupa O2.pl 550 728 4 866 344 3,01 605 346 5 407 930 3,52
livesports.pl 418 049 - 2,28 266 143 18 885 537 1,55
Grupa Ringier Axel Springer 398 724 5 149 808 2,18 413 835 4 516 029 2,40
futbolowo.pl 356 784 14 415 497 1,95 252 301 11 018 140 1,47
kfd.pl 354 457 - 1,94 281 446 1 140 906 1,64
90minut.pl 320 425 16 030 500 1,75 303 484 14 654 360 1,76

  

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa WP 358 041 3 963 180 0,70
Grupa Onet.pl -18 233 -16 899 739 -1,36
Grupa Gazeta.pl -301 947 7 102 917 -2,70
Grupa Interia.pl -169 874 -16 401 007 -1,50
Grupa O2.pl -54 618 -541 586 -0,51
livesports.pl 151 906 - 0,73
Grupa Ringier Axel Springer -15 111 633 779 -0,22
futbolowo.pl 104 483 3 397 357 0,48
kfd.pl 73 011 - 0,30
90minut.pl 16 941 1 376 140 -0,01




Styl życia

Strony lifestyle’owe Wirtualnej Polski i Inforu zyskały w ub.r. po ponad 1 mln użytkowników. Przy czym serwisy WP zanotowały jednocześnie spadek liczby odsłon. Jeszcze bardziej zmniejszyła się liczba odsłon stron lifestyle’owych G+J Polska.
 

Styl życia
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Onet.pl 6 112 624 358 668 513 33,38 5 602 965 280 314 275 32,55
Grupa WP 5 894 150 354 331 849 32,19 4 695 923 356 560 115 27,28
Grupa O2.pl 5 242 402 237 297 895 28,63 4 799 712 210 919 395 27,88
Grupa Gazeta.pl 4 866 852 177 170 451 26,58 4 552 689 107 760 886 26,45
Grupa Interia.pl 3 273 782 119 588 083 17,88 3 277 717 120 415 630 19,04
Grupa Edipresse.pl 3 038 102 45 641 409 16,59 2 353 892 42 497 113 13,67
Grupa Infor 2 232 845 15 043 117 12,19 1 212 555 8 210 045 7,04
Grupa G+J Polska 1 934 019 22 883 477 10,56 1 870 277 30 857 406 10,87
Grupa Ringier Axel Springer 1 883 736 12 181 059 10,29 1 335 428 9 311 697 7,76
Grupa We-dwoje.pl 1 689 180 14 090 615 9,22 1 399 836 9 608 207 8,13

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl 509 659 78 354 238 0,83
Grupa Wirtualna Polska 1 198 227 -2 228 266 4,91
Grupa O2.pl 442 690 26 378 500 0,75
Grupa Gazeta.pl 314 163 69 409 565 0,13
Grupa Interia.pl -3 935 -827 547 -1,16
Grupa Edipresse.pl 684 210 3 144 296 2,92
Grupa Infor 1 020 290 6 833 072 5,15
Grupa G+J Polska 63 742 -7 973 929 -0,31
Grupa Ringier Axel Springer 548 308 2 869 362 2,53
Grupa We-dwoje.pl 289 344 4 482 408 1,09



 

Edukacja

Zasięg stron Gazeta.pl z tej kategorii zwiększył się w ciągu ub.r. o ponad 300 proc.! Spory wzrost liczby polskich użytkowników zanotowały też serwisy edukacyjne Google.

Edukacja
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Wikipedia 8 713 971 - 47,59 8 190 784 198 721 511 47,58
Grupa Google 4 551 569 - 24,86 2 782 374 101 608 182 16,16
Grupa Gazeta.pl 3 811 711 50 670 426 20,82 985 053 4 848 382 5,72
Grupa Onet.pl 3 183 586 28 949 374 17,39 2 630 526 25 083 999 15,28
bryk.pl 1 749 987 7 490 603 9,56 1 702 401 7 897 979 9,89
Grupa WP 1 260 796 12 933 717 6,89 1 270 430 15 984 724 7,38
szkolnictwo.pl 1 025 720 - 5,60 692 957 4 357 528 4,03
zgapa.pl 981 131 2 566 291 5,36 970 627 2 693 184 5,64
Grupa GG Network 962 733 10 874 889 5,26 1 046 179 12 141 551 6,08
shvoong.com 952 822 - 5,20 986 310 2 242 744 5,73

 

  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Wikipedia 523 187 - 0,01
Grupa Google 1 769 195 - 8,70
Grupa Gazeta.pl 2 826 658 45 822 044 15,10
Grupa Onet.pl 553 060 3 865 375 2,11
bryk.pl 47 586 -407 376 -0,33
Grupa Wirtualna Polska -9 634 -3 051 007 -0,49
szkolnictwo.pl 332 763 - 1,57
zgapa.pl 10 504 -126 893 -0,28
Grupa GG Network -83 446 -1 266 662 -0,82
shvoong.com -33 488 - -0,53

 

Turystyka

Serwisy Grupa E-podroznik.pl w grudniu ub.r. odwiedziło dwa razy więcej użytkowników niż rok wcześniej. Natomiast rozklad-pkp.pl i strony turystyczne Onetu zanotowały spore spadki liczby odsłon.

Turystyka
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
rozklad-pkp.pl 2 035 732 51 158 725 11,12 1 849 359 61 713 256 10,74
Grupa Onet.pl 1 893 329 18 002 949 10,34 2 006 146 34 097 860 11,65
Grupa WP 1 060 502 14 400 283 5,79 852 243 9 784 542 4,95
Grupa E-podroznik.pl 1 057 284 - 5,77 518 324 5 496 066 3,01
Grupa Nocowanie.pl 735 667 6 618 822 4,02 438 164 3 766 923 2,55
Grupa Eholiday.pl 691 906 5 977 169 3,78 586 585 4 168 911 3,41
Grupa Meteor24.pl 516 749 - 2,82 274 079 3 376 162 1,59
Grupa eSKY.pl 483 846 - 2,64 295 864 809 331 1,72
odleglosci.pl 377 152 - 2,06 312 460 1 303 917 1,82

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
rozklad-pkp.pl 186 373 -10 554 531 0,38
Grupa Onet.pl -112 817 -16 094 911 -1,31
Grupa Wirtualna Polska 208 259 4 615 741 0,84
Grupa E-podroznik.pl 538 960 - 2,76
Grupa Nocowanie.pl 297 503 2 851 899 1,47
Grupa Eholiday.pl 105 321 1 808 258 0,37
Grupa Meteor24.pl 242 670 - 1,23
Grupa eSKY.pl 187 982 - 0,92
odleglosci.pl 64 692 - 0,24

 

Erotyka

Najbardziej zmienna z kategorii tematycznych Megapanelu – sześciu serwisów, które w grudniu ub.r. znalazły się w czołowej dziesiątce, rok wcześniej nie było nawet w dwudziestce. Oznacza to oczywiście, że w ciągu roku zanotowały duże wzrosty odwiedzalności.

Erotyka
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
redtube.com 1 527 162 - 8,34 1 562 817 68 401 662 9,08
sexnk.net 1 471 238 - 8,03      
pornhub.com 1 301 825 - 7,11 957 993 47 241 103 5,57
xvideos.com 1 171 782 - 6,40 678 801 28 988 128 3,94
livejasmin.com 1 168 595 - 6,38 1 222 610 13 182 735 7,10
xvideoslive.com 1 151 048 - 6,29      
sexrura.pl 1 131 482 - 6,18      
pornhublive.com 1 119 752 - 6,11      
xhamster.com 766 189 - 4,18      
Grupa Wirtualna Polska 760 132 74 041 211 4,15 827 034 94 185 954 4,80

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
redtube.com -35 655 - -0,74
sexnk.net      
pornhub.com 343 832 - 1,54
xvideos.com 492 981 - 2,46
livejasmin.com -54 015 - -0,72
xvideoslive.com      
sexrura.pl      
pornhublive.com      
xhamster.com      
Grupa Wirtualna Polska -66 902 -20 144 743 -0,65


 

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl