SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro Biznes łączy siły z Marketplanet. Większa oferta w segmencie B2B

Platforma Allegro Biznes oraz Marketplanet zawarły umowę o współpracy. W ramach porozumienia użytkownicy serwisu z segmentu B2B uzyskają dostęp do produktów oferowanych przez sprzedawców funkcjonujących na Allegro.

Piotr Matysik, prezes MarketplanetArticle

Głównym elementem działalności Marketplanet jest łączenie kupujących i sprzedawców w obszarze B2B. Spółka ma w swoim portfolio największych klientów korporacyjnych, chętnie korzystających z e-zakupów i e-zamówień.

Allegro Biznes i Marketplanet razem

Allegro Biznes ruszyło na początku tego roku, platforma twierdzi, że na starcie zaoferowała największą ofertę business-to-business w Polsce.

Teraz poinformowano o nawiązaniu współpracy pomiędzy Allegro Biznes a Marketplanet. Dzięki uruchomionemu wspólnemu programowi pilotażowemu, sprzedawcy Allegro są bezpośrednio dostępni również na platformie Marketplanet.

Partnerzy zaznaczają, że firmy mogą dzięki temu uporządkować swoje systemy zakupowe. Współpraca Marketplanet z Allegro Biznes to dostęp do największego katalogu towarów w Polsce, a równocześnie pełna, elektroniczna kontrola procesów zamówień, obiegu dokumentów i faktur.

Czytaj także: Allegro rozczarowało wynikami, kurs 11 proc. w dół. Bez lockdownów niższy wzrost sprzedaży

Odpowiedź na zmiany na rynku

– Od pewnego czasu obserwujemy zmiany w zakresie potrzeb użytkowników naszej platformy, wynikające w dużej mierze z przyczyn pokoleniowych – podkreśla w komunikacie Piotr Matysik, prezes zarządu Marketplanet. - Osoby odpowiedzialne za procesy zakupowe w firmach chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania. My im to umożliwiamy.

Na odpowiedź na potrzeby segmentu korporacyjnego ma również odpowiadać ewolucja Allegro. – Niemal co druga polska firma dokonała przynajmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku. Allegro jest silnie kojarzone z indywidualnymi zakupami konsumenckimi. Jednak od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku – herbatę, środki czystości czy sprzęt IT –  ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia. Wiele z nich zgłaszało, że potrzebuje rozwiązań szytych na miarę, takich jak ceny hurtowe, rabaty przy dużych zamówieniach, odroczone płatność czy cenniki netto. Postanowiliśmy odpowiedzieć na te potrzeby i uruchomiliśmy Allegro Biznes – zaznacza Piotr Truszkowski, head of B2B w Allegro.

Bezpieczne firmowe e-zakupy

Marketplanet zapewnia, że zakupy dokonywane na tej platformie są bezpieczne i transparentne, a sprzedawcy zweryfikowani. Jest to bardzo ważne, mając na uwadze fakt, że klientami Marketplanet są największe, strategiczne przedsiębiorstwa wymagające ścisłych procedur zakupowych, takie jak np. Tauron, grupa PGE, mBank, Veolia, czy Orange.

Z usług sprzedawców Allegro Biznes na platformie Marketplanet mogą jednak korzystać również mniejsze podmioty. Dzięki przejściu na technologię chmurową, bariera wejścia dla nowych klientów znacznie się obniżyła. W całym ekosystemie Marketplanet wartość firmowych zakupów przekroczyła już 50 mld zł. W tej chwili znajduje się tam ponad 170 tys. firm, a ponad 300 tys. dostawców odwiedza każdego miesiąca stronę Marketplanet. Zgodnie z zapowiedzią obecność sprzedawców Allegro Biznes znacząco powiększy katalog dostępnych na Marketplanet produktów.

Obiecujące perspektywy

Pandemia przyspieszyła rozwój B2B e-commerce. Szacuje się, że po jej ustaniu trend ten się nie zatrzyma, ponieważ firmy dostrzegły, że jest to znacznie bardziej efektywny i szerszy kanał sprzedaży niż tradycyjne zakupy.

PwC oszacowało polski e-commerce w 2020 r. na ponad 100 mld zł („Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026”). Z kolei z danych DHL Express wynika, że w najbliższych latach będzie widoczny silny wzrost e-handlu B2B w ujęciu globalnym. Do 2025 r. 80 proc. wszystkich interakcji sprzedażowych pomiędzy firmami ma się odbywać online. Wartość e-commerce B2B zwiększyła się o 30 proc. w czasie pandemii, a prognozy na 2021 r. mówią o wzroście o nawet 40 proc., wynika z raportu „E-commerce B2B – Biznes w sieci”, przygotowanego dla Santander Bank Polska przez Mobile Institute. Oznacza to, że rynek może osiągnąć wartość nawet 637 mld zł w br.

Czytaj także: Allegro ma dwa razy więcej użytkowników niż Aliexpress. Amazon poza TOP10, mocno w górę e-apteki DOZ i Gemini

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro Biznes łączy siły z Marketplanet. Większa oferta w segmencie B2B

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl