SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Naja, Snickers, Żywiec Zdrój Głupawka, „Księga rozwoju dziecka” i „Szlachetna paczka” (wideo)

Do naszego cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam trafiły tym razem dwie kampanie zagraniczne i trzy polskie, wśród których są dwie akcje społeczne. Są to reklamy bielizny Naja i lodowych batonów Snickers, kampania Żywiec Zdrój Głupawka i społeczne akcje „Księga rozwoju dziecka” oraz „Bohaterowie codzienności”.

Naja - „Nude for All”
Agencja: Badger&Winters.

Ciekawy pomysł – taka bielizna znajdzie zapewne wiele zwolenniczek. I równie ciekawa kampania, w której nawet nie potrzeba słów, by pokazać główne cechy promowanego produktu.

 

Marka bielizny Naja, której twórczynią jest gimnastyczka Catalina Girald wprowadza nową linię produktów dostępnych w siedmiu odcieniach nude, które są dopasowane do koloru skóry.

We wtorek na stacjach metra w Nowym Jorku pojawiły się plakaty promujące nową linię bielizny marki Naja. Ich bohaterkami jest 10 kobiet o różnych karnacjach, a bielizna, którą mają na sobie jest niemal identyczna jak kolor ich skóry.
Na jednym z plakatów jest aktorka Gina Rodriguez, współzałożycielka marki Naja. Obok niej na zdjęciu jest hasło „Gina got nude. Get your nude on”.

Reklamy promują siedem różnych odcieni koloru nude. Planowane jest rozszerzenie kampanii o kolejne miasta. Ich bohaterkami mają zostać kobiety, których historie marka Naja chce opisywać m.in. na swoich kanałach w mediach społecznościowych.

Przy kampanii marki Naja pracowała agencja Badger&Winters, której współzałożycielka i dyrektor kreatywna Madonna Badger walczy z seksizmem w reklamie poprzez akcję pod hasłem #WomenNotObjects.


Stowarzyszenie Wiosna - „Szlachetna paczka”: „Bohaterowie codzienności”

Ta kampania pokazuje problem, z którym boryka się znaczna część polskiego społeczeństwa. Ale teraz jest to zobrazowane inaczej - życie w biedzie jako walka. Piękne jest w tych reklamach to, że pokazano biednych ludzi, którzy zamiast litości potrzebują wiary w nich i wsparcia.

Nowy spot akcji społecznej „Szlachetna paczka” organizowanej przez Stowarzyszenie Wiosna ma zmienić postrzeganie biedy i stereotyp pomagania. Występują w nim potrzebujące rodziny i sportowcy.

 

Spot jest oparty na zestawieniu życia potrzebujących rodzin z życiem sportowców. Te dwa światy łączy motyw walki. Przedstawiciele Stowarzyszenia Wiosna tłumaczą, że ich wolontariusze przekonali się, że ludzie żyjący w biedzie, to nie tyle zwykłe rodziny potrzebujące, co walczący bohaterowie. - Mimo, że cały świat wokół mówi im: „jesteście nikim”, oni się nie poddają. I tym spotem chcemy dać przekaz na cały świat, że ci ludzie - podobnie jak sportowcy, którzy walczą - potrzebują wsparcia i wiary w nich, a nie litości. Czasem takim wsparciem będzie po prostu rozmowa i wspólnie spędzony czas, czasem drobny prezent, który ułatwi znalezienie pracy czy wyjście z domu, a czasem proste słowa: wierzę w Ciebie - opisuje Jakub Marczyński, dyrektor kreatywny Stowarzyszenia Wiosna, który napisał scenariusz spotu.

Spot będzie emitowany przez kilka miesięcy m.in. w ogólnopolskich i sportowych kanałach telewizyjnych, także przy transmisjach najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym Tour De Pologne i igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro.

Spot został zrealizowany na terenie Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Reżyserem był Marcin Ziębiński, a operatorem - Marek Gajewski. Wsparcie produkcyjne Paczka otrzymała ze strony Krakowskiego Parku Technologicznego oraz Krakowskiego Klastra Filmowego.

Wśród partnerów produkcji znaleźli się: firma oświetleniowa Cinelight, agencja castingowa Outside, Horizon Films, Streamline Media Productions, Soundmind oraz firma obsługująca plany filmowe - Daul, dźwięk dostarczył Audionetwork, a spot udźwiękowił Michał Fojcik.

 

Snickers - „Krzyk”
Agencja: BBDO Nowy Jork

I tym razem Snickers nie zawiódł – kilkunastosekundowy spot trzyma w napięciu do końca, bo dopiero wtedy dowiadujemy się, dlaczego jego bohaterowie tak przeraźliwie wrzeszczą.

 

Firma Mars Inc. pod hasłem „Krzyk” prowadzi kampanię reklamową promującą batony lodowe Snickers.

W 15-sekundowym spocie dzieje się niewiele. Pokazano w nim kilka osób, które nie robią nic innego, tylko przeraźliwie krzyczą. Są to młody mężczyzna, matka z kilkuletnim dzieckiem, umięśniony facet z tatuażem, a nawet krab na plaży czy postacie z rysunku. Na końcu reklamy pojawia się hasło: „We all scream for Snickers ice cream bars”.

Kreację reklamy przygotowała agencja BBDO z Nowego Jorku, a wyprodukowała ją firmą Gifted Youth. Za postprodukcję odpowiada firma RPP.


Żywiec Zdrój Głupawka -  „Miszcze Głupawki”
Agencja: VML Poland

Marka promuje się w zabawny sposób, co ma nawiązywać do jej nazwy. Kreatywnie wykorzystani youtuberzy i umożliwienie internautom interakcji z nimi.

W miniony poniedziałek ruszyła internetowa akcja reklamowa nowej linii wody mineralnej Żywiec Zdrój - Głupawka. W ramach akcji „Miszcze Głupawki” internauci będą mogli rzucać zwariowane wyzwania pięciu youtuberom. W kampanii biorą udział: Adrianna Skon, Olsikowa, Gram Paula, Cyprian! oraz Yoczook. Każdy nominowany youtuber będzie musiał podjąć wyzwanie, pokazać swoją głupawkę i zaproponować kolejne dla innego uczestnika. Po wykonaniu zadania vloger zachęci swoich fanów do włączenia się do zabawy i zaproponowania kolejnych wyzwań, podczas których dostanie głupawki. Fani, których głupawki zostaną wybrane do realizacji, otrzymają nagrody w postaci biletów meet&greet na YouTube MeetUp - spotkanie z największymi gwiazdami polskiej sceny youtube’owej. Dodatkowymi nagrodami są bluzy z logotypem „Miszczów Głupawki” i dedykacją od youtubera.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę internetową Miszczeglupawki.pl.

 

Promowana w kampanii linia Żywiec Zdrój Głupawka poza wodą źródlaną obejmuje dwa warianty smakowe (Zwariowana Poziomka i Wyczesane Jabłko), mające być czymś pośrednim między wysoko słodzonymi napojami a wodą. Na każdej butelce znajduje się skala „owocowej głupawki” podpowiadająca, w jakiej sytuacji najlepiej sprawdzi się dany wariant. Produkty są dostępne w półlitrowych opakowaniach, sugerowane ceny wynoszą 1,89 zł (woda źródlana) oraz 2,39 zł (warianty ze smakiem).

Koncepcję strategiczną i kreatywną kampanii z youtuberami oraz stronę Miszczeglupawki.pl przygotowała agencja VML Poland.


Tiny Love - „Księga rozwoju dziecka”

Ta akcja społeczna zasługuje na wyróżnienie, bo zwraca uwagę na kwestię, o wadze której niektórzy nie mają pojęcia: jak ważna jest obserwacja zachowań dziecka w pierwszych trzech latach jego życia.

Firma Marko-Baby przy wsparciu marki Tiny Love zainicjowała kampanię społeczną „Księga rozwoju dziecka”.

Ogólnopolska kampania społeczna ma zwrócić uwagę rodziców na świadomą obserwację dzieci w pierwszych 3 latach ich życia. Jak wynika z badań dotyczących zdrowia i rozwoju dzieci, to właśnie ten okres jest kluczowym do rozpoznania m.in. opóźnień ruchowych, zaburzeń słuchu, wad wzroku czy poważniejszych dysfunkcji, jak autyzm czy Zespół Aspergera. W ramach e-konsultacji społecznych, które będą się odbywać wirtualnie do końca wakacji, powstanie Księga Rozwoju Dziecka, zawierająca przykłady obserwacji dzieci zgodnie z siedmioma obszarami rozwoju, takimi jak: ruchy precyzyjne, ruchy całego ciała, zmysły, kojarzenie, język i komunikowanie się, wyobraźnia i kreatywność, rozwój emocjonalny i społeczny.

- Internet i znajomi to bogate źródła wiedzy opisujące objawy nieprawidłowego rozwoju dzieci, które powinny zaalarmować rodziców. My natomiast chcemy zebrać i pokazać sposoby na obserwację tych wskaźników - opisuje Janusz Musioł, właściciel firmy Marko-Baby. - „Księga rozwoju dziecka” będzie także katalogiem najlepszych praktyk, jakie winny być stosowane przez rodziców w polskich domach.

Kampania skupiona na praktycznych i skutecznych przykładach będzie edukować za pomocą takich narzędzi, jak filmy, zdjęcia, darmowe e-booki. Pokaże także, w jaki sposób poprzez zabawę wprowadzać do codziennego grafika ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci. Owocem kampanii ma być wspomniana „Księga rozwoju dziecka”, którą inicjatorzy przedsięwzięcia udostępnią bezpłatnie wszystkim rodzicom. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni są wszyscy rodzice - zarówno ci, którzy wychowują dzieci do lat 3, jak i ci, którzy mają już dzieci starsze, a przy tym bogatsze doświadczenie.

Działania obejmują internet: Blog Księga Rozwoju Dziecka, oraz profile Tiny Love Poland na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Naja, Snickers, Żywiec Zdrój Głupawka, „Księga rozwoju dziecka” i „Szlachetna paczka” (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
filuś
Czyż to nie cudowne? Ani jednej z tych reklam nie zauważyłem w tv. Może więcej reklam upchnąć w godzinie, a może podwyższyć głośność, by sąsiadów zbudzić? Ja dzięki tym zabiegom intuicyjnie trafiam w przycisk "mute" lub zaczynam skakanie po kanałach... Co zwykle kończy się znalezieniem czegoś bardziej wciągającego i wisi mi co dalej będzie na poprzednim kanale. Widać brak umiaru w serwowaniu nachalnych reklam powodu niedowytrzymania alergię na nie. Kiedy ja ostatnio reklamę oglądałem z uwagą? Obecnie dla mnie są one jak bilbordy przy drodze. Jest ich cała masa, ale nawet nie przykuwają uwagi. Chcą coś reklamować, to niech robią skecze... Ojciec prać... nikt tego nie zapomni, chociaż marka już wyszła z użytku.
0 0
odpowiedź