SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wartość rynku reklamy spadnie o 5,9 proc. w 2009 r. - internet wzrośnie o 15 proc.

Wartość polskiego rynku reklamowego wyniesie w 2009 r. 7,293 mld zł wobec 7,753 mld zł rok wcześniej, oceniają analitycy domu mediowego ZenithOptimedia, co oznacza spadek o 5,9% r/r. Wcześniej analitycy firmy spodziewali się spadku o 4,2% w skali roku.

"Po przeanalizowaniu danych za II kwartał analitycy ZenithOptimedia oceniają, że wydatki mediowe w tym okresie 2009 roku zanotowały kolejny spadek i zmusiły dom mediowy do korekty założeń z czerwca" - czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Analitycy spodziewają się, że wartość rynku reklamy w segmencie TV, radia i outdoor spadnie o 6%. Największym przegranym ma być prasa drukowana (przewidywany 17-proc. spadek dla dzienników i 13-proc. dla magazynów).

Wartość reklamy kinowej pozostanie bez zmian, za to wydatki firm na reklamę w internecie wzrosną o 15% (choć pierwotnie zakładano wzrost o 16,8%).

zenith2009

Udział internetu w całym rynku w 2009 r. wyniesie 11,6% (wobec 9,5% rok wcześniej), udział telewizji - 51,8% (i będzie taki sam jak przed rokiem).

zenith2009wykres

ZenithOptimedia spodziewa się, że w 2010 r. wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 0,5% r/r do 7,333 mld zł a w 2011 r. o 7,6% do 7,893 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy spadnie o 5,9 proc. w 2009 r. - internet wzrośnie o 15 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl