SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portal mmszczecin.pl jeszcze bardziej społecznościowy

Bezpłatny tygodnik MM Moje Miasto w Szczecinie (Media Pomorskie w grupie Media Regionalne) uruchomił nową wersję miejskiego portalu społecznościowego www.mmszczecin.pl. Hasłem przewodnim serwisu jest "Tym żyje Miasto".

- W MM w nowoczesny sposób łączymy medium internetowe z tradycyjną gazetą. W Szczecinie zburzyliśmy granice pomiędzy profesjonalnym a obywatelskim dziennikarstwem, ponadto wyposażyliśmy naszych odbiorców w interesujące miejskie i społecznościowe funkcjonalności - mówi Mirosław Kowalski, dyrektor zarządzający projektem w Mediach Regionalnych, odpowiedzialny za internet w grupie.

Projekt www.mmszczecin.pl, realizujący w pełni ideę web 2.0, zbudowany jest bowiem wokół społeczności miejskiej Szczecina. Jego ideą jest stworzenie jak największej liczby powiązań pomiędzy wirtualną społecznością a rzeczywistym miastem. - To dla nas oczywiste, że mieszkańcy będą chcieli podzielić się z innymi tym, czym żyją, na co zwracają uwagę, czym się pasjonują - mówi Artur Gortych, prezes agencji interaktywnej Artegence, która przygotowała serwis.

Mieszkańcy Szczecina, którzy w nowej odsłonie MM stali się dziennikarzami obywatelskimi mogą już nie tylko prowadzić blogi, fotoblogi i komentować, co dawała im poprzednia wersja strony z grudnia 2006 roku, ale także prezentować nagrania wideo z miejskich zdarzeń, pisać artykuły czy informować o wydarzeniach kulturalnych.

W www.mmszczecin.pl 2.0 pojawiły się mapy, na których została osadzona społeczność użytkowników i na której pokazywane są wszelkie aktywności użytkowników. Można na nich sprawdzić, gdzie miały miejsce najważniejsze wydarzenia, gdzie zostały wykonane zdjęcia, oraz przekonać się, czym żyje kulturalny Szczecin.

Rozbudowane zostały profile użytkowników, w których można zaprezentować siebie, ale także poznać swoich sąsiadów, dobierać znajomych, sprawdzić, na jakie imprezy wybierają inni użytkownicy czy deklarować w nich swój udział. Do komunikacji można używać wewnętrznej poczty.

Unikalnym elementem krajobrazu miejskiego MM są wirtualne odpowiedniki faktycznie funkcjonujących w mieście firm handlowych i usługowych. Ich właściciele na stronach dobranych kontekstowo mogą zainteresować mieszkańców swoją ofertę adresowaną do całego miasta czy też ograniczoną do wybranej dzielnicy.

Na bieżąco trwają prace rozwojowe serwisu. Ich podstawą są uwagi i opinie użytkowników. Projektem po stronie Artegence kieruje Izabella Gortych, a Mediów Regionalnych - Tomasz Krawczyk. Redakcji MM Moje Miasto szefuje Maciej Gładysiewicz.

Dołącz do dyskusji: Portal mmszczecin.pl jeszcze bardziej społecznościowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl