SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry

Działy biznesowo-finansowe Onetu, Wirtualnej Polski i Interii oraz Wyborcza.biz i Money.pl to najpopularniejsze polskie serwisy biznesowe. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Wyborcza.biz, a spory spadek - strony Onetu.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju wśród polskich serwisów biznesowych najwięcej użytkowników i odsłon miały działy biznesowo-finansowe Onetu i Wirtualnej Polski. Przy czym na urządzeniach mobilnych zdecydowanie najwięcej odsłon zanotowała Wyborcza.biz. Natomiast w dziale finansowym Money.pl przeciętny użytkownik spędzał zdecydowanie najwięcej czasu - o połowę więcej niż na innych czołowych serwisach.

W całej kategorii "Biznes, finanse, prawo" liderem jest Grupa Onet (której serwisy w maju miały 3,46 mln real users i 54 mln odsłon) przed Money.pl (3,4 mln RU, 45 mln odsłon) praz Wirtualną Polską i Orange 3,17 mln RU, 53 mln odsłon) - zobacz szczegółówe dane.

>>> Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

Wybrane serwisy biznesowe w maju 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyczas [godz]czas na RU [godz:min:s]zasięgodsłony mobilne
Biznes.Onet.pl2 704 73033 926 081958 44100:21:1613,89%187 707
Finanse.WP.pl2 620 49637 963 758704 15100:16:0713,45%366 164
Wyborcza.biz1 492 00021 935 366536 12700:21:347,66%1 897 702
Money.pl - serwis finansowy1 485 11530 151 991845 08700:34:097,63%528 907
Biznes.Interia.pl1 096 71510 783 664232 28700:12:425,63%454 197


Sekcja finansowa Money.pl zanotowała prawie 250 tys. real users mniej niż przed rokiem, ale ponad 5 mln odsłon więcej, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 12 minut dłużej. Za to serwis biznesowy Onetu stracił w skali roku 425 tys. użytkowników i 5,5 mln odsłon.

Z drugiej strony zasięg Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) wzrósł mniej więcej o połowę - konkretnie o 465 tys. real users i ponad 9 mln odsłon.  Przy czym na Wyborcza.biz zamieszczane są  również treści dotyczące nowych technologii i prawa. Natomiast serwis finansowy Wirtualnej Polski zyskał w skali roku 115 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2012 roku

Wybrane serwisy biznesowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwismaj 2012maj 2011
real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]
Biznes.Onet.pl2 704 73033 926 08100:21:163 129 48949 445 82100:19:06
Finanse.WP.pl2 620 49637 963 75800:16:072 504 53932 737 40400:13:16
Wyborcza.biz1 492 00021 935 36600:21:341 025 58212 785 69800:20:54
Money.pl - serwis finansowy1 485 11530 151 99100:34:091 721 73223 451 82400:22:34
Biznes.Interia.pl1 096 71510 783 66400:12:421 223 10121 516 85000:24:02

Dołącz do dyskusji: Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
onse
kto to stworzył ? na potrzeby kogo ?
odpowiedź
User
true
PR z Wrocławia chyba zapłacił za te wyniki. Jakoś w megapanelu widać coś innego :) - wstyd dla Wirtualnych Mediów!
odpowiedź
User
internetguide.pl
InternetGuide.pl to serwis skupiający firmy związane z polskim internetem. Zamieszczenie informacji o swojej firmie jest bezpłatne wystarczy tylko skontaktować się z nami za pomocą formularza lub odrazu na e-mail wysłać swoje logo oraz informację jaka ma być zawarta na stronie wraz z wyrażeniem zgody na umieszczenie tych materiałów tylko i wyłącznie na stronie www.internetguide.pl
odpowiedź