SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u

W lutym br. strony i aplikacje Grupy Allegro - GG zanotowały 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet - RASP. W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,6 proc. całego ruchu.

Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Allegro - GG w skali roku potroiła się (z 287,1 mln w lutym ub.r.), co wynika m.in. z tego, że w połowie ub.r. do jej wyników zaczęto dołączać statystyki mobilnej wersji komunikatora GG. W lutym br. było to łącznie 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, podczas gdy Grupa Wirtualna Polska zanotowała ich 627,8 mln (wobec 377,9 mln łącznych odsłon Wirtualnej Polski i Grupy o2 rok wcześniej), a Grupa Onet - RASP - 551,4 mln (wobec 328,2 mln przed rokiem).

W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,56 proc. całego ruchu (rok wcześniej było to 16,1 proc.), na Ulub.pl - 55,22 proc. (wobec 34,15 proc. w lutym ub.r., na Besty.pl - 32,16 proc., a na stronach Grupy Marquard Media - 38,11 proc.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Allegro - GG

14 882 356

810 187 402

17,24%

2

Grupa Wirtualna Polska

15 644 457

627 815 348

15,51%

3

Grupa Onet - RASP

15 785 750

551 370 841

15,66%

4

Grupa Gazeta.pl

11 195 277

228 825 833

30,56%

5

Grupa Interia.pl

12 298 318

216 705 305

18,25%

6

Grupa Fotka.pl

1 591 142

74 122 961

22,05%

7

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 685 075

61 629 178

18,80%

8

ulub.pl

1 098 062

54 853 839

55,22%

9

Grupa Demotywatory.pl

3 686 990

41 853 561

12,86%

10

Grupa TVN

5 596 852

35 859 686

21,49%

11

bezuzyteczna.pl

2 226 702

35 263 636

26,91%

12

filmweb.pl

5 504 087

30 977 424

12,76%

13

Grupa ZPR Media

7 945 700

27 270 665

25,14%

14

Grupa Edipresse.pl

5 172 277

19 441 288

25,11%

15

cda.pl

5 354 083

18 982 983

13,76%

16

wiocha.pl

1 148 327

14 277 667

18,74%

17

Grupa Ceneo.pl

6 206 963

13 612 577

17,79%

18

trojmiasto.pl

1 222 121

13 609 227

27,75%

19

besty.pl

619 201

13 224 757

32,16%

20

Grupa Marquard Media

954 815

12 590 202

38,11%


Z kolei zdecydowanie najwięcej krajowych cookies mobilnych w lutym br. zostało wygenerowanych na stronach Grupy Onet - RASP (14,56 mln) i Grupy Wirtualna Polska (12,1 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się Grupa Gazeta.pl (8,02 mln), Grupa Allegro - GG (7,28 mln) oraz Grupa Interia.pl (7,08 mln).

Zdecydowana większość wydawców zanotowała pod tym względem spadki w skali miesiąca - procentowo najwięcej (11,9 proc.) straciła Grupa Allegro - GG. Natomiast Bezuzyteczna.pl osiągnęła wzrost o 17,2 proc.


Wśród serwisów zdecydowanymi liderami w mobile’u są Onet.pl i WP.pl. Ten pierwszy w lutym br. zanotował 462,8 tys. krajowych odsłon mobilnych (wobec 279,3 mln rok wcześniej), a drugi - 335,8 mln (wobec 227,3 mln w lutym br.).

Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 55,22 proc. całego ruchu, a na kilku innych - ponad 30 proc. I tak na Pudelek.pl ten udział wzrósł w skali roku z 23,24 do 36,67 proc., na Sport.pl - z 28,68 do 35,47 proc., a na Pomponik.pl - z 17,2 do 32,54 proc.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

domena

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

13 602 119

462 843 064

17,00%

2

wp.pl

11 568 778

335 780 093

13,59%

3

interia.pl

7 738 263

120 547 029

15,49%

4

pudelek.pl

2 364 975

85 842 482

36,67%

5

gazeta.pl

7 886 683

70 441 310

22,10%

6

fotka.pl

572 532

69 575 176

22,41%

7

o2.pl

3 443 247

63 820 636

10,29%

8

allegro.pl

12 057 013

60 181 334

2,72%

9

ulub.pl

1 098 062

54 853 839

55,22%

10

kwejk.pl

2 240 369

40 643 956

17,80%

11

bezuzyteczna.pl

2 226 702

35 263 636

26,91%

12

otomoto.pl

3 971 030

31 162 666

14,12%

13

filmweb.pl

5 504 087

30 977 424

12,76%

14

fakt.pl

4 256 258

30 401 404

23,78%

15

tvn24.pl

3 688 189

27 932 431

25,72%

16

sport.pl

2 010 699

24 742 195

35,47%

17

nocoty.pl

2 830 135

23 078 853

16,71%

18

plotek.pl

1 452 758

21 767 811

27,29%

19

demotywatory.pl

2 241 348

21 496 099

12,71%

20

pomponik.pl

1 484 814

19 212 045

32,54%


Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilne GG (wchodzące w skład Grupy Allegro - GG), które notuje miesięcznie po kilkanaście razy więcej krajowych odsłon mobilnych niż zajmujące kolejne miejsca mobilne OpenFM (też Grupa Allegro - GG), Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl), aplikacja Czateria (Grupa Interia.pl) i aplikacja Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).

W lutym br. mobilne GG wygenerowało 693,9 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli więcej niż Onet.pl i WP.pl. Było to 63,7 mln mniej niż w styczniu br. (rok wcześniej nie podawano jeszcze osobno ruchu mobilnego w aplikacjach.

TOP5 aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

odsłony ogółem

odsłony krajowe mobilne

1

Komunikator GG mobile

750 495 736

693 919 802

2

OpenFM mobile

72 068 124

59 161 979

3

Gazeta.pl Live

53 570 371

43 223 194

4

Aplikacja Czateria

44 665 109

37 811 263

5

Aplikacja Pudelek.pl

36 907 333

28 521 233

Dołącz do dyskusji: Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl