SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PepsiCo wypuszcza na rynek nowy napój. Rockstar Energy Unplugged powstał we współpracy z MTV

Amerykański koncern PepsiCo zaprezentował nowy napój Rockstar Energy Unplugged, który jest nasycony olejem z nasion konopi. Firma ViacomCBS, do której należy MTV, liczy, że dzięki niemu uda się ożywić serię popularnych koncertów akustycznych "MTV Unplugged".

"Nowy bezcukrowy, bezkaloryczny napój łączy w sobie olej z nasion konopi, witaminy z grupy B, miętę i melisę z dawką kofeiny. Jest dostępny w trzech bezcukrowych smakach - jagodowym, marakui i malinowym ogórku" - tak napój Rockstar Energy Unplugged reklamuje koncern PepsiCo. Według producenta będzie on zawierał ok. 80 mg kofeiny. Jak wyliczyła amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków pozostałe napoje Rockstar Energy zawierają jej dwa razy więcej, a tradycyjna filiżanka kawy - ok. 90 mg kofeiny.

Nowy napój przygotowano w ramach partnerstwa PepsiCo ze stacją MTV, stąd jego nazwa: Rockstar Energy Unplugged, która ma nawiązywać do słynnej serii koncertów akustycznych "MTV Unplugged". ViacomCBS, który jest właścicielem telewizji MTV, ma nadzieję, że współpraca z PepsiCo ożywi koncerty "bez prądu" sygnowane logiem stacji. Pomóc ma w tym właśnie nowy napój energetyczny, który częściowo ma tę samą nazwę.

Aby upewnić się, że klienci skojarzą napój z serią koncertów, Rockstar planuje sponsorować trzy koncerty "MTV Unplugged" w tym roku. Pierwszy ma się odbyć w Los Angeles pod koniec tego kwartału lub na początku następnego.

Klienci chcą napoju, który "poprawi ich nastrój"

- Dzięki Rockstar Energy Unplugged kontynuujemy tradycję marki w prowadzeniu kultury, jednocześnie wprowadzając innowacje w tej kategorii - mówi Fabiola Torres, dyrektor generalna PepsiCo. - 91 proc. naszych konsumentów powiedziało nam, że chce napoju, który poprawi ich nastrój. Rockstar Energy Unplugged dostarcza składniki, o które prosili konsumenci, dając nam możliwość wprowadzenia nowych produktów do naszego energetycznego portfolio.

Według stacji CNBC Rockstar już wcześniej używał w swoich produktach oleju z nasion konopi, np. w kwietniu zeszłego roku napój stworzony na tej bazie, wprowadzono w Niemczech. CNBC pisze jednak, że napoje z nasionami konopi nie przyjęły się na żadnym rynku.

Sprzedaż żywności i napojów zawierających CBD jest obecnie nielegalna w Stanach Zjednoczonych. Fabiola Torres z PepsiCo zaznacza jednak, że wiele osób nie wie, jak odróżnić CBD od oleju z nasion konopi, bo nie są one tym samym. "Nasiona konopi nie mają żadnej funkcjonalności, pochodzą z zioła - mówi Torres. - Wyobraź sobie, że pijesz herbatę ziołową z kofeiną. To wszystko.

Nirvana wśród najlepszych "MTV Unplugged"

"MTV Unplugged" to kultowa seria koncertów, w których najwybitniejsi artyści prezentują swoje utwory w aranżacjach akustycznych. Pierwszy koncert bez prądu zrealizował w 1987 r. zespół Jethro Tull, a cały cykl "MTV Unplugged" ruszył w 1989 r. po tym, jak Jon Bon Jovi i Richie Sambora dali akustyczny koncert podczas gali MTV Video Music Awards. Pierwszy "MTV Unplugged" odbył się 26 listopada 1989 r., a wzięli w nim udział brytyjski zespół Squeeze oraz muzycy rockowi Syd Straw i Elliot Easton.

Od tej pory w akustycznych nagraniach brały udział największe gwiazdy, m.in. R.E.M., Mariah Carey, Pearl Jam, Björk, Bob Dylan, Oasis, Lauryn Hill czy The Cure. Jednym z najbardziej znanych jest koncert Nirvany z 1993 r., który był ostatnim występem zespołu, zrealizowanym na kilka miesięcy przed śmiercią Kurta Cobaina. Występ ten zaliczany jest do najlepszych wykonań "MTV Unplugged".

W Polsce swoją muzykę w wersji akustycznej zaprezentowali dotychczas m.in. tacy artyści jak Kayah, Hey, Wilki czy Kult.

Dołącz do dyskusji: PepsiCo wypuszcza na rynek nowy napój. Rockstar Energy Unplugged powstał we współpracy z MTV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl