SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trzy czwarte Polaków kupujących sprzęt RTV/AGD szuka wcześniej informacji w internecie

74 proc. Polaków kupujących urządzenia RTV/AGD sprawdza najpierw informacje na ich temat w internecie - wynika z badania TNS OBOP. Najczęściej wykorzystywane są w tym celu wyszukiwarki, porównywarki cenowe, serwisy producentów i fora.

Przed zakupem urządzenia RTV/AGD 80 proc. Polaków dla zasięgnięcia informacji odwiedza po prostu sklep z tym sprzętem, natomiast 74 proc. korzysta w tym celu z internetu. Tylko w sieci takich wiadomości szuka 8 proc. respondentów, natomiast tylko w punktach sprzedaży - 26 proc. 64 proc. osób korzysta w tym celu z internetu samodzielnie, a 10 proc. posiłkuje się pomocą innych. Z kolei 37 proc. Polaków radzi się w tej kwestii znajomych i rodziny, 28 proc. - zdaje się na własne doświadczenie z zakupów innego urządzenia określonego producenta, a 23 proc. - sięga po foldery i katalogi.

W sieci najpopularniejszym źródłem informacji o sprzęcie RTV/AGD przed jego kupnem są wyszukiwarki internetowe (78 proc. wskazań). 42 proc. osób szukających takich wiadomości w internecie od razu wpisuje odpowiedni adres w przeglądarce, 24 proc. - klika w linki na innych stronach, natomiast tylko 9 proc. klika w reklamy. Z kolei 50 proc. osób znajduje takie informacje w porównywarkach cenowych, 49 proc. - na stronach producentów, a 47 proc. - na forach internetowych. Co trzeci internauta planujący zakup sprzętu RTV/AGD korzysta z potrali aukcyjnych, a co piąty - sklepów internetowych lub grup dyskusyjnych. 

Za najbardziej przydatne internetowe źródło informacji o urządzeniach RTV/AGD przed ich zakupem uważane są wyszukiwarki (ocena 4,39 w skali 0-5). Przydatność porównywarek cenowych w tym zakresie oceniono na 4,17, portali aukcyjnych - na 3,95, stron producentów - na 3,9, a forów internetowych - na 3,87. Najniższe noty otrzymały reklamy (3,2) i mailingi (2,97).

Badanie źródeł informacji o sprzęcie RTV/AGD zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na przełomie września i października ubiegłego roku. Ankiety objęły ponad 1000 dorosłych Polaków kupujących takie urządzenia w 10 marketach Media Markt i Saturn w 5 miastach.

Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte Polaków kupujących sprzęt RTV/AGD szuka wcześniej informacji w internecie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr S
Oczywiście, internet to wielki wynalazek i skuteczniejszy niż pisanie w razie kłopotów do serwisów, zarządów itp instancji.
Mam akurat kłopot z Mastercook - ich logistyka przez dwa miesiące sprowadzała częśc potrzebną do naprawy gwarancyjnej.
Powód - magazyn centralny jest co roku inwentaryzowany w okresie od połowy grudnia do połowy stycznia sic!
W związku z czym wysyłka części zamiennych jest całkowicie wstrzymana.
Tak sie składa, że jestem z branży logistycznej i jest to sytuacja kuriozalna.

Z kwaśnym uśmiechem mogę zalecać potencjalnym klientom Mastercook żądanie przy zakupie gwarancji, że wybrany egzemplarz nie zepsuje się w okresie zimowym. Bez tego - zakup odradzam :-)
0 0
odpowiedź