SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warner Bros zmienia logo. "Nowy wizerunek na nowe czasy"

Koncern mediowy Warner Bros zaprezentował nowe logo. Prace nad projektem trwały trzy lata, prowadziło je studio Pentagram.

Warner Bros odświeża swój wizerunek z okazji zbliżającej się setnej rocznicy działalności na rynku, przypadającej na 2023 rok. Kultowe, bogato wyglądające złote logo zamieniono na prostsze, z dominacją niebieskiego i dodatkiem bieli.  

Nowe logo ma pozwalać na lepsze wykorzystanie w celach marketingowych. Oficjalnie zastąpi poprzednie logo już w przyszłym roku.

Autorką projektu jest Emily Oberman ze studia Pentagram. Prace nad logo trwały trzy lata i były poprzedzone 140 wywiadami z pracownikami Warner Brosa, którzy dzielili się swoimi odczuciami i uwagami na temat wyglądu znaku firmy.

Warner Bros jest producentem filmów z uniwersum DC, DC, cyklu o Harrym Potterze, "Władcy Pierścieni" czy seriali "Przyjaciele", "Teoria Wielkiego Podrywu".

Nowy wizerunek na nowe czasy

- Co najbardziej rzuca się w oczy patrząc na rebranding Warner Bros? Nowy wizerunek na nowe czasy - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Paweł Dunia, head of design w Artegence.  - Dotychczasowe logo jednoznacznie łączyło swoją formą opowieść marki ze światem wielkiego ekranu. Złoto to zdecydowanie kolor Hollywood. Od Oscarów po znane wszystkim logotypy mieniące się przed każdą projekcją filmową. Typowa dla minionej epoki była także masywna, ciężka forma, najchętniej prezentowana w postaci solidnej bryły mającej swoją grubość i masę, które podkreślały pozycję brandu - komentuje Paweł Dunia.

Zdaniem eksperta, nowe logo Warner Brosa  odzwierciedla trend widoczny w projektowaniu identyfikacji wizualnej marek. - Dziś brandy próbują być zdecydowanie bardziej egalitarne i bezpośrednie w komunikacji. Zamiast opowieści z pozycji dominatora, mamy historie o interakcji i inkludowaniu odbiorcy do świata marki. Zmienił się również sposób odbioru – co prawda sale kinowe wciąż kochają epickość, ale nasze czasy to ekrany osobiste, małe, skromne, blisko użytkownika. A na nich sprawdzają się delikatne i minimalistyczne interfejsy, stonowane kolory, subtelne kształty. Odlane ze złota znaki wyglądają w takim świecie na politowania godną ramotę, wzbudzają pełen litości śmiech i tracą całą swą siłę. Brandy związane z rozrywką, chcąc być w przestrzeni cyfrowej, muszą więc operować właściwą dla niej estetyką i taki zabieg marce Warner Bros zdecydowanie się udał. A druga rzecz, która także się jej udała, to zachowanie swojego DNA - komentuje dla Wirtualnemedia.pl  Paweł Dunia.

Dołącz do dyskusji: Warner Bros zmienia logo. "Nowy wizerunek na nowe czasy"

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Racjonalny
Trzy lata pracy nad tym logo? Serio??? Odnośnie wypowiedzi Pana Pawła - jak można tak lać wodę? Ja wiem że jest wypowiedź do WM i trzeba się wykazać ale jeśli to wszystko na poważnie to masakra
0 0
odpowiedź
User
Tomek
Jesli 3 lata nad tym siedzieli to juz jest powod, zeby osoby odpowiedzialne dostaly wypowiedzenia.
0 0
odpowiedź
User
3 lata
to okres czasu z innej, niż Polska, planety. Widać też font firmowy opracowany, przy okazji ;)
Ciekawie by było prześledzić etapy koncepcyjne, bo końcowy efekt to raczej powrót do klasycznego sygnetu w minimalistycznej formie. Zatoczyli koło?
0 0
odpowiedź