SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po skardze od internautki Nazwa.pl rezygnuje z reklamy pokazującej przemoc wobec kobiet

Firma hostingowa Nazwa.pl wycofała reklamę pokazującą dziewczynę skrępowaną przez mężczyznę i hasło „Nie daj się związać”, po tym jak pewna internautka poskarżyła się na ten przekaz do Komisji Etyki Reklamy. Nazwa.pl przyznała, że reklama była niefortunna.

Reklama displayowa Nazwa.pl pokazywała związaną, zakneblowaną dziewczynę więzioną przez tajemniczego brodatego mężczyznę w ciemnym tunelu. Podsumowywało to hasło „Nie daj się związać” promujące krótkoterminowe umowy oferowane przez firmę.

- Nie odbieram hasła jako zabawne, tylko jako propagowanie treści związanych z przemocą wobec kobiet. Uważam za niedopuszczalne, że tego rodzaju banery wiszą na głównej stronie jednego z większych serwisów informacyjnych w Polsce - napisała w skardze do Komisji Etyki Reklamy internautka, która widziała ten przekaz na portalu TVN24.pl.

Nazwa.pl poinformowała, że cała kampania była utrzymana w konwencji filmów grozy, a jej celem w żadnym stopniu nie było promowanie przemocy wobec kobiet. Firma przyznała, że zdjęcie do reklamy zostało dobrane niefortunnie. Podkreśliła, że zaraz po otrzymaniu skargi ten banner przestał być wyświetlany.

Komisja Etyki Reklamy podzieliła zastrzeżenia autorki skargi, orzekając, że reklama Nazwa.pl promowała agresywne zachowanie i poniżała kobiety, przez co naruszała poczucie odpowiedzialności społecznej i normy społeczne. Komisja doceniła przy tym szybkie wycofanie przez firmę tego banneru.

Dołącz do dyskusji: Po skardze od internautki Nazwa.pl rezygnuje z reklamy pokazującej przemoc wobec kobiet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl