SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon blisko kupna MGM Studios za prawie 9 mld dolarów

Koncern Amazon finalizuje kupno studia filmowego MGM - podają źródła w amerykańskich mediach. Kwotę transakcji szacuje się na za kwotę od 8,5 mld do 9 mld dolarów - wynika z nieoficjalnych doniesień.

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Przejęcie MGM Studios byłoby największą tego typu transakcją  Amazona od czasu zakupu sieci supermarketów Whole Foods w 2017 roku za 13,7 miliarda dolarów. Gigant e-commerce może być zainteresowany kupnem treści studia dla swojej platformy Prime Video.

"The Wall Street Journal" podał  w poniedziałek, że transakcja może zostać ogłoszona w tym tygodniu.

MGM na sprzedaż

MGM (Metro-Goldwyn-Mayer) Studios pod koniec ubiegłego roku zostało wystawione na sprzedaż. Nowy właściciel nabędzie  wszystkie zasoby MGM, w tym prawa do biblioteki filmowej - począwszy od serii filmów o Bondzie, przez "Hobbita" po filmy "Rocky". Do wytwórni należą także prawa do filmowej serii o Flipie i Flapie, "Doktor Jekyll i pan Hyde" (film z 1941), "Różowa pantera", "Rybka zwana Wandą", "Legalna Blondynka", " Vicky Cristina Barcelona".

Studio jest producentem seriali "Opowieść podręcznej", "Frago", ma prawa do "Wikingów", jest właścicielem amerykańskiej stacji Epix,

Udziałowcami MGM są Providence Equity Partners (29 proc.), Texas Pacific Group (21 proc.), Sony Corporation of America (formalnie Sony Pictures Entertainment) (20 proc.), Comcast (20 proc.), DLJ Merchant Banking Partners (7 proc.) i Quadrangle Group (3 proc.). W 2010 roku było blisko upadłości, jednak dzięki wysiłkom dyrektorów udało się uratować firmę.

Dołącz do dyskusji: Amazon blisko kupna MGM Studios za prawie 9 mld dolarów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Dobrze, ze nie Netflix.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Ktokolwiek to będzie kupcem to wiadomo że będzie masakra. Jeszcze więcej product placement i jeszcze więcej tęczowej lewizny, MGM już miało swoje pięć minut dawno temu
0 0
odpowiedź