SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro i GG z miliardem odsłon mobilnych. Ulub.pl, Pudelek.pl i Sport.pl najmocniej umobilnione (TOP 20)

W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Allegro i GG zanotowały miliard krajowych odsłon mobilnych. Ruch mobilnych u 20 czołowych wydawców w skali roku podwoił się. Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły dwie trzecie wszystkich, a na Pudelek.pl i Sport.pl - ponad jedną trzecią.

Strony i aplikacje Grupy Allegro i GG w styczniu br. zanotowały 1,008 mld krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,65 proc. z 5,408 mld odsłon krajowych tych witryn i aplikacji. W skali roku liczba odsłon mobilnych potroiła się - wzrosła z 333 mln, natomiast w skali miesiąca zwiększyła się o 117,2 mln (czyli o 13,1 proc.).

Na wynik Grupy Allegro i GG w głównej mierze złożył się ruch w mobilnej wersji komunikatora GG, która zanotowała w styczniu 757,6 mln krajowych odsłon mobilnych (wobec 653,8 mln w grudniu ub.r., w styczniu ub.r. mobilne GG nie było jeszcze osobno klasyfikowane w Megapanelu).

Wzrosty - znaczne w skali miesiąca i duże w skali roku - osiągnęły również serwisy wydawców zajmujących kolejne miejsca w zestawieniu. Strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 690,9 mln krajowych odsłon mobilnych (wobec 587,3 mln w grudniu ub.r. i 425,6 mln w marcu ub.r., pierwszym miesiącu po połączeniu Wirtualnej Polski i Grupy o2). Serwisy Grupy Onet - RASP miały w styczniu br. 640,3 mln takich odsłon, o 119,2 mln więcej niż miesiąc wcześniej i 203,9 mln więcej niż rok wcześniej. Witryny Grupy Gazeta.pl zyskały 59,7 mln odsłon w skali miesiąca i 99,5 mln w skali roku, w strony Grupy Interia.pl - odpowiednio 50,8 i 96,1 mln.

U wszystkich czołowych wydawców krajowe odsłony mobilne stanowią coraz większą część wszystkich odsłon krajowych. W przypadku Grupy Allegro - GG ten odsetek wyniósł 18,65 proc. (wobec 17,96 proc. miesiąc wcześniej i 7,59 proc. rok wcześniej), dla Grupy WP - 15,73 proc. (wobec 14,36 proc. w grudniu ub.r. i 14,59 w marcu ub.r.), a dla Grupy Onet - RASP - 18,02 (wobec 17,08 proc. przed miesiącem i 11,63 proc. przed rokiem).

Ponad 30-procentowy udział krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Marquard Media i Besty.pl, ponad 20-procentowy - Grupa Gazeta.pl, Grupa Fotka.pl, Grupa TVN, Bezuzyteczna.pl, Grupa ZPR Media, Grupa Edipresse.pl i Trojmiasto.pl. Zdecydowanym liderem pod tym względem jest serwis z multimediami Ulub.pl, w którym taki udział wyniósł 66,17 proc.

Strony i aplikacje 20 czołowych pod tym względem wydawców zanotowały łącznie 3,308 mld krajowych odsłon mobilnych, o 528,5 mln więcej niż miesiąc wcześniej (wzrost o 19 proc.) i o 1,69 mld więcej niż rok wcześniej (to aż 104 proc. w górę).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Allegro - GG

1 008 689 705

18,65%

2

Grupa Wirtualna Polska

690 875 010

15,73%

3

Grupa Onet - RASP

640 321 015

18,02%

4

Grupa Gazeta.pl

235 802 333

28,99%

5

Grupa Interia.pl

214 904 017

16,58%

6

Grupa Fotka.pl

83 921 114

23,28%

7

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

70 790 532

18,42%

8

ulub.pl

58 490 598

66,17%

9

Grupa Demotywatory.pl

48 522 923

13,19%

10

Grupa TVN

38 485 287

21,81%

11

bezuzyteczna.pl

36 517 021

25,48%

12

filmweb.pl

35 837 776

12,69%

13

Grupa ZPR Media

27 637 828

23,91%

14

Grupa Edipresse.pl

21 277 023

25,19%

15

cda.pl

20 342 868

13,39%

16

wiocha.pl

16 023 160

18,65%

17

Grupa Ceneo.pl

15 771 395

17,81%

18

trojmiasto.pl

15 214 779

27,54%

19

besty.pl

15 012 873

31,43%

20

Grupa Marquard Media

13 413 527

37,87%


Wśród konkretnych serwisów liderem z segmencie mobilnym jest Onet.pl, który w styczniu miał 545,1 mln krajowych odsłon mobilnych, o 96,6 mln więcej niż miesiąc wcześniej i o 253,4 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 21,5 i 86,8 proc.). WP.pl zanotowała 374,7 mln takich odsłon, po wzrostach o 57,3 mln (czyli 18,1 proc.) w skali miesiąca i o 116,9 mln (45,3 proc.) w skali roku.

Na Onecie już 17,58 proc. odsłon krajowych to odsłony mobilne (wobec 16,8 proc. przed miesiącem i 11,21 proc. przed rokiem), a na WP.pl - 14,24 proc. (wobec 12,78 i 13,30 proc. w analogicznych miesiącach).

W przypadku Pudelka 36,72 proc. odsłon krajowych stanowiły te mobilne (w styczniu ub.r. było to 22,93 proc.), a w przypadku Sport.pl - 35,45 proc. (wobec 27,61 proc. rok wcześniej). Ponad 20-procentowy udział zanotowały Fotka.pl, Gazeta.pl, Bezuzyteczna.pl, Fakt.pl, TVN24.pl i Plotek.pl.

Z kolei na liderującym pod tym względem Ulub.pl wskaźnik „umobilnienia” podskoczył w skali roku z 25,1 do 66,17 proc.

Za to na Allegro.pl w styczniu br. odsłony mobilne stanowiły tylko 3,07 proc. wszystkich odsłon krajowych (wobec 4,25 proc. rok wcześniej), a na OLX.pl - 3,92 proc. (wobec 15,89 proc. zanotowanych w styczniu ub.r. przez Talica.pl). Dodajmy, że Grupa Allegro w swoich ostatnich kampaniach reklamowych i nowej strategii mocno stawia na aplikacje, a nie przeglądarkowe serwisy mobilne (więcej na ten temat).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

545 100 295

17,58%

2

wp.pl

374 733 770

14,24%

3

interia.pl

130 559 330

15,17%

4

pudelek.pl

85 894 629

36,72%

5

fotka.pl

80 554 267

23,94%

6

gazeta.pl

79 387 480

22,17%

7

allegro.pl

75 063 535

3,07%

8

o2.pl

69 628 570

10,26%

9

ulub.pl

58 490 598

66,17%

10

olx.pl

55 062 334

3,92%

11

kwejk.pl

50 614 644

18,78%

12

bezuzyteczna.pl

36 517 021

25,48%

13

filmweb.pl

35 837 776

12,69%

14

fakt.pl

34 326 943

24,37%

15

otomoto.pl

32 522 408

13,39%

16

tvn24.pl

30 334 531

25,53%

17

sport.pl

27 271 043

35,45%

18

demotywatory.pl

25 852 426

13,36%

19

nocoty.pl

23 559 884

15,65%

20

plotek.pl

21 610 879

26,98%

Dołącz do dyskusji: Allegro i GG z miliardem odsłon mobilnych. Ulub.pl, Pudelek.pl i Sport.pl najmocniej umobilnione (TOP 20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl