SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Olivia Drost odchodzi ze Spotlight Agency do własnej agencji Olive Media

Olivia Drost, partner zarządzająca zajmującej się influencer marketingiem Spotlight Agency, po 4 latach odchodzi do własnej agencji Olive Media - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Olivia Drost budowała Spotlight Agency od samego początku funkcjonowania firmy na rynku (2019 rok), tworząc strategię i strukturę całej agencji, raportując bezpośrednio do udziałowców spółki. Zbudowała kilka zespołów, zarządzała między innymi teamem managementu (menedżerów twórców), operacyjnym, e-commerce i produkcji wideo.

Nadzorowała projekty komercyjne agencji, w tym wprowadzanie do sieci handlowych z branży FMCG produktów współtworzonych z topowymi influencerami (m.in. z Teamu X, Natsu).  Realizowała również kampanie dla takich marek jak Missguided, Coca-Cola, L’Oréal, a także start-upów i projektów technologicznych LESS_, NASK, NCBR. W minionym roku była również prezeską zarządu dwóch spółek-córek Spotlight, tzn. Melody Media  MK Way Up Media, współtworzonych z największymi twórcami internetowymi.

- To były świetny czas, za który jestem ogromnie wdzięczna - zarówno właścicielom, którzy dali mi szansę, zespołowi, z którym czułam, że możemy przenosić góry, jak i twórcom - za zaufanie, dzięki któremu zbudowaliśmy w 4 lata jedną z największych firm na rynku. Nie zamykam jednak całkowicie drzwi za sobą - mówi Drost.

Olivia Drost pozostaje doradczynią zarządu Spotlight Agency

Od lutego Olivia Drost będzie współpracowała ze Spotlight Agency w roli doradcy strategicznego zarządu spółki.

Równolegle, od 2020 roku Drost prowadziła swoją butikową agencję Olive Media, która zajmuje się doradztwem komunikacyjnym, social media marketingiem, strategią marketingową, public relations i produkcją contentu. Agencja realizowała m.in. globalną strategię dla 13 rynków IPF Group (właściciel Provident Polska), kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej na rynkach zagranicznych i Komisji Europejskiej, działania z zakresu doradztwa komunikacyjnego i social media marketingu dla Panasonic oraz wdrożenie na rynku kilku marek kosmetycznych, dostępnych w sieciach i dyskontach.

Jej stałymi klientami są innowacyjne polskie start-upy, m.in. Envirly, The Village, Gridaly, Planet Heroes, Food Bandits, Bookero. Obecnie (luty 2023 r.) zespół Olive Media liczy 12 osób w działach social media i public relations.

- Nie przestałam wierzyć w to, że influencer marketing działa, ale postanowiłam, że moje miejsce w tej branży zamiast w roli managementu twórców, jest po stronie marek i strategii. Będę doradzała im najbardziej efektywne narzędzia w zakresie planowanych działań, a często mogą się one nadal opierać na narzędziach influencer marketingowych, na których przerobiłam w ostatnich latach tysiące case studies. Od momentu podjęcia decyzji o odejściu ze Spotlight Agency w październiku ub. roku, Olive Media urosło 3-krotnie, a większość klientów do tej pory pozyskaliśmy z rekomendacji, co jest dla mnie najdobitniejszym dowodem, że postawienie na ten zespół i na te obszary komunikacji było dobrą decyzją - mówi Drost.

Inwestycja w Goodie Foodie

Dodatkowo, Drost w swoich kanałach społecznościowych poinformowała, że zakupiła 50 proc . udziałów w firmie Goodie Foodie, specjalizującej się od 15 lat w cateringu dietetycznym.. - Razem z zespołem Olive Media odpowiadam głównie za komunikację, a dzięki wdrożonym optymalizacjom i strategii marketingowej spółka już w styczniu zwiększyła przychody w skali rok do roku - dodaje.

Olivia Drost wcześniej przed przejściem do marketingu, przez 6 lat pracowała jako dziennikarka i reporterka w Polsce, Dżakarcie i Londynie, m.in. dla Onetu, CNN, Gazety Wyborczej. Jest ekspertką amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziła szkolenia i występowała na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim i London School of Economics and Political Science.

Dołącz do dyskusji: Olivia Drost odchodzi ze Spotlight Agency do własnej agencji Olive Media

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech Alexander Bielik
50 osób w Spotlight w momencie odejścia p. Olivii? To licząc z influencerami, czy zaplątało się dodatkowe zero?
0 0
odpowiedź
User
Harry
Jedyne moje doświadczenia z panią Oliwia to dużo gadania i pr, zero efektów.

1 0
odpowiedź
User
Harry
Jedyne moje doświadczenia z panią Oliwia to dużo gadania i pr, zero efektów.

0 0
odpowiedź