Reklama online na fali wznoszącej
W ciągu najbliższych czterech lat amerykańscy reklamodawcy będą coraz więcej pieniędzy przeznaczać na reklamę online. Stracą na tym media tradycyjne, takie jak prasa i telewizja.
W bieżącym roku wydatki na reklamę online w USA przekroczą poziom 21 miliardów dolarów, a do 2011 roku wartość ta ulegnie podwojeniu do poziomu 42 miliardów dolarów - prognozuje eMarketer. Według eMarketera, udział reklamy online we wszystkich wydatkach reklamowych na media, wzrośnie z 6 procent w ubiegłym roku do ponad 12 procent w roku 2010 i ponad 13 procent w roku 2011.
W bieżącym roku, całkowity wzrost wydatków reklamowych wyniesie zaledwie 2,1 procenta, podczas gdy wydatki wyłącznie na internetową reklamę zwiększą się o 26,7 procenta.
W swoim raporcie eMarketer zauważa trend przesuwania budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do Internetu i powołuje się tutaj na opracowany przez firmę badawczą TNS Media Intelligence ranking 100 największych amerykańskich reklamodawców. Wynika z niego, że przeznaczyli oni w ubiegłym roku łącznie o 230 milionów dolarów mniej na promocję w czterech tradycyjnych mediach (telewizja, radio, gazety i czasopisma) w porównaniu z rokiem 2005, jednocześnie zwiększając wydatki na reklamę online o 558 milionów dolarów. Według eMarketera trend ten będzie kontynuowany.
eMarketer prognozuje także, że w najbliższych latach najpopularniejszą formą reklamy online będą płatne reklamy w internetowych wyszukiwarkach. Do 2011 roku mają one stanowić średnio około 40 procent rocznych wydatków reklamodawców w tym segmencie.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklama online na fali wznoszącej