SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rozrywka warta 2 biliony dolarów

Globalny rynek rozrywki i mediów w 2011 roku może osiągnąć wartość2 bilionów dolarów - wynika z raportu "Global Entertainment andMedia Outlook 2007-2011", przygotowanego przez firmęPricewaterhouseCoopers (PwC).

Z przekazanego w czwartek dziennikarzom opracowania wynika też,że w ciągu następnych pięciu lat przewiduje się dwucyfrowy wzrostwydatków na produkty cyfrowe i mobilne. Według prognoz PwC, w 2011roku kwota ta wyniesie 153 mld USD.

Wydatki związane z dystrybucją rozrywki i mediów na platformachkonwergentnych (łączących funkcje komputerów domowych, telefonówbezprzewodowych i telewizorów) również będą rosły w tempiedwucyfrowym, stanowiąc do 2011 roku ponad połowę globalnychwydatków na rozrywkę i media. W ciągu następnych pięciu lat prawiepołowa całkowitego wzrostu w branży będzie generowana przeztechnologie internetowe i bezprzewodowe.

Do 2011 roku liczba gospodarstw domowych posiadającychszerokopasmowy dostęp do internetu wzrośnie do 540 mln, a liczbaużytkowników technologii bezprzewodowych zwiększy się do 3,4 mld,wynika z raportu PwC.

Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku rozrywki i mediówbędą: internet, dystrybucja programów TV oraz gry wideo. Branżanajszybciej będzie rosnąć w Brazylii, Rosji, Indiach, w Chinach.Analitycy przewidują tam dwucyfrowe tempo wzrostu w następnych 5latach.

"Globalne wydatki na reklamę w okresie objętym raportem wzrastaćbędą w tempie 5,4 proc. rocznie - z 407 mld USD w roku 2006 r. do531 mld USD w roku 2011. Internet nadal będzie najszybciejrozwijającym się medium, przy wzroście rzędu 18,3 proc. rocznie, copozwoli osiągnąć 73 mld USD w 2011 roku" - czytamy w raporcie.

Zdaniem specjalistów, reklama internetowa w 2011 r. będziestanowić 14 proc. całkowitego rynku reklamy. 6,5-proc. wzrost wskali roku odnotuje reklama zewnętrzna.

Jak podali autorzy raportu, w każdym z regionów najszybciej będąrosły wydatki na platformy konwergentne, stanowiąc 72 proc.całkowitego wzrostu branży do 2011 roku. Intensywny rozwój nastąpiw regionie Azji i Oceanii - na poziomie 13,5 proc. AmerykaPołudniowa również odnotuje dwucyfrowy wzrost, w miarę zwiększaniasię dostępu - w tym szerokopasmowego - do internetu.

Przewidywany poziom wydatków na dystrybucję programówtelewizyjnych w telefonach komórkowych osiągnie w 2011 roku w skaliglobalnej 6,5 mld USD, w porównaniu z 26 mln USD w roku 2006,podkreśla Paweł Wesołowski z PwC.

Z opracowania PwC wynika, że Stany Zjednoczone pozostająnajwiększym, choć najwolniej rosnącym rynkiem w branży rozrywki imediów, ze wzrostem rocznym rzędu 5,3 proc. i spodziewanymiwydatkami na poziomie 754 mld USD w roku 2011.

Region EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) - drugi podwzględem wielkości rynek - odnotuje roczny wzrost na poziomie 5,5proc., osiągając 617 mld USD w roku 2011. Na czele z ArabiąSaudyjską i innymi krajami arabskimi oraz RPA, region ŚrodkowegoWschodu i Afryki utrzyma w latach 2007-2011 wzrost na średnimrocznym poziomie 8,5 proc. Najszybciej rozwijającymi się segmentamiw regionie EMEA będą dystrybucja TV, reklama internetowa, dostęp dointernetu oraz gry wideo.

W ciągu następnych 5 lat region Azji i Oceanii pozostanienajszybciej rosnącym obszarem, z dwucyfrowym wzrostem wydatków nainternet, dystrybucję TV, kasyna oraz inne regulowane gryhazardowe, a także gry wideo. Roczna stopa wzrostu wydatków wregionie wyniesie średnio 9,6 proc.

Rynek rozrywki i mediów w Ameryce Południowej będzie rósł wtempie 8,9 proc. rocznie i 2011 r. wyniesie 68 mld USD. Kanadaodnotuje 5,6-proc. wzrost roczny, osiągając w 2011 r. 47 mld USD -wynika z raportu PwC.

Dołącz do dyskusji: Rozrywka warta 2 biliony dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl