SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pierwsze trzy dni Euro 2016: Polsat i TVP zarobiły 16 mln zł z reklam

Łączne wpływy reklamowe wokół meczów i studiów piłkarskich Euro 2016, transmitowanych w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport, wyniosły 16,13 mln zł. Najwięcej stacje zarobiły podczas transmisji spotkania Polska-Irlandia Północna.

Wszystkie emisje spotów reklamowych wokół transmisji meczów i studiów piłkarskich w ciągu trzech pierwszych dni trwania Euro 2016 (tj. w okresie od 10 do 12 czerwca br.) zarobiły 16,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dotychczas najwięcej z reklam zarobił mecz Polska-Irlandia Północna. Wpływy z reklam transmitowanych wokół tego spotkania wyniosły po 4,11 mln zł w Polsacie i Polsacie Sport (łącznie 8,22 mln zł) oraz 1,21 mln zł w samej TVP1. Dla porównania sumaryczna widownia tego meczu na obu antenach Polsatu wyniosła 4,99 mln osób, a w TVP1 było to 7,02 mln oglądających.

Z kolei reklamy wokół studia piłkarskiego zarobiły dla Polsatu 355 tys. zł, dla Polsatu Sport - 364 tys. zł (pomeczowe studio na antenie tej stacji było dłuższe, niż w samym Polsacie - stacja nadała więcej spotów reklamowych, co przełożyło się na wyższe wpływy), a dla TVP1 - 158 tys. zł. Zatem łączne wpływy z reklam emitowanych pomiędzy meczem i studiami piłkarskimi na trzech antenach wyniosły 10,30 mln zł.

Inaugurujący mecz Euro 2016 Francja-Rumunia wraz ze studiami piłkarskimi zarobił dla Polsatu, Polsatu Sport i TVP1 3,06 mln zł, a sobotnie spotkanie Albanii ze Szwajcarią - 2,77 mln zł (transmitowane było ono tylko w Polsacie i Polsacie Sport).

Data

Pozycja

Wpływy (w zł)

Polsat

Polsat Sport

TVP1

Wszystkie stacje

2016-06-10

Mecz Francja-Rumunia

1 037 805

1 038 855

634 500

2 711 160

Studio wokół meczu Francja-Rumunia

151 515

152 355

45 900

349 770

Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego:

1 189 320

1 191 210

680 400

3 060 930

2016-06-11

Mecz Albania-Szwajcaria

1 091 930

1 091 930

-

2 183 860

Studio meczu Albania-Szwajcaria

292 530

292 530

-

585 060

Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego:

1 384 460

1 384 460

-

2 768 920

2016-06-12

Mecz Polska-Irlandia Północna

4 109 235

4 109 235

1 207 800

9 426 270

Studio wokół meczu Polska-Irlandia Północna

354 830

364 210

158 400

877 440

Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego:

4 464 065

4 473 445

1 366 200

10 303 710

Wirtualnemedia.pl

Łączne dane dla meczów:

6 238 970

6 240 020

1 842 300

14 321 290

Łączne dane dla studiów piłkarskich:

798 875

809 095

204 300

1 812 270

Łączne dane dla meczów i studiów piłkarskich:

7 037 845

7 049 115

2 046 600

16 133 560

 

Wszystkie trzy stacje pomiędzy transmisjami meczów i studiów piłkarskich pomiędzy nimi w ciągu trzech pierwszych dni trwania piłkarskich rozgrywek wyemitowały łącznie 695 spotów reklamowych. Najwięcej, bo 335 spotów pokazał Polsat Sport. W Polsacie było to 289 reklam, a w Jedynce - 71.

Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement. Ponadto stacje te nie emitują reklam wokół transmisji związanych z Euro 2016.

Powyższe wpływy to dane cennikowe. Nie uwzględniają one rabatów, które mogą wynosić nawet kilkadziesiąt proc. Nie obejmują one też innych modeli zakupu spotów w telewizji, niż ten cennikowy. Rzeczywiste przychody reklamowe są tajemnicą firmy.

Dołącz do dyskusji: Pierwsze trzy dni Euro 2016: Polsat i TVP zarobiły 16 mln zł z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl