SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro Pay ma 1 mln klientów, chce pożyczyć w br. ponad 4 mld zł

Z usługi Allegro Pay, oferującej płatności ratalne i odłożone, skorzystał już milion kupujących. Allegro planuje, że w br. w ramach opcji udzieli pożyczek w łącznej kwocie ponad 4 mld zł.

Article

Allegro Pay było stopniowo wprowadzane na platformie od sierpnia 2020 roku, a we wrześniu ub.r. zostało udostępnione wszystkim użytkownikom. To usługa typu „kup teraz, zapłać później” umożliwiająca odroczenie płatności za zakupy na Allegro lub rozłożenie ich na raty.

- Liczba ofert na Allegro wciąż rośnie, a łatwość obsługi Allegro Pay sprzyja upowszechnianiu się nowoczesnych form finansowania zakupów we wszystkich kategoriach produktowych. Jednocześnie jest to idealne rozwiązanie pomagające konsumentom utrzymać wydatki w ryzach, które Allegro z pewnością będzie rozwijało w miarę poszerzania zasięgu grupy - wylicza Wojciech Bogdan, chief data officer w Allegro.

Kwota pożyczek w Allegro Pay ma wzrosnąć z 2 do ponad 4 mld zł

W pierwszym kwartale br. w ramach Allegro Pay udzielono pożyczek na kwotę 965 mln zł, czyli pięć razy więcej niż rok wcześniej. Niedawno wprowadzono w usłudze możliwość autoryzowania biometrycznego, czyli poprzez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy.

- Klient nr 1 milion otrzymał od nas coś specjalnego na tę okoliczność, a my się nie zatrzymujemy i idziemy dalej. Przebiliśmy oczekiwania, udzielając w zeszłym roku pożyczek na ponad 2 mld zł, planując tę kwotę co najmniej podwoić w 2022 r. - zapowiada Rafał Czernik, dyrektor pionu Consumer Financial Services w Allegro.

W październiku ub.r. Allegro Pay porozumiało się z Aion Bankiem co do sprzedaży niespłaconych wierzytelności. W ciągu ustalonego okresu obowiązywania umowy Aion Bank może kupić wierzytelności za 2 mld zł.

- Nasza oferta jest równie zaawansowana technologicznie, co prosta w obsłudze. Sprowadza się do aktywacji nawet w 15 sekund i zakupu jednym kliknięciem, oraz szytych na miarę planów finansowania dla wszystkich chętnych. Rozwój Allegro Pay świadczy nie tylko o tym, jak wygodna, ale i jak trafna jest to oferta z punktu widzenia konsumenta. To też niesamowity przykład pracy zespołowej w Allegro Pay i Allegro jako takim, a także tego, jak zaawansowane algorytmy poprawiają doświadczenie zakupowe

- Nasza oferta jest równie zaawansowana technologicznie, co prosta w obsłudze. Sprowadza się do aktywacji nawet w 15 sekund i zakupu jednym kliknięciem, oraz szytych na miarę planów finansowania dla wszystkich chętnych - podkreśla Rafał Czernik.

Allegro z własną siecią automatów, przez inflację wolniej rośnie

Na początku kwietnia br. Allegro sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów firm Mall Group i WE|DO działających w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji. Zapłaciło łącznie 881 mln euro (ok. 4,1 mld zł) za w Mall Group i WE|DO. Mall Group i WE|DO CZ w roku obrotowym zakończonym 31 marca br. zanotowały 3,13 mld zł przychodów, 96 mln zł skorygowanej straty EBITDA i 619 mln zł zysku brutto.

W drugiej połowie marca uruchomiono wersję Allegro w języku angielskim, testowaną wcześniej przez kilka miesięcy. Jest ona dostępna także pod adresem Allegro.com.

Od wiosny ub.r. Allegro rozwija swoją sieć automatów paczkowych, na koniec grudnia ub.r. miało tysiąc maszyn, w br. chce postawić kolejne 2 tys. Na początku listopada firma uruchomiła opartą na nich usługę logistyczną One Box dla kupujących.

W połowie grudniu usługa pojawiła się w kolejnych ośmiu miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Katowicach. Równocześnie Allegro poinformowało, że podpisało umowy dotyczące instalowania automatów na stacjach Shell i przy sklepach Stokrotka.

W pierwszym kwartale br. grupa Allegro przy wzroście przychodów o 15,1 proc. do 1,393 mld zł zanotowało spadek zysku netto z 269,6 do 166,9 mln zł, przesądziły o tym mocno rosnące wydatki na dostawy i pracowników. Firma obniżyła prognozy dotyczące swojego organicznego wzrostu w br., tłumacząc to wysoką inflacją.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsze platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w kwietniu br. zanotowało 22,18 mln użytkowników, 73,75 proc. zasięgu oraz godzinę, 41 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Dołącz do dyskusji: Allegro Pay ma 1 mln klientów, chce pożyczyć w br. ponad 4 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl