SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy: sprzedaż alkoholu osobom nieletnim to negatywne zjawisko

Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na temat postaw Polakówwobec sprzedaży alkoholu nieletnim wynika, że 96 proc.ankietowanych uważa sprzedaż alkoholu osobom nieletnim za negatywnezjawisko. Jednocześnie 82 proc. badanych dostrzega, żeniepełnoletnia młodzież w Polsce ma łatwy dostęp do alkoholu.

Badania zostały przeprowadzone w sierpniu br. na zlecenieZwiązku Pracodawców - Browary Polskie. 78 proc Polaków uważa, żesprzedaż alkoholu nieletnim to przestępstwo. Jednocześnierespondenci twierdzą, że w ponad 50 proc. zaobserwowanych przeznich przypadków, sprzedawcy sprzedają alkohol niepełnoletnimkupującym. Złamanie prawa w tym zakresie powinno skutkowaćodebraniem sprzedającemu koncesji - tak twierdzi 75 proc. badanych,ale 64 proc.z nich jest przekonanych, że sprzedawców, którzy łamiąprawo nie spotyka żadna kara.
Polacy są zdania, że producenci alkoholu powinni angażować się winicjatywy przeciwdziałające zjawisku sprzedaży alkoholu nieletnim(80 proc. badanych).

Kampanie edukacyjne na temat nie sprzedawania alkoholu nieletnimod 5 lat prowadzi przemysł piwowarski reprezentowany przez ZwiązekPracodawców - Browary Polskie. Kolejna edycja kampanii "Alkohol -Nieletnim dostęp wzbroniony!" ruszyła w sierpniu br. W ramachzaplanowanych działań prowadzona jest kampania telewizyjna orazakcja informacyjno-edukacyjna skierowana do sprzedawców alkoholu wsklepach na terenie całej Polski.

W sierpniu br. rozpoczęto emisję spotu edukacyjnego, któregocelem jest zwrócenie uwagi sprzedających alkohol na koniecznośćweryfikacji wieku osób kupujących alkohol i jednocześniepodkreślenie, jak ważne jest, aby Polacy reagowali w sytuacjach,kiedy są świadkami próby zakupu napojów alkoholowych przezmałoletnią młodzież.

Kampania telewizyjna prowadzona jest na kanałach, któreudostępniły bezpłatny czas reklamowy na rzecz prowadzonych działańedukacyjnych: TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo, VIVA, VH1, TravelChannel, Tele 5, Puls, National Geographic, Comedy Central,Discovery World oraz Animal Planet.

Drugim elementem kampanii jest dystrybucja do 50 tys. sklepów wPolsce pakietów edukacyjno-informacyjnych dla sprzedawców.Dystrybucja jest prowadzona przez przedstawicieli handlowychbrowarów zrzeszonych w Związku Browary Polskie.

Pakiety informacyjne dla sprzedawców zawierają materiałyedukacyjne na temat obowiązującego w Polsce zakazu sprzedażyalkoholu nieletnim i konsekwencji złamania go oraz filmszkoleniowy, którego rolą jest modelowanie postaw i zachowańsprzedawców w różnych, często trudnych dla nich sytuacjach, kiedynieletni, stosując różne sposoby, starają się namówić sprzedawcę nasprzedanie im alkoholu.

Dodatkowo, w pakietach znajdują się plakaty, naklejki, ulotkioraz tabliczki do umieszczenia w miejscu sprzedaży informujące otym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu nieletnim.

Działania prowadzone będą do połowy października br. Zakończąsię badaniami postaw sprzedawców na temat sprzedaży alkoholunieletnim.

Realizację projektu wspiera agencja Marketing &Communications Consultants. Bezpłatny czas reklamy w stacjach TVpozyskany został dzięki pomocy domu mediowego Equinox.

* * *
Badanie "Stosunek Polaków wobec sprzedaży alkoholu nieletnim"zostały przeprowadzone przez TNS OBOP w ramach badania OMNIMAS przyużyciu techniki CAPI, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbiemieszkańców powyżej 15 roku życia (wielkość próby N=1005).

Dołącz do dyskusji: Polacy: sprzedaż alkoholu osobom nieletnim to negatywne zjawisko

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl