SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sponsoring sportowy w polskiej telewizji wart 2,7 mld zł - 42 proc. w górę

W ub.r. wartość telewizyjna sponsoringu sportowego wyniosła 2,7 mld zł, czyli 42 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie największą promocję wspierającym je firmom zapewniły transmisje piłkarskie.

Z analizy Pentagon Research wynika, że w ub.r. na sponsoringu sportowym dzięki transmisjom i programom telewizyjnym najwięcej zyskały marki z branży odzieży sportowej (przede wszystkim Adidas, 4F, Nike, sOliver), telekomunikacyjnej (Plus, Orange, T-Mobile), paliwowej (Lotos, Orlen), browarnianej (Warka, Wojak, Piast) oraz energetycznej (Tauron, PGE, PGNiG, Enea, KGHM). Udział tych segmentów stanowił ponad 60 proc. ogólnej wartości telewizyjnej sponsoringu sportowego.



Wzrost wartości sponsoringu sportowego w telewizji wynika ze znacznie większej liczby ekspozycji marek. W 2011 roku było ich 6,6 mln, czyli o ok. 2,6 mln więcej niż rok wcześniej. Ponad połowę wartości mediowej wszystkich ekspozycji miały te w kanałach Telewizji Polskiej. 



Natomiast transmisje i programy o piłce nożnej zapewniły sponsorom jedną trzecią wartości promocyjnej wszystkich relacji sportowych w telewizji. 



Dane pochodzą z monitoringu Pentagon Research obejmującego następujące stacje:TVP1, TVP2, pasmo wspólne TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport,TV4 i TVP Sport. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości) pokazujące imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców.

Dołącz do dyskusji: Sponsoring sportowy w polskiej telewizji wart 2,7 mld zł - 42 proc. w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Co to za metodologia? Estymacja czasu ekspozycji marek na bandach, bannerach, flagach i innych odniesiona do cennika reklamowego przy programie? Kompletny nonsens, nic to nie wnosi. Sugestia, że wartość sponsoringu sportowego to 50% całkowitych wydatków na reklamę w TV netto. Biedra za sponsorowanie polskiej reprezentacji w piłce zapłaciła 2 mln PLN za rok i to jest odpowiedni benchmark.
odpowiedź
User
sportowiec
Bruce, znm takich co płacą kilkadziesiąt mln rocznie. A że odchodzą od reklamy w blokach to akurat dziwne nie jest.
odpowiedź