SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu

Największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w lutym br. miał Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport, który jednocześnie zanotował największy wzrost w rankingu zarabiając dwa razy więcej niż rok temu. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 163,8 mln zł i były o 43,7 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 139,8 mln zł (4,6 proc. więcej lutym 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 102,1 mln zł, o 4,1 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 69,2 mln zł do 63,9 mln zł.

Pierwszą piątkę kanałów zamyka Polsat Sport, który w lutym br. zarobił 27,2 mln zł i był liderem wśród stacji tematycznych, odnotowując jednocześnie największy relatywny wzrost przychodów - o 96,9 proc.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV Puls z kwotą 20,5 mln zł. Rok temu stacja ta nie była monitorowana przez TNS OBOP.


II 2008 ZMIANA
Polsat 163 875 366 zł 43,7%
TVN 139 768 667 zł 4,6%
TVP1 102 102 035 zł 4,1%
TVP2 63 928 043 zł -7,6%
Polsat Sport 27 232 800 zł 96,9%
TV Puls 20 452 787 zł X*
TVN 24 14 216 847 zł 19,5%
AXN 12 448 140 zł -18,7%
TV4 11 951 582 zł -39,1%
MTV Polska 11 668 250 zł 65,5%
VIVA Polska 10 853 945 zł 56,2%
TVN Siedem 9 441 273 zł -0,4%
4fun TV 8 422 047 zł X*
Discovery 7 864 100 zł 18,3%
TVP INFO 7 436 189 zł 50,6%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 299 398 zł 9,9%
Cartoon Network 6 621 350 zł 52,9%
Jetix 6 252 455 zł -21,8%
Tele 5 6 044 505 zł -47,5%
VH1 Polska 5 710 365 zł X*

II 2007
TVN 133 580 588 zł
Polsat 114 068 655 zł
TVP1 98 108 285 zł
TVP2 69 180 470 zł
TV4 19 612 497 zł
AXN 15 320 320 zł
Polsat Sport 13 831 800 zł
TVN 24 11 900 995 zł
Tele 5 11 512 763 zł
TVN Siedem 9 479 284 zł
Jetix 7 994 576 zł
MTV Polska 7 049 420 zł
VIVA Polska 6 948 610 zł
Discovery 6 647 890 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 6 644 634 zł
Kino Polska 5 498 758 zł
TVP INFO 4 938 515 zł
National Geographic Channel 4 428 919 zł
Hallmark 4 372 340 zł
Cartoon Network 4 331 290 zł

Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Zone Europe)

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub nie była uwzględniona w monitoringu

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Nestele Polska i Procter and Gamble Operations Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.


II 2008
UNILEVER POLSKA 29 564 658 zł
NESTLE POLSKA 24 759 469 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 20 067 715 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 19 194 291 zł
POLKOMTEL 17 262 540 zł
FERRERO POLSKA 16 244 340 zł
L`OREAL POLSKA 13 371 461 zł
RECKITT BENCKISER 13 270 965 zł
PTK CENTERTEL 12 326 795 zł
GLAXOSMITHKLINE 10 599 695 zł
DANONE 10 551 325 zł
COLGATE - PALMOLIVE 9 975 540 zł
FIAT AUTO POLAND 9 011 260 zł
US PHARMACIA 8 965 734 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 8 735 962 zł
TV PROMOTION GROUP 8 239 836 zł
NIVEA POLSKA 7 842 630 zł
MASTER FOODS POLSKA 7 402 027 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 6 289 266 zł
DR. OETKER 6 068 610 zł


II 2007
UNILEVER - BESTFOODS 32 193 152 zł
NESTLE POLSKA 24 729 216 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 17 910 861 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 17 104 966 zł
PTK CENTERTEL 15 831 585 zł
GLAXOSMITHKLINE 15 093 597 zł
NIVEA POLSKA 13 521 475 zł
L`OREAL POLSKA 12 913 182 zł
US PHARMACIA 12 325 826 zł
DANONE 12 134 981 zł
TV PROMOTION GROUP 10 714 877 zł
MASTER FOODS POLSKA 10 395 202 zł
FERRERO POLSKA 9 829 116 zł
HENKEL 9 721 107 zł
POLKOMTEL 9 524 691 zł
RECKITT BENCKISER 9 430 830 zł
AGORA S.A. 9 300 978 zł
COLGATE - PALMOLIVE 9 035 721 zł
FRITO LAY POLSKA 6 351 642 zł
DR. OETKER 6 300 442 zł

Część wzrostów wydatków zaprezentowanych w powyższych tabelkach może być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych.

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl