SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.

W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę sięgną poziomu 421 miliardów dolarów.

To o 12,1 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2008 - prognozuje firma analityczno-konsultingowa PricewaterhouseCoopers (PwC) w swoim raporcie pt. "Global Entertainment and Media Outlook: 2009-2013".

Przewiduje ona, że spadek zostanie w bieżącym roku odnotowany w przypadku każdego medialnego sektora oprócz reklamy w grach wideo.

Największa część pieniędzy ma zostać w 2009 roku wydana na reklamę w telewizji (149,1 miliarda dolarów). Następne pod tym względem będą: prasa codzienna (92,7 mld), internet (58,7 mld), czasopisma konsumenckie (29,8 mld), katalogi (29,2 mld), radio (28,7 mld), out-of-home (26,9 mld), czasopisma branżowe (16,3 mld) oraz gry wideo (1,6 mld).

PwC szacuje również, że do 2012 roku wzrost nakładów na reklamę zostanie odnotowany na każdym z globalnych rynków medialnych.

Dołącz do dyskusji: PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl