SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBI Gemius: Nasza-Klasa.pl wyprzedziła Wirtualną Polskę

Nasza-klasa.pl w styczniu br. była trzecią najpopularniejszą witryną internetową w Polsce. Serwis awansował z pozycji czwartej spychając z podium portal Wirtualna Polska. Na czele rankingu bez zmian króluje Google, a wiceliderem zestawienia jest Onet.pl - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Naszej Klasie udało się przegonić Wirtualną Polskę, bo w styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. zyskała aż 778 tys. użytkowników, podczas gdy portalowi TP przybyło tylko 56 tys. odwiedzających. Liderzy rankingu również zyskali - Google - 364 tys., a Onet.pl - 191 tys. - wynika z najnowszych danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius.

Zamiana miejscami Wirtualnej Polski i Naszej Klasy to jedyna zmiana w pierwszej dziesiątce zestawienia najpopularniejszych witryn. O wiele więcej roszad miało miejsce między 11 a 20 pozycją rankingu. Grupa fotka.pl awansowała z miejsca 15 na 13, dobreprogramy.pl - z 18 na 16, a Grupa IDG - z 19 na 18. Natomiast Ceneo.pl spadło z 14 pozycji na 19. Z zestawienia wypadły mozilla.com, gry.pl i Grupa Medousa.pl, a  zadebiutowały w nim pf.pl (na pozycji 14), pkt.pl (na 15) i money.pl (na 20).

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa zasięg użytkownicy
(real users)
1 Google 87,22% 13 707 236
2 onet.pl 61,92% 9 731 649
3 nasza-klasa.pl 58,47% 9 188 288
4 Wirtualna Polska 54,90% 8 627 364
5 allegro.pl 50,78% 7 980 673
6 interia.pl 49,21% 7 733 886
7 o2.pl 48,26% 7 584 630
8 gazeta.pl 47,37% 7 445 312
9 youtube.com 45,15% 7 095 835
10 wikipedia.org 41,45% 6 514 202
11 Microsoft 33,75% 5 303 865
12 Grupa Gadu-Gadu 25,91% 4 072 172
13 Grupa fotka.pl 22,04% 3 463 592
14 pf.pl 20,64% 3 243 610
15 pkt.pl 20,50% 3 221 851
16 dobreprogramy.pl 20,44% 3 212 136
17 MSN 20,34% 3 196 901
18 Grupa IDG 19,97% 3 138 718
19 ceneo.pl 19,93% 3 131 808
20 money.pl 19,59% 3 079 219


W rankingu witryn pod względem liczby odsłon prowadzi bez zmian Nasza-klasa.pl z liczbą ponad 13,29 mld odsłon (wzrost w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 1,45 mld). Na drugie miejsce awansował serwis Google, który zepchnął na trzecią pozycję portal aukcyjny Allegro.pl. Globalna wyszukiwarka miała w styczniu br. o 740 mln więcej odsłon niż w grudniu 2008 roku, a aukcyjny serwis stracił ich 290 mln.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 nasza-klasa.pl 13 292 587 208 9188288
2 Google 4 407 502 511 13707236
3 allegro.pl 4 181 918 636 7980673
4 onet.pl 3 993 076 782 9731649
5 Wirtualna Polska 2 638 202 152 8627364
6 Grupa fotka.pl 1 820 331 267 3463592
7 interia.pl 1 336 681 230 7733886
8 o2.pl 1 305 987 796 7584630
9 youtube.com 1 085 635 592 7095835
10 travian.pl 981 203 501 1901220



Ranking witryn według miesięcznego czasu

lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 nasza-klasa.pl 172 171 916,57 18:44:17 9 188 288
2 Google 99 915 989,81 07:17:21 13 707 236
3 onet.pl 70 193 304,05 07:12:46 9 731 649
4 Wirtualna Polska 50 075 921,55 05:48:16 8 627 364
5 allegro.pl 44 064 132,80 05:31:17 7 980 673
6 o2.pl 34 719 810,59 04:34:40 7 584 630
7 youtube.com 33 314 563,44 04:41:42 7 095 835
8 interia.pl 29 983 831,70 03:52:37 7 733 886
9 Grupa fotka.pl 15 715 007,93 04:32:14 3 463 592
10 gazeta.pl 15 027 037,27 02:01:06 7 445 312
11 gry.pl 11 027 194,79 03:41:41 2 984 490
12 plemiona.pl 7 353 854,07 08:14:38 892 033
13 travian.pl 7 172 880,91 03:46:22 1 901 220
14 wikipedia.org 6 609 215,33 01:00:53 6 514 202
15 grono.net 6 116 539,60 07:57:36 768 400
16 wyspagier.pl 5 532 328,22 03:33:30 1 554 775
17 otoMoto 5 301 392,55 02:03:47 2 569 729
18 MSN 4 542 563,56 01:25:15 3 196 901
19 Grupa Gadu-Gadu 4 057 050,21 00:59:47 4 072 172
20 Orange 3 946 736,18 01:34:50 2 496 977


Liderem wśród komunikatorów jest niezmiennie Gadu-Gadu, z którego w styczniu br. korzystało 5,86 mln użytkowników. To około 80 tys. osób więcej niż w grudniu ub.r. Dalej plasują się: Skype i Tlen.pl.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s]
1 Komunikator Gadu-Gadu 37,26% 5 855 025 67:19:13
2 Komunikator Skype 25,87% 4 065 027 66:38:50
3 Komunikator tlen.pl 4,03% 633 497 77:08:30
4 Komunikator Windows Live Messenger 1,97% 309 937 65:26:56
5 Komunikator AQQ 0,42% 66 224 61:15:18
6 Komunikator Spik 0,18% 28 781 50:58:35
7 Komunikator Xfire 0,15% 23 858 40:38:52
8 Komunikator ICQ 0,12% 19 352 84:45:07
9 Komunikator Konnekt 0,12% 18 987 57:13:33
10 Komunikator GoogleTalk 0,11% 17 111 85:23:06

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009 r.


Liczebność próby: N=17 410. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.

Dołącz do dyskusji: PBI Gemius: Nasza-Klasa.pl wyprzedziła Wirtualną Polskę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl