SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

6 proc. internautów blokuje reklamy, najczęściej na stronach z grami i forach

Dzięki technologiom umożliwiającym blokowanie reklam online, wielu najbardziej świadomych internautów korzysta z zasobów sieci inaczej niż chcieliby tego marketerzy i wydawcy stron. Na razie jednak wpływ blokowania reklam na zyski reklamodawców jest niewielki, ale jeśli wspomniane technologie staną się popularniejsze, może to się szybko zmienić - wynika z raportu eMarketera.

Analitycy eMarketera szacują, że ok. 10-15 proc. amerykańskich internautów aktywnie blokuje cyfrowe reklamy, przy czym odsetek ten jest większy wśród młodszych użytkowników.

Z badania przeprowadzonego przez PageFair we współpracy z Adobe wynika z kolei, że 4,9 proc. internautów na całym świecie (144 mln użytkowników) korzystało w II kwartale 2014 roku z oprogramowania blokującego reklamy, a ich liczba wzrosła rok do roku o blisko 70 proc. W czerwcu 2015 roku takich użytkowników było już 198 mln, co przekłada się na 6 proc. ogółu internautów.

Ponadto badanie Reuters Institute for the Study of Journalism at the University of Oxford wykazało, że w USA 41 proc. użytkowników pecetów i 11 proc. użytkowników telefonów komórkowych regularnie używa programów blokujących reklamy, a niewiele niższe wskaźniki obserwuje się w Wielkiej Brytanii.

Wracając do badania PageFair i Adobe, w europejskich krajach odsetek użytkowników blokujących reklamy waha się od ok. 9 proc. do 38 proc., przy czym najwyższy jest w Grecji i Polsce (odpowiednio 37,5 proc. i 34,9 proc.), a najniższy - na Słowacji (8,9 proc.) i we Francji (10,3 proc.).

Powyższe dane mogą co prawda sugerować, że spory odsetek internautów blokuje reklamy online, ale uśredniając je, analitycy eMarketera oceniają, że status quo na rynku cyfrowej reklamy jest obecnie niezagrożony i jak na razie agencje, marki i sieci reklamowe nie muszą znacząco modyfikować swoich działań. Pomimo, że pewna część użytkowników stała się dla reklam nieosiągalna, ich zdaniem niespecjalnie narusza to ekosystem cyfrowej reklamy.

Przeprowadzone w maju 2015 roku przez firmę Strata badanie wykazało, że według deklaracji 44,8 proc. specjalistów z amerykańskich agencji reklamowych, blokujące reklamy programy nie stanowią ani dla nich, ani ich klientów, powodu do niepokoju. Tylko 9 proc. postrzega je jako poważne zagrożenie, a 46,3 proc. przejmuje się nimi tylko trochę. Co więcej, 88,1 proc. respondentów stwierdziło, że blokowanie reklam miało nieznaczny lub żaden wpływ na poziom reklamowych wydatków.

Blokowanie reklam jest ponadto w dużej mierze uzależnione od profilu demograficznego użytkowników czy rodzaju treści dostępnych na danej stronie. Odsetek blokujących reklamy internautów jest największy w przypadku witryn dotyczących gier, treści dla dorosłych, na forach i portalach społecznościowych, a najmniejszy w przypadku e-sklepów, wyszukiwarek oraz serwisów poświęconych jedzeniu czy motoryzacji.

Dołącz do dyskusji: 6 proc. internautów blokuje reklamy, najczęściej na stronach z grami i forach

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Już od wielu lat używam AdBlocka i praktycznie zapomniałem, że są reklamy np. na Youtube.
0 0
odpowiedź
User
pavv
Przeczytałem 6%, ale to dotyczy USA. W Polsce reklamy blokuje 90% internautów, 9% ich nie zauważa, 1% zauważa, a interesują one 0,004%. W każdym bądź razie koszty reklam przewyższają wielokrotnie zyski.
0 0
odpowiedź
User
Piotr
6% globalnie, nie w USA.
Autorzy, precyzujcie proszę to w nagłówkach. Ludzie pracujący w branży/z Klientami muszą potem świecić oczami przed menadżerami, którzy słusznie są zdezorientowani i nie wiedzą, czy w PL blokuje 6%, 25%, 37% czy 90%.
0 0
odpowiedź