SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tarczyński sponsorem PZPN do 2024 roku. Nie będzie zerwania umowy

Producent wyrobów mięsnych Tarczyński pozostanie tylko do 2024 roku sponsorem Polskiego Związku Piłki Nożnej, mimo deklaracji zerwania współpracy po skandalu z Mirosławem Stasiakiem w Mołdawii - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Po analizie prawnej umowy nie jesteśmy w stanie skutecznie wypowiedzieć jej w trybie natychmiastowym - mówi nam Jakub Głogowski - communication manager spółki Tarczyński. 

Marka wędlin i kabanosów Tarczyński została oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski we wrześniu 2022 roku. Współprace zaplanowano przynajmniej do połowy 2024 roku. W ramach świadczeń sponsorskich kabanosy Tarczyński zostały „Oficjalną Przekąską Reprezentacji Polski”, a logotyp firmy jest umieszczany m.in. na bandach reklamowych czy ściankach sponsorskich. Tarczyński został także sponsorem tytularnym programu „Gramy dla Polski”, którego celem jest wyszukiwanie młodych talentów

Tarczyński chciał szybko skończyć współpracę po skandalu ze Stasiakiem

Współpraca zawisła jednak na włosku, kiedy na jaw wyszła afera w PZPN - na mecz z Mołdawią w jednym samolocie z piłkarzami, działaczami i gośćmi sponsorów poleciał Mirosław Stasiak, skompromitowany i skazany za korupcję działacz piłkarski. Sprawę opisał Szymon Jadczak. Dopiero po kilku dniach milczenia PZPN próbował obarczyć winą za zaproszenie jednego ze sponsorów - cień podejrzeń padł na całą grupę firm, nerwowo na komunikat zareagował m.in. Rafał Brzoska, szef InPostu. Ostatecznie winę wziął na siebie pomniejszy partner reprezentacji, Inszury.

Firma Tarczyński zareagowała najostrzejszym w wymowie oświadczeniem.

"Podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z PZPN w obecnej formule. Nie przedłużymy umowy, którą podpisaliśmy we wrześniu 2022 roku, a nasz dział prawny aktualnie analizuje możliwości jej wypowiedzenia w trybie natychmiastowym w obliczu zaistniałych sytuacji" - podał prezes firmy Jacek Tarczyński.

 Tarczyński nie zerwie umowy z PZPN

Jak dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl firma Tarczyński po analizie dokumentów nie zerwie umowy z PZPN .  

- Po analizie prawnej umowy nie jesteśmy w stanie skutecznie wypowiedzieć jej w trybie natychmiastowym. Podtrzymujemy jednak decyzję o nieprzedłużeniu podpisanego kontraktu obowiązującego do dnia 31 lipca 2024 roku. Do tego czasu jesteśmy gotowi wypełniać zobowiązania zawarte w umowie, działając dla dobra piłki nożnej i kibiców, ale przede wszystkim wierząc w szybką i zdecydowaną poprawę standardów działania PZPN - informuje nas Jakub Głogowski, communication manager spółki Tarczyński.

- Wartości, które są ważne w sporcie, pozostają ważne także dla nas, dlatego wsparcie różnych dyscyplin sportowych będziemy nadal realizować na wielu płaszczyznach i w zróżnicowanej formie. Naszym celem pozostaje bowiem wyłącznie jedno: skupienie się na pięknie sportu i rywalizacji w czystym sportowym duchu. Dlatego jako sponsor będziemy kibicować Reprezentacji Polski w kolejnych meczach i walce o awans do Mistrzostw Europy w 2024 roku po których umowa zostanie zakończona - wyjaśnia przedstawiciel firmy Tarczyński.

PZPN tworzy radę sponsorów, zarabia na współpracach biznesowych miliony

Po skandalu ze sponsorami i Mirosławem Stasiakiem, Polski Związek Piłki Nożnej zdecydował się zaprosić partnerów biznesowych do Rady Sponsorów i Partnerów PZPN.

„Jednym z celów tej nowej inicjatywy jest wypracowanie z państwem, na bazie opracowanych przez PZPN wniosków z ostatnich zdarzeń, mechanizmów służących wspólnemu budowaniu strategii komunikacji wokół kadry oraz mechanizmów, dzięki którym sytuacja, z jaką mieliśmy ostatnio do czynienia, nie powtórzy się nigdy w przyszłości” – czytamy w liście prezesa PZPN do sponsorów kadry.

W obszarze marketingowym, PZPN szacuje w tym roku swoje przychody ze sponsoringu na 91,45 mln zł w porównaniu z 81,18 mln z roku 2022. W ostatnich siedmiu latach wpływy z tego obszaru wzrosły o 250 proc.

Sponsorem głównym reprezentacji Polski w piłce nożnej jest PKN Orlen. Sponsorem strategicznym jest InPost. Status oficjalnych partnerów mają Biedronka, STS, Leroy Merlin, Tarczyński. Oficjalnymi partnerami są Inszury.pl, Tyskie, Fakro, Tymbark, Car4Share. Niedawno partnerem kadry został producent wody Staropolanka.

Dołącz do dyskusji: Tarczyński sponsorem PZPN do 2024 roku. Nie będzie zerwania umowy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Smakosz
Panie Jacku, słabo
odpowiedź
User
wincey&wincey
Do tej bandy kopaczy kabanosy pasują najlepiej...
odpowiedź
User
Indiks
Wiedziałem, ze tak będzie, sprawa ucichnie i zostaną....
odpowiedź