SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamowy kilka procent w górę, zyskały radio i magazyny, kina i gazety w dół

Przez dziesięć miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach ponad 6 proc. więcej niż w takim samym okresie ub.r. Największą pozytywną dynamikę przychodów miały radio, magazyny i indoor, spadły natomiast wpływy reklamowe kin i gazet.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Media pozainternetowe zarobiły na reklamach od stycznia do października br. 24,4 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Tymczasem z szacunków SMG wynika, że wpływy reklamowe netto wszystkich mediów (wraz z internetem) wyniosły w trzech kwartałach br. 5,37 mld zł i były 4 proc. wyższe niż przed rokiem (zobacz szczegóły).

Ponad połowa budżetów reklamowych w omawianym okresie trafiła do telewizji – było to 13,3 mld zł (wzrost o 0,6 proc.). Stacje radiowe zarobiły w tym roku 24,2 proc. więcej niż przed rokiem – 4,4 mld zł, a magazyny zwiększyły wpływy o 18,6 proc. - do 2,9 mld zł. Wzrost zanotowała też branża indoorowa – o 88,9 proc., do 33,7 mln zł.

Wpływy reklamowe tradycyjnych mediów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

13 201 911 846 zł

13 276 713 800 zł

0,6

Radio

3 573 552 014 zł

4 438 892 174 zł

24,2

Gazety

1 300 394 293 zł

1 297 485 952 zł

-0,2

Magazyny

2 455 684 752 zł

2 911 408 910 zł

18,6

Outdoor

1 200 513 548 zł

1 259 686 376 zł

4,9

Kina

1 184 988 462 zł

1 133 125 495 zł

-4,4

Indoor

17 854 920 zł

33 731 550 zł

88,9

razem

22 934 899 835 zł

24 351 044 257 zł

6,2

W tym roku reklamodawcy więcej wydali też na reklamę zewnętrzną - zainwestowali 4,9 proc. więcej (blisko 1,3 mld zł).

Marketerzy zredukowali z kolei nakłady na reklamę w gazetach i w kinach. Wydatki na reklamę w dziennikach spadły o 0, 2 proc., do blisko 1,3 mld zł, a na reklamę kinową – o 4,4 proc., do 1,1 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy kilka procent w górę, zyskały radio i magazyny, kina i gazety w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl