SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samoobsługowa odprawa pasażerska na Lotnisku Chopina

Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie uruchomił własnesamoobsługowe stanowiska do odpraw pasażerskich, tzw. selfcheck-in. Punkty usytuowane są w hali odpraw nowego budynkuterminalu (T2).

Cztery kioski do samoobsługowej odprawy umożliwiają pasażerompodróżującym z bagażem podręcznym, odprawę bez koniecznościzgłaszania się do tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in).Umożliwiają automatyczne wydrukowanie karty pokładowej na podstawiedanych z biletu. Z kartą pokładową pasażer może udać siębezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie dosamolotu.

"Automatyczne punkty odprawy pasażerskiej są kolejnym,nowoczesnym, rozwiązaniem wdrożonym przez Lotnisko Chopina, któregocelem jest podniesienie standardu obsługi pasażerów. Taka formaodprawy pozwoli skrócić czas oczekiwania na lotnisku" - powiedziałJakub Mielniczuk, rzecznik prasowy P.P. "Porty Lotnicze".

Docelowo w warszawskim porcie lotniczym uruchomionych zostanieosiem punktów do samoobsługowej odprawy (self check-in).

"Kioski samoobsługowe są bardzo efektywnym rozwiązaniem wodprawach pasażerskich, stosowanym na większości dużych lotnisk.Pozwalają uprościć obsługę pasażerów i odciążyć tradycyjne punktyodpraw, a w efekcie przyspieszyć formalności w tej części podróży"- dodał Mielniczuk.

W pierwszym etapie, z samoobsługowej odprawy w kioskachnależących do lotniska, będą mogli korzystać wyłącznie pasażerowielinii lotniczej Lufthansa, która jako pierwsza stworzyła aplikacjęuruchamiającą system dla swoich pasażerów. W najbliższym czasiespodziewane jest wprowadzenie usługi self check-in również przezinnych przewoźników korzystających z Lotniska Chopina.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zajmuje sięm.in: budową, modernizacją i eksploatacją lotnisk komunikacyjnychoraz lotniczych urządzeń naziemnych; budową, rozbudową iutrzymaniem dworców lotniczych i innych obiektów zaplecza portowegooraz świadczeniem usług na rzecz pasażerów linii lotniczych. Wramach swojej działalności, PPL zarządza trzema portami lotniczymi:w Warszawie, Rzeszowie i Zielonej Górze. W pozostałych posiadaudziały.

Dołącz do dyskusji: Samoobsługowa odprawa pasażerska na Lotnisku Chopina

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pasazer
Odprawa elektroniczna Może to i fajna sprawa ale nie każdy ma czy musi znać języki obce a takie są potrzebne żaby dokonać w/w .Niestety w Polsce nie można odprawić się w ten sposób nie znając angielskiego czy nawet japońskiego rosyjskiego czy wietnamskiego jesteśmy w Polsce i taki język powinien być też albo przedewszystkim dostępny w tych automatach
odpowiedź