SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Silesion.pl osiągnął rentowność. Kamil Durczok: szykujemy więcej wideo i serwis o tematyce ogólnopolskiej

Wrzesień był pierwszym miesiącem, w którym uruchomiony rok temu serwis Silesion.pl zarządzany przez Kamila Durczoka, zanotował rentowność. Wydawca witryny optymalizuje koszty i zwiększa przychody, szykuje też kolejny serwis, który ma dotyczyć tematyki ogólnokrajowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Kamil Duczok Kamil Duczok

Uruchomiony na początku października ub.r. Silesion.pl relacjonuje głównie wydarzenia na Śląsku. Szefem witryny (a także prezesem wydającej ją spółki Coal Minders) jest Kamil Durczok, a jego zastępcami - Julia Oleś i Maria Zawała.

Jak przekazał Durczok portalowi Wirtualnamedia.pl, we wrześniu br. Silesion.pl po raz pierwszy w skali miesiąca zanotował wyższe wpływy niż koszty operacyjne. - Uważam, że rok dochodzenia do rentowności przy tego typu projekcie to bardzo dobry wynik - komentuje szef serwisu.

Osiągnięcie rentowności wynika przede wszystkim z dużych wzrostów wpływów reklamowych. Od marca w serwisie dyrektorem ds. sprzedaży jest Justyna Szymczyk, która zastąpiła Bartłomieja Nowaka. Dział sprzedaży przygotował nową ofertę reklamową i pozyskał nowych klientów. Z kolei dwa tygodnie temu Silesion.pl podpisał umowę na wyłączność agencyjną z siecią Ströer Digital Media, która ma zapewniać przede wszystkim reklamodawców ogólnopolskich.

Z drugiej strony Silesion.pl stara się ograniczyć koszty, siedziba serwisu jest właśnie przenoszona z Fabryki Porcelany w centrum Katowic to tańszej lokalizacji.

Wydawca serwisu nie podaje konkretnych wyników finansowych. - Od marca notujemy bardzo dynamiczny wzrost przychodów. Optymalizacja kosztów też oczywiście jest istotna, ale rentowność głównie wynika ze wzrostu przychodów - komentuje Kamil Durczok.

Nastąpiły również zmiany w zespole serwisu, pożegnano się z dwoma osobami pełniącymi funkcje administracyjne i trzema osobami z działu reklamy, na miejsce których zatrudniono nowych pracowników na innych zasadach. - To całkowicie naturalne zmiany: jedne osoby przyjmujemy to pracy, z innymi się żegnamy. Optymalizacja zatrudnienia przebiega u nas w ten sposób, że zatrudniamy na stałe osoby pełniące funkcje kierownicze, jednocześnie rozszerzamy grono współpracowników - opisuje Durczok.

Jak udało się Silesion.pl osiągnąć wzrosty wpływów reklamowych, mimo że według badania Gemius/PBI serwis notował w br. malejącą odwiedzalność (patrz tabelka poniżej), zwłaszcza pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkownika?

- Nie chcę zachowywać się jak prezes Kurski, ale to pokazuje, dlaczego Gemius nie jest dostawcą wiarygodnych statystyk, mimo że honoruje je cała branża internetowa - komentuje Kamil Durczok. - Od początku tego roku nie było miesiąca, w którym Silesion według Google Analytics nie notował wzrostu liczby unikalnych użytkowników i sesji. Te wzrosty wynoszą od 3-5 do 15 procent i jest to stały trend. I właśnie te dane prezentujemy klientom - wyjaśnia.

Odwiedzalność Silesion.pl

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

październik 2016

147 859

1 229 808

0:12:30

0,57%

listopad 2016

191 905

1 025 419

0:10:53

0,72%

grudzień 2016

425 804

731 174

0:01:23

1,55%

styczeń 2017

315 447

616 665

0:01:24

1,15%

luty 2017

289 426

602 193

0:01:35

1,05%

marzec 2017

306 556

731 136

0:01:46

1,11%

kwiecień 2017

427 267

744 755

0:01:13

1,54%

maj 2017

249 730

578 318

0:01:42

0,91%

czerwiec 2017

208 745

571 581

0:02:04

0,77%

lipiec 2017

270 990

434 623

0:00:48

1,02%

sierpień 2017

215 808

386 498

0:00:15

0,82%

Firma stawia na wideo i szykuje serwis o tematyce ogólnopolskiej

Wydawca Silesion.pl zamierza też rozwijać autorskie treści wideo. Firma kończy rozmowy dotyczące współpracy z dwoma studiami produkcyjnymi, w których chce realizować takie materiały. - Oprócz relacji „na gorąco”, które nieraz nagrywamy smartfonami, chcemy przygotowywać wideo wysokiej jakości - zapowiada Kamil Durczok.

Ponadto firma kończy prace nad serwisem o tematyce ogólnopolskiej, który był przygotowywany równocześnie z Silesion.pl. Kamil Durczok nie ujawnia jeszcze, których dziedzin będzie dotyczyła nowa witryna ani jaką nazwę będzie nosiła. Najwcześniej ruszy w lutym przyszłego roku. - To dość unikalny projekt, niewiele podobnych było realizowanych w Polsce - podkreśla Durczok.

- Na przyszły rok planujemy znaczący wzrost przychodów. Nie zakładamy już natomiast spadku kosztów, ponieważ ich dalsza optymalizacja mogłaby się odbić na jakości, na co nie możemy sobie pozwolić. Ponadto na pewno sporo będzie kosztowała realizacja treści wideo - dodaje szef Silesion.pl.

Dołącz do dyskusji: Silesion.pl osiągnął rentowność. Kamil Durczok: szykujemy więcej wideo i serwis o tematyce ogólnopolskiej

54 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TS
Zapewne. Na razie z Porcelanowej do Kostuchny 😂😂. W ramach optymalizacji kosztów z prestiżowej lokalizacji na przedmieścia Katowic. Co do reszty opowieści to Poczekam na sprawozdanie finansowe w KRS. A w artykule brakuje chyba wzmianki „artykuł sponsorowany”?
0 0
odpowiedź
User
Janusz
Czyli będzie mobinggedon.pl Na takim serwisie można dać jakiś poradnik korpo mobbera etc.
0 0
odpowiedź
User
Karor
Proponowałbym zmienić wykonawcę portalu, bo to co jest odstaje od trendów, jest mało przejrzyste i nieczytelne, dlatego wam odwiedziny i czas spędzony spadają, bo to jest jedna wielka qpa. Byłem tam raz na początku, ale ten chaos i po prostu brzydota są odpychające. Weźcie do tego ludzi z doświadczeniem, a nie człowieka od pośrednictwa pracy. Po drugie, która z agencji reklamowych na śląsku będzie chciała kupować reklamy od swojej konkurencji, czyli jc academy?
0 0
odpowiedź