SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP 'zarobiła' na Igrzyskach ponad 33 mln złotych

Wpływy reklamowe wokół zakończonych w niedzielę Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver wyniosły 33,7 mln złotych. Transmisje w TVP oglądało średnio 1,49 mln osób.

Oglądalność Igrzyska na antenie TVP1 wyniosła 1,17 mln widzów, co przełożyło się na 26,64 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,25 proc. udziału w grupie 16-49. Dwójkę podczas relacji śledziło 2,92 mln osób(21,62 proc. udziału w 4+) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Średnia widownia olimpiady w Eurosport ukształtowała się na poziomie 132 tys. osób (udział 1,99 proc. w grupie 4+), zaś w TVP Sport na poziomie 29 tys. widzów (0,42 proc. udziału).

  Grupa docelowa Grupa 4+ Grupa 4+ Age(16 - 49)
Stacja Tytuł AMR SHR % SHR %
TVP1 IGRZYSKA 1173484 26,64% 24,25%
TVP2 IGRZYSKA 2921935 21,61% 19,92%
Średnio TVP1, TVP 2 1490794 24,60% 22,51%
TVP Sport IGRZYSKA 29052 0,42% 0,55%
Eurosport IGRZYSKA 132300 1,99% 1,94%


Największą widownię w TVP zgromadził konkurs skoków narciarskich  z 20 lutego., który śledziło ponad 9,5 mln widzów (56,95 proc. udziału). Ten sam konkurs był też najpopularniejszy w Eurosporcie (733 tys. widzów i 4,26 proc. udziału). 

 WIRTUALNEMEDIA.PL Stacja Data Początek AMR SHR %
SKOKI NARCIARSKIE TVP1 20-02-2010 21:46:58 9598384 56,95%
SKOKI NARCIARSKIE TVP1 20-02-2010 20:30:32 8909745 50,66%
SKOKI NARCIARSKIE TVP1 13-02-2010 19:56:51 8240484 49,62%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIET TVP2 27-02-2010 21:35:27 7277683 45,69%
SKOKI NARCIARSKIE TVP1 13-02-2010 18:45:39 6767130 43,68%
LYZWIARSTWO SZYBKIE DRUZYNOWE TVP2 27-02-2010 21:28:50 6593836 40,79%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIET TVP2 19-02-2010 21:57:27 5676170 42,07%
SKOKI NARCIARSKIE KONKURS DRUZYNOWY TVP1 22-02-2010 18:59:06 5553677 34,76%
SKOKI NARCIARSKIE KONKURS DRUZYNOWY TVP1 22-02-2010 20:17:47 5524540 30,50%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIET TVP2 27-02-2010 20:41:30 5406963 33,34%
 
WIRTUALNEMEDIA.PL Stacja Data Początek AMR SHR %
SKI JUMPING/ Eurosport 20-02-2010 20:19:59 733252 4,26%
SKI JUMPING Eurosport 13-02-2010 18:39:06 644690 4,04%
BIATHLON Eurosport 21-02-2010 21:58:57 573970 4,55%
CROSS-COUNTRY SKIING Eurosport 15-02-2010 18:55:20 495854 3,15%
CROSS-COUNTRY SKIING Eurosport 20-02-2010 22:32:24 490710 4,27%
SKI JUMPING Eurosport 19-02-2010 18:54:50 490254 3,21%
SKI JUMPING Eurosport 13-02-2010 17:25:05 483219 3,78%
SKI JUMPING Eurosport 22-02-2010 18:53:49 480054 3,02%
CROSS-COUNTRY SKIING Eurosport 22-02-2010 21:58:12 448715 3,84%
CROSS-COUNTRY SKIING Eurosport 19-02-2010 21:55:59 447579 3,37%


Największy udział w reklamowych wpływach TVP przypadł Jedynce – stacja „zarobiła”  23,6 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). 

Stacja Program Investment
TVP1 ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA 23646070
TVP2 ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA 9331135
TVP Sport ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA 730560


 

Dołącz do dyskusji: TVP 'zarobiła' na Igrzyskach ponad 33 mln złotych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ADA
TVP TERAZ KUPI SOBIE: buty, majtki,taczki na wywóz dyrektorów,Lisa, prezesa i po lizaku....
0 0
odpowiedź
User
ANT
no to teraz darmozjady z tvp dostaną sowite apanaże
0 0
odpowiedź
User
maxxxfan
Gdyby nie to, że Eurosport jest dostępny dla ograniczonej liczby telewidzów to oglądalność TVP wyglądałaby inaczej. Jeśli wszyscy mieliby te dwa programy do wyboru Eurosport z pewnością miałby wyższą oglądalność od TVP. Przede wszystkim w Eurosporcie było więcej transmisji, wybierano na ogół ciekawsze z dyscyplin które odbywały się równolegle, nie mówiąc już o komentatorach lepiej zorientowanych w danych dyscyplinach, nie wrzeszczących i potrafiących oddać emocje podczas zawodów
0 0
odpowiedź