Przesunięcia na rynku reklamy motoryzacyjnej
Do 2011 roku, roczne dochody na światowym rynku reklamy motoryzacyjnej, utrzymają się na stałym poziomie około 40 miliardów dolarów.
Jednak wraz z kierowaniem się odbiorców do internetu, również wydatki na reklamę motoryzacyjną coraz częściej będą przeznaczane online - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na prognozę firmy analityczno-badawczej The Kelsey Group.
Obecnie, kształtujące się na poziomie 40 miliardów dolarów wydatki na reklamę motoryzacyjną, stanowią 6,8 procenta całego reklamowego tortu. W 2011 roku wartość się nie zmieni, ale udział sektora w całym rynku spadnie do 5,6 procenta.
Największa część wydatków na reklamę motoryzacyjną - 36 procent - jest obecnie lokowana w telewizji, a także w prasie codziennej (17 procent) i ogłoszeniach (14 procent). Tymczasem internet stanowi tutaj tylko 5 procent wydatków. Jednak według The Kelsey Group, do 2011 roku udziały internetu wzrosną do 13 procent, wyprzedzając ogłoszenia (10 procent) i zbliżając się do prasy codziennej (14 procent). Z 35 procentami liderem pozostanie telewizja.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Przesunięcia na rynku reklamy motoryzacyjnej