SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama farb nie dyskryminuje mężczyzn (wideo)

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła skargę zarzucającą spotowi farb Beckers dyskryminowanie mężczyzn. Reklama zgodnie ze swoim hasłem "Kobiety widzą kolory" pokazuje różnicę między płciami w postrzeganiu barw.

Telewizyjny spot farb Beckers pokazuje trzy krótkie historie połączone motywem kolorów. W pierwszym wątku dwóch policjantów otrzymuje komunikat o przestępstwie niezrozumiały dla nich z powodu zawartych w nim wymyślnych nazw barw. W kolejnym trzy kobiety wspominają randkę jednej z nich, szczegółowo opisując kolory jej ubrania, które relacjonujący to spotkanie mężczyzna określa niepewnie jako białe. Z kolei w trzecim zdezorientowany mężczyzna na sklepowych półkach szuka z łososiem w ręku farby o morskiej barwie. "Kobiety widzą kolory" - komentuje lektor, dodając "Farby Beckers Designer. W kobiecej gamie barw".




W opinii jednego z odbiorców spotu nadesłanej do Komisji Etyki Reklamy spot przedstawia mężczyzn jako osoby nierozumiejące języka polskiego, a nawet niepełnosprawne umysłowo. "Przyczynia się tym samym do utrwalania krzywdzących stereotypów, nie znajdujących najmniejszego odzwierciedlenia w badaniach naukowych" - zaznaczył autor skargi.

Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzut sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Przede wszystkim jednak zarzucono spotowi dyskryminowanie ze względu na płeć i używanie cytatów z publikacji naukowych w sposób wprowadzający w błąd. Firma Tikkurila produkująca farby Beckers argumentowała, że w reklamie chciała żartobliwie pokazać odmienność płci ujawniającą się przy wyborze koloru farby, a nie dyskryminować kogokolwiek z tego względu ani utrwalać jakichkolwiek stereotypów. Przedsiębiorstwo zaznaczyło, że podaną w spocie informację o decydującym głosie kobiet w tej sprawie oparło na badaniach rynkowych przeprowadzonych w ubiegłym roku.

Po rozpatrzeniu protestu Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot nie dyskryminuje mężczyzn, ponieważ podkreśla inność płci, ale wartościuje ani nie ocenia, która z nich jest lepsza. W związku z tym instytucja zdecydowała, że nie narusza on Kodeksu Etyki Reklamy.

Dołącz do dyskusji: Reklama farb nie dyskryminuje mężczyzn (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl