SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych

MillwardBrown SMG/KRC jest największą agencją badawczą w Polsce w 2007 - wynika z audytu zleconego przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku. Całkowita wartość obrotów w tej branży wyniosła szacunkowo prawie 660 mln zł.

MillwardBrown SMG/KRC osiągnęła w ubiegłym roku dochody sięgające 100 mln zł, czyli jednej szóstej obrotów całej branży. Oznacza to wzrost o 16% w porównaniu z 2006 rokiem. Kolejne miejsca w zestawieniu - z zyskami przekraczającymi nieznacznie 60 mln zł - zajęły agencje ACNielsen Polska i GfK Polonia. W ubiegłym roku najprężniej rozwijały się agencje Opinia i 4P research mix, których obroty wzrosły o odpowiednio 74% i 65%.

Pięć największych instytutów badawczych ma łącznie 62% udziałów w rynku badań marketingowych poddanym audytowi i około 51% udziałów w całym szacowanym rynku. Z kolei 10 największych instytutów ma udziały równe, odpowiednio, 85% i 71%.

Lp. Firma Sprzedaż w 2007 r. (netto, PLN) Różnica w stosunku do 2006 r.
1 MillwardBrown SMG/KRC 98345075,71 16,00%
2 ACNielsen Polska 62236048,31 4,00%
3 GfK Polonia 61638009,48 16,00%
4 Grupa IPSOS 45289028,27 17,00%
5 TNS OBOP 39288265,06 7,00%
6 Grupa PENTOR 38978268,56 -1,00%
7 Grupa IQS and QUANT 23810086,14 -1,00%
8 PBS DGA 20658450,92 24,00%
9 Synovate 17639832,87 3,00%
10 AGB Nielsen Media Research 16431407,85 16,00%
11 MEMRB International Poland 14722069,06 16,00%
12 4P research mix 14221864,09 65,00%
13 Expert-Monitor 7981076,2 6,00%
14 ARC Rynek i Opinia 7771453,99 3,00%
15 ABR SESTA 4846581,48 11,00%
16 Centrum Badań Marketingowych INDICATOR 3617849,57 1,00%
17 IMAS International 3591356,38 -23,00%
18 Sequence HC Partners 3186439,73 -*)
19 Target Group 3023947 15,00%
20 Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej 2651313,35 -1,00%
21 OPINIA 2443644,15 74,00%
22 ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku 2400847,99 23,00%
23 Public Profits 1482685,54 -*)
24 BCMM - Badania Marketingowe i Szkolenia 761291,66 -*)
25 P & P Consulting 537493 40,00%

Zaudytowana suma obrotów 497554386,36 11,2%**)

Szacowana wielkość rynku 599463116,09 12,30%

*) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2006.
**) Wzrost rynku w stosunku do roku 2006 (w oparciu o obroty 22 firm, które wzięły udział w audytach za 2006 i 2007 rok).

Obroty 27 firm, które poddały się audytowi OFBOR za rok 2007 wyczerpują wg szacunków 83% całego polskiego rynku badawczego. Biorąc pod uwagę agencje badawcze, które poddały audytowi swe wyniki za 2006 roku, można określić wzrost ich sprzedaży na poziomie 11,2 %.

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku skupiająca 22 instytuty badawcze zapoczątkowała audyt finansowy branży badań marketingowych w Polsce w 2000 roku. Analiza jest corocznie przeprowadzana przez niezależnego audytora wg jednolitego standardu, co zapewnia wiarygodność i porównywalność danych. Lista agencji badawczych biorących udział w audycie w poszczególnych latach nieznacznie się od siebie różni, dlatego OFBOR przeprowadza szacunkową kalkulację pozwalającą ocenić wielkość całego runku badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl