SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: mniej na żywność, TVP 2 i TVN w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 365 mln zł, przy czym mniej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamę żywności. Wśród głównych stacji największy wzrost wpływów reklamowych zanotowały TVP 2 i TVN.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w ubiegłym tygodniu na reklamę telewizyjną przeznaczono aż o 12 mln zł więcej niż we wcześniejszym, przedświątecznym tygodniu (zobacz szczegółowe dane z tamtego okresu). Z tym że wydatki na spoty żywności były o 15 mln zł mniejsze niż tydzień wcześniej. Natomiast na reklamy produktów i usług telekomunikacyjnych i finansowych, a także rozrywki i kultury przeznaczono po kilka milionów więcej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (9-15 kwietnia 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
ŻYWNOŚĆ 73 193 616,35 zł 20,03
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 46 337 633,60 zł 12,68
TELEKOMUNIKACJA 37 609 802,90 zł 10,29
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 36 883 205,80 zł 10,09
FINANSE 35 407 222,60 zł 9,69
ROZRYWKA KULTURA 34 589 947,75 zł 9,47
MOTORYZACJA TRANSPORT 25 970 098,00 zł 7,11
SPRZEDAŻ 20 685 638,00 zł 5,66
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI 12 316 070,50 zł 3,37
PRODUKTY DLA DZIECI 10 001 358,50 zł 2,74
USŁUGI 9 075 401,20 zł 2,48
BUDOWNICTWO 5 511 016,00 zł 1,51
MARKETING 5 367 033,60 zł 1,47
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA 4 436 802,00 zł 1,21
ODZIEŻ OBUWIE 3 280 975,35 zł 0,9
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 2 339 933,30 zł 0,64
INNE 1 516 576,20 zł 0,42
ROLNICTWO OGRODNICTWO 737 776,25 zł 0,2
PRZEMYSŁ 167 320,00 zł 0,05
RAZEM 365 427 427,90 zł


TVP 2 cennikowo zarobiła z reklam 3 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVN - ponad 2 mln zł więcej. Wpływy reklamowe TVP 1 wzrosły o ponad 1,5 mln zł, a Polsatu - o prawie milion.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (9-15 kwietnia 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 67 956 700,00 zł 18,60
TVN 65 044 095,00 zł 17,80
TVP1 29 589 855,00 zł 8,10
TVP2 22 419 645,00 zł 6,14
AXN 9 222 645,00 zł 2,52
TV4 7 612 105,00 zł 2,08
VIVA Polska 7 207 330,00 zł 1,97
Discovery 6 983 663,50 zł 1,91
TVN24 6 688 627,50 zł 1,83
Comedy Central 5 759 560,00 zł 1,58
National Geographic 5 327 240,00 zł 1,46
TLC 5 153 080,00 zł 1,41
Disney Channel 5 124 287,50 zł 1,40
TV PULS 4 557 347,50 zł 1,25
TVN7 4 483 430,00 zł 1,23
Polsat2 4 226 585,00 zł 1,16
FOXLife 4 152 390,00 zł 1,14
Polo TV 3 844 310,00 zł 1,05
Investigation Discovery 3 834 845,00 zł 1,05
Eska TV 3 550 542,50 zł 0,97


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: mniej na żywność, TVP 2 i TVN w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl