SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

20 mln dolarów ma dostać Johnny Depp za reklamowanie perfum Diora

Aktor Johnny Depp, który jest od  2015 roku ambasadorem marki perfum Dior Sauvage ma dostać za nowy kontrakt z tą marką 20 mln dolarów. To najwyższy w historii kontrakt reklamowy w branży.

O tym, że Johnny Depp podpisał nowy, trzyletni kontrakt z marką Dior informowaliśmy już w sierpniu ub.r. Po głośnym procesie o zniesławienie przeciwko byłej żonie Amber Heard, Depp ponownie jest twarzą perfum Sauvage Diora. Aktor jest ambasadorem Diora od 2015 roku, a w mini filmie promującym zapach Sauvage pojawił się w 2019 roku.

Teraz branżowe, zagraniczne media podają, że nowy kontrakt aktora z Diorem opiewa na rekordową kwotę 20 mln dolarów. Warto zauważyć, że aktor Robert Pattinson za reklamę Dior Homme miał dostać 12 milionów dolarów, a Brad Pitt za reklamę perfum Chanel No. 5 – 7 milionów dolarów. Depp i Dior nie komentują tych doniesień.

Dior nie zrezygnował z Deppa jako ambasadora marki podczas procesu

Kiedy Depp wniósł pozew o zniesławienie przeciwko Amber Heard w 2019 r. – twierdząc, że zniesławiła go, opisując siebie jako ofiarę przemocy domowej w artykule z "Washington Post" z 2018 r. – zakończyły się projekty filmowe z jego udziałem, takie jak „Fantastyczne zwierzęta” i „Piraci z Karaibów”. ich zawodowe relacje z aktorem. Jednak Dior nie zakończył ambasadorskiej współpracy z Deppem. Chociaż, jak podkreśla Hypebeast, marka „ograniczyła swoją obecność i związek z aktorem „Piraci z Karaibów” w szczytowym okresie zarzutów o nadużycia”.

Sąd z Wirginii wydał werdykt 1 czerwca 2022 r. , przyznając Deppowi 10 milionów dolarów odszkodowania i 5 milionów dolarów odszkodowań karnych, podczas gdy Heard otrzymała 2 miliony dolarów odszkodowania.

Dior miał w przeszłości kontrowersje dotyczące zapachu Sauvage

W sierpniu 2019 roku marka została oskarżona o przywłaszczenie kulturowe po tym, jak wypuściła kampanię wideo, która reklamowała zapach jako „autentyczną podróż w głąb duszy rdzennych Amerykanów”.

Klip, który nie jest dostępny online, pokazywał m.in. Deppa, a także Canku One Star z plemienia Rosebud Sioux wykonującego wersję tańca wojennego. Klip kończy się głosem Deppa mówiącym: „Jesteśmy ziemią. Dior”. Wiele osób uznało, że wideo nie szanuje kultury rdzennych Amerykanów, a niektórzy przywoływali rasistowskie podteksty nazwy zapachu Sauvage, oznaczającej „dziki” w języku angielskim.

W 2018 roku Wesley Morris napisał w artykule w "New York Times", że słowo „dziki” jest często zabarwione rasizmem, zwłaszcza w odniesieniu do osób należących do społeczności rdzennych Amerykanów i Afroamerykanów. Organizacja non-profit Americans for Indian Opportunity (AIO), która działa na rzecz rdzennej ludności przyznała, że współpracowała z Diorem nad tym projektem. Depp również był cytowany w oświadczeniu, mówiąc, że „AIO było zaangażowane w wybór lokalizacji, tworzenie garderoby, aż po casting i scenografię”.

Perfumy Dior Sauvage pojawiły się na rynku w 1966 roku i były pierwszym męskim zapachem Diora. Wcześniej reklamowane były były m.in. przez aktora Alaina Delona.

Dołącz do dyskusji: 20 mln dolarów ma dostać Johnny Depp za reklamowanie perfum Diora

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl