SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: IKEA, Lidl, Plus, Truimph (wideo)

W tym tygodniu wśród najciekawszych reklam prezentujemy cztery polskie produkcje i jedną zagraniczną. Są to rodzime spoty Lidla, Plusa i Triumph oraz zagraniczny klip promujący IKEA.

Lidl Polska: „Dorota, Karol i Goście”

Lidl znów błyszczy komunikacyjnie na tle konkurencji. Po tym, jak zakończył konsekwentnie realizowaną przez ostatnie trzy lata strategię reklamową, i tym razem nie zawiódł - a poprzeczka ustawiona była naprawdę wysoko.

 

Kampania dyskontów Lidl z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy będzie mieć formę cotygodniowego talk-show „Dorota, Karol i Goście” z udziałem m.in. innych znanych osób, które wystąpią też w osobnych reklamach. Mini program będzie emitowany na KuchniaLidla.pl i w TVP1.

Lidl Polska od połowy sierpnia zapowiadał nowy etap swojej komunikacji reklamowej, po tym jak zakończył trzyletnią kampanię opartą na pojedynku kulinarnym Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Najpierw w reklamach teaserowych pojawiła się nieudolnie gotująca Dorota Wellman, a tydzień później - Karol Okrasa bez powodzenia próbujący pracować jako dziennikarz.

 

3 września ruszyła właściwa odsłona akcji. Ma konwencję mini talk show „Dorota, Karol i Goście”, w którym Wellman i Okrasa rozmawiają o gotowaniu i zwyczajach z tym związanych z gwiazdami oraz zwykłymi ludźmi interesującymi się kulinariami. Kolejne odcinki, trwające 3,5 minuty, będą udostępniane w piątek przed południem w serwisie KuchniaLidla.pl, a w weekend emitowane dwa razy w TVP1: w soboty o godz. 17:15 i w niedziele ok. godz. 19:50. W najbliższych odcinkach pojawią się Elisabeth Duda, Anna Mucha, Stefano Terrazzino, Borys Szyc i Teo Vafidis. Pierwszy zostanie udostępniony 11 września, przez najbliższe półtora tygodnia będą pokazywane zapowiadające to reklamy.

 

Ponadto gwiazda goszcząca u Wellman i Okrasy przez kolejny tydzień będzie występować w osobnych reklamach prezentujących potrawy i produkty dostępne wtedy w Lidlu w promocyjnej ofercie. Na KuchniaLidla.pl pojawią się natomiast klipy, przede wszystkim z udziałem Karola Okrasy, pokazujące, jak przygotowywać różne dania, o których była mowa w talk show „Dorota, Karol i Goście”.

Cała kampania oprócz telewizji i internetu obejmuje prasę, outdoor i radio.

Agencje: GPD Agency (kreacja, produkcja), MediaCom Warszawa (media)


IKEA: „Przepisy na pyszną kuchnię”

Brawo za ciekawą koncepcję pokazania reklamowanych przedmiotów. Kuchnia może być i piękna i pyszna zarazem.

IKEA w nowej kampanii pod hasłem „Przepisy na pyszną kuchnię” reklamuje zestaw IKEA Metod Kitchen. Akcja obejmuje spoty telewizyjne, reklamy prasowe i internetowe (m.in. w social media).

Prowadzona jest w Singapurze, Tajlandii i Malezji. W spocie pokazano kobietę przygotowującą pewną potrawę. Kolejno wrzuca na nią określone składniki, którymi są miniaturowe elementy zestawu kuchennego IKEA Metod, np. szafki kuchenne, płyta grzewcza, żarówki (w roli jajek), śrubki (jako przyprawę) itp.

 

W ten sposób IKEA chce podkreślić, że nowy zestaw mebli kuchennych IKEA Metod daje wiele możliwości ich komponowania według własnych upodobań.

Agencja:  BBH Asia Pacific


Plus: siatkarze jak z „Gry o tron” reklamują HBO GO

Ciekawe rozwiązanie kreatywne pokazujące z jednej strony polskich siatkarzy, których z Plusem wiele łączy , z drugiej - nową usługę w ofercie telekomu.

 

Sieć komórkowa Plus prowadzi kampanię promującą pojawienie się w jej ofercie usługi HBO GO. W akcji bierze udział polska reprezentacji siatkarzy, a jej twarzą jest trener naszej kadry Stephane Antiga.W spocie zobaczyć można jak siatkarze zamieniają się w rycerzy w zbrojach, co jest nawiązaniem do dostępnego wyłącznie w HBO GO serialu „Gra o tron”. Jego fragmenty też pojawiają się w reklamie. Kampania realizowana jest nie tylko w telewizji, ale także w radiu, prasie, internecie oraz na nośnikach zewnętrznych.

Zawodnicy i trener siatkarskiej reprezentacji Polski, sponsorowanej przez operatora Plusa, występują w reklamach sieci od ponad tygodnia - promują też taryfy Ja+ Mix i Ja+ Power LTE 2.0.

Agencje: Scholz & Friends Warszawa, Ryszard Kłosowski i TFP (produkcja), Rio de Post (postprodukcja), Media Direction (media).


Triumph Amourette: „Znajdź swój Ideał”

Fajne jest w tej reklamie to, że choć promuje bieliznę, to nie epatuje nagością. Do tego subtelny, animowany spot.. Szkoda jedynie, że to wyłącznie adaptacja produkcji zagranicznej.

 

Firma Triumph od kilku dni promuje kolekcję damskiej bielizny Amourette. Animowany spot przedstawia poszukiwania idealnego biustonosza. Główną jego bohaterką jest gwiazda sesji zdjęciowych marki - modelka „Sports Illustrated” Hannah Ferguson. W polskiej wersji reklamy występuje Barbara Kurdej-Szatan, ambasadorka marki.

Kampania obejmuje sieć kin Multikino w całej Polsce - tam emitowane są dwuminutowe reklamy. W telewizji z kolei emitowany jest spot 30-sek. Dodatkowo kampania jest prowadzona w internecie (e-mail marketing).

Agencje: Carat Polska/ Dentsu Aegis Network Polska (strategia, realizacja, planowanie i zakup mediów), Stories AG (spot).

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: IKEA, Lidl, Plus, Truimph (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl