SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2009 roku 176.533.114,00 zł i była niższa o blisko 10 procent niż w analogicznym okresie 2008 r. - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W całym I półroczu 2009 r. rynek reklamy zewnętrznej zmniejszył się o 9 proc.

- Wyniki pierwszego kwartału 2009 roku świadczyły o początku spowolnienia rynku. Kolejny kwartał potwierdził ten trend, aczkolwiek dalecy jesteśmy od tak dramatycznych spadków, jak w niektórych innych krajach Unii Europejskiej. Ponadto nasz rynek reklamy out of home daje sobie relatywnie lepiej radę, aniżeli inne polskie media - komentuje dane Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Udział poszczególnych sektorów w wielkości sprzedaży reklamy w drugim kwartale 2009 roku

1. Telekomunikacja 17,72%
2. Sprzedaż 17,11%
3. Żywność 15,23%
4. Rozrywka/Kultura 13,19%
5. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%.

reklama1

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka w drugim kwartale 2009 roku wygląda następująco

1. Systemy telefonii komórkowej 15,28%
2. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 14,01%
3. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%
4. Piwo 4,61%
5. Odzież/Obuwie 4,49%.

danerekalmazew

Dołącz do dyskusji: O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl